Miksi mies yllättäen alkanut kritisoimaan syömisiäni / kroppaani?
Vähän aika sitten kommentoi mun karkinsyömistä (mulla on kerran viikossa karkkipäivä, silloin syön n. 300g irtareita / levyn suklaata) että ei ole hyvä syödä "kilo karkkia päivässä". Loukkaannuin, koska ennen tosiaan söin kilon karkkia päivässä ja painoin silloin ennen 107kg. Vuosi sitten aloin pudottamaan painoa ja otinkin tuon karkkipäivän käyttöön ja tällä hetkellä bmi 26 eli paino on pudonnut lähes 50 kg.
No, tänään mies avasi sanaisen arkkunsa kun tuli jotenkin puhe toisen ärsyttävät tavat. Minä valitin sukista jotka miehellä jää aina tuohon olohuoneen oven pieleen ja mies sanoi minulle; "Mua ärsyttää että sua ei kiinnosta sun oma kroppas. Et treenaa tai käy juoksemassa" MITÄ HELVETTIÄ!? Voitte uskoa että olin ihan ällikällä lyöty. MÄ MYÖNNÄN että mulla on ihan kamalat vatsanahat 20 vuoden ylipainon ja yhden raskauden jälkeen ja jos näkisin vaivaa se varmasti siitä pienenisi. Allit on ja roikkuu, jenkkiksetkin omaan. Ja olenhan edelleen ylipainoinen mutta ai jumankauta teki taas nannaa itsetunnolle tuollainen kommentti.
Aloin itkemään ja tässähän tää päivä sitten taas menee kun mietin että hyppäiskö sitä tänään jo rekan alle vai vasta huomenna? Millainen ihminen tuo oikein on, ei ikinä maininnut mun läskeistä tai syömisistä silloin kun olin sairaalloisen lihava? En silloinkaan harrastanut saleja tai zumbaa. Ja en usko että mies millään tasolla pelkäisi muiden miesten kiinnostumista minusta tms. eli sitä vaihtoehtoa on turha tarjota. Toki tykkään nyt laittautua ja ostaa uusia vaatteita ja nautin kun mahdun tiukkoihin tuuman 29 farkkuihin.
Ja nyt mies on vihanen mulle kun suutuin kun sanoinhan mäki sen sukista. Onko tässä enää mitään järkeä, vai olenko liian herkkä? Ja osuihan se arkaan paikkaan, koska itse vihaan alastonta kroppaani, vaatteet päällä näytän mielestäni ihan ok:lta. Vyötärö on ja meikkaan ja laitan tukkaa kun ulos lähden. Ja olen tähän asti luullut että mieskin on ollut tyytyväinen...
Kommentit (30)
Olipa typerää mieheltä, ei varmaan tajunnut mitä sanoi. Ehkä se pelkää, että lihot takaisin norsumittoihin? Tai voi olla vaan kyllästynyt sinuun ja ulkomuotoosi, kun sehän näkee sinut myös ilman vaatteita, ei siinä paljon tukan laitto auta jos rellottelee ja roikkuu. Mikäs pituus sinulla on, jos yhä on nahkaa ja löllöjä mutta 29 tuuman farkut menee ainakin kireänä? Kuulostaa joko lyhyen tai tikkujalkaisen läskimahanaisen kuvaukselta...
Olen siis 165cm pitkä, ja mahanahka roikkuu tosipahasti. Käytän korkeavyötäröisiä farkkuja jotka vähän kasaa mahanahkaa ja vyötärö mulla on kapea ja isot rinnat (70I, jotka ne kyllä nyt roikkuu ilman liivejä tosi alhaalla). Ja kysyin siis mieheltä että treenasinko muka silloin kun alettiin seurustella, niin vastas vaan että no et... Ei osannu sanoa siihen mitään. Musta tuntuu, en tiedä kuulostaako helvetin tyhmältä, mutta että en pysty enää olemaan tuon ihmisen kanssa vaikka pyytäis sata kertaa anteeksi, koska 1) ei ollu eka kerta 2) en voi tälläisiä unohtaa kun on aina ollut heikko kohta oma ulkonäkö ja syöminen.
ap
Voi ei! Vaikka miten olis vihainen ei tuolla lailla saa iskeä vyön alle! Mies tietää että sulle tuo on kaikkein pahin juttu, koska tiedät itsekin olevasi vielä pyöreä ja varsinkin kun oot tehnyt sen eteen jo Paljon!
En tiedä, mutta mä arvelisin että miehes pelkää että luovutat nyt ja lihot takaisin. Se oli jo alistunut tilanteeseen eikä viitsinyt avata suutaan, nyt tilanne näyttää hyvältä! Ehkä se vaan ei osaa kannustaa?
Nyt vaan hei tsemppi päälle, oot onnistunut hienosti, älä anna tuollaisten typeryyksiä loukata! (No tiedän, helppo sanoa.) Jatkat samaan malliin vaan, ja sitten kun tuntuu, niin ota sitä liikuntaakin vaikka vähän kerrassaan mukaan.
Onnittelut hienosti sujuneesta painonpudotuksesta!
Älkää menkö avaamaan tuollaisia keskusteluja, joiden seurauksia ette kestä. Jos tikulla kaivetaan epäkohtia vaikka toisen ulkonäöstä, rakastelutaidoista tai muista henkilökohtaisisita ominaisuuksista, on otettava vastaan sitten omakin palautteensa.
Treenaako miehesi? Onko hänellä kaljamaha?
Meillä myös mies tietää, että paino on mulle herkkä paikka. Saattaa joskus riidellessä sivaltaa kommentoimalla sitä... Kerran kun söin karkkeja (kuusi kappaletta, apua!), sanoi että tolla menolla musta tulee läskiporsas... Vedin hirveät kilarit ja paiskasin loput karkit roskikseen. BMI mulla on vähän päälle 25. Mies on normipainoinen/jopa hoikka, mutta vähän mahaa on.
Mä en ikinä kommentoisi kenenkään ulkonäköä! En ikinä, en sanoisi miehen isosta nenästä, tai harmaantuvasta tukasta tai kuivista kantapäistä.
7, osu ja uppos, mies treena ja omaa lihaksikkaan ja todella hyvännäköisen kropan. On aina treenannut, joten taas ihmettelen, miksi hän aikoinaan otti reilusti ylipainoisen naisen joka rakastaa herkuttelua?
ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 13:32"]
Olipa typerää mieheltä, ei varmaan tajunnut mitä sanoi. Ehkä se pelkää, että lihot takaisin norsumittoihin? Tai voi olla vaan kyllästynyt sinuun ja ulkomuotoosi, kun sehän näkee sinut myös ilman vaatteita, ei siinä paljon tukan laitto auta jos rellottelee ja roikkuu. Mikäs pituus sinulla on, jos yhä on nahkaa ja löllöjä mutta 29 tuuman farkut menee ainakin kireänä? Kuulostaa joko lyhyen tai tikkujalkaisen läskimahanaisen kuvaukselta...
[/quote]
Kauhea, kun kuulostat ilkeältä ihmiseltä.
Tuo on varmaan jotain muuta kuin oikeasti painosta johtuvaa kitinää mieheltä. Olet laihtunut hurjasti eikä kukaan nyt tuossa vaiheessa voi järjellisesti alkaa kritisoimaan painoa/liikkumattomuutta. Miehellä on jokin asia joka vaivaa, kyllästyminen, ihastuminen toiseen, tylsistyminen, vaihtelunhalu tms. Ole tyytyväinen saavutukseesi ap, tuo on aivan mieletön urakka!
Ehkä mies ei tykkää siitä ylimääräisestä nahasta? Onhan se eri asia olla pullea kuin roikkuva. Etkö voisi lähteä miehen kanssa treenaamaan, aikamoinen kontrasti teidän kehoissanne varmaan tuntuu.Ja jos salilla katselee timmejä naisia joilta saa ehkä silmää, niin voi vähän vaikuttaa siihen miten sinut näkee.
Onko tää "Raxu", tuo jokasen lehden laihisartikkelien kuningatar.
Eli laihtuminen ei tuonutkaan onnea? Ukkosi on lopen kyllästynyt siihen, että kaikki pyörii laihduttamisen, mahanahkojen ja itkeskelyn välillä. Lisäksi ei ole mitenkään tulisen rakastunut sinuun enää. Hanki siis itsetuntosi muuta kautta, kun se ei ulkonäöstä ollutkaan kiinni.
Se nahka onkin sitten ongelma monella joka on laihtunut paljon oltuaan kauan ylipainoinen sillä se ei lähde kuin kirurgin veitsellä pois :(
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 13:54"]
Ehkä mies ei tykkää siitä ylimääräisestä nahasta? Onhan se eri asia olla pullea kuin roikkuva. Etkö voisi lähteä miehen kanssa treenaamaan, aikamoinen kontrasti teidän kehoissanne varmaan tuntuu.Ja jos salilla katselee timmejä naisia joilta saa ehkä silmää, niin voi vähän vaikuttaa siihen miten sinut näkee.
[/quote]
Ei kai nahka treenaamalla lähde? Mies varmaan maksaa vatsanahankiristyksen, jos häntä kerta häiritsee?
Ylimääräinen nahka lähtee vain kirurgin veitsellä. Ei roikkuva nahka miksikään salilla kiinteydy, vaikka lihakset toki kiinteytyvät.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 13:54"]
[/quote]
Jos mies on ottanut ylipainoisen puolison, on melko omituista alkaa valittaa yht'äkkiä laihtuneen vaimon roikkuvasta nahasta. Ja jos asia kovasti vaivaa, mies maksanee sitten kirurgin operaation, jolla siitä nahasta pääsee. Sali ei siihen auta.
Jos oisit ollu alunperin normaalipainoinen, niin sanoisin, että miehelläsi on toinen nainen.
Mutta jos kerta tausta on tuollainen, niin en tiedä mitä vastaan.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 13:55"]
Eli laihtuminen ei tuonutkaan onnea?
[/quote]
En nyt viitsi tuohon raxu kommenttiin ottaa kantaa mutta totta, laihtuminen ei tuonutkaan niin suurta onnea kuin kuvittelin. Kuten kirjoitin, on ihanaa että voin pukeutua miten haluan ja nautin omasta olostani, mutta ei se silti ollutkaan niin hienoa kuin kuvittelin. Luulin että koko elämä hymyilee kun on vaan hoikka. Mutta en mä silti ikinä halua mennä takas siihen mitä joskus olin. Olisi ihan käydä miehen kanssa salilla mutta meillä on yksi pieni tyttö eikä oikeastaan ketään joka voisi lastenhoidossa auttaa. Ja ei, salilla ei ole lapsiparkkia eikä oikeastaan ole rahaakaan palkata hoitajaa.
Ehkä mies ei tykkää siitä ylimääräisestä nahasta? Onpas tää hölmö kommentti, ei tietenkään tykkää, itsekin sitä mahanahkaa vihaan!! Jos olisi rahaa leikkauttaisin sen pois. Jos voisin, niin siirtäisin aikaa 25 vuotta taaksepäin siihen kun olin 7v ja aloin ylensyömään. Tekisin kaikkeni etten joutuisi käymään sitä tietä läpi minkä olen käynyt liittyen syömiseen ja lihavuuteen.
ap
Kyllä itselläni vaikutti suuresti juuri liikunta (rankka sali + aerobinen) siihen, että nahka palautui hiljalleen (n. 4 vuoden aikana) kiinteäksi noin 50kg laihduttamisen jäljiltä. Toki laihtumisenkin tein lähinnä treenaten ja proteiinipitoisella ruokavaliolla vuosien mittaan, niin ei mitään helttoja jokapuolella heilunut.
Ei niitä roikkuvia nahkoja saa treenaamalla häviämään. Kerro miehelle, että menet heti leikkauttamaan roikkuvat paikat plastiikkakirurgille, kun kaivaa lompakostaan leikkaukseen menevät noin 10 000€. T: kohtalontoveri
Onpas kamala mies sinulla! Hienon työn olet tehnyt kun olet saanut itsesi normaalipainoiseksi. Mikset juttele miehellesi asiasta ja kysy, miksi häntä ei haitannut kilosi ja treenaamattomuutesi kun olit yli 50kg lihavampi?