Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat tiistaina***

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuulee oikein reippaasti ja lämpötilan on ennustettu jäävän alle 20 asteen. No aurinko kuitenkin paistaa aivan kirkkaan siniseltä taivaalta.

Pepper: Voi harmi tuo streptokokin ilmestyminen kuvioihin. Lääke kuitenkin varmasti turvallisempi kuin vauvan altistuminen bakteerille.

Babybel: Teillä alkaa olla jännät paikat. Pian olo helpottaa ja ne ihanalta tuoksuvat paketit tuhusevat kainalossa. Tsemppiä viime metreille.

Eria: Jokos Taatelin kotiutuspäivä on tiedossa?

LEM: Missä luuraat? Kuinka voit?

Pubu: Sinulla on kokoarvio ihan pian, minullakin on jo 1.8. , ja jos siinä jotain ihmeellistä menen seuraavalla viikolla äitiyspolille.

Nyt on pakko saada jotain murua rinnan alle, alkaa tuo pahaolo hiipiä pintaan. Onko muuten jollain muulla huonovointisuutta/etomista nyt loppuraskaudesta?

Opemamma ja vimpula rv 34

Vierailija
2/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpas me eilen taas mukavan pitkä pino ja paljon ihmisiä paikalle kuulumisia kertoilemaan, kivaa!

Pepper, toivotaan että saat apteekista tai lääkkeen valmistajalta lisätietoa saamistasi lääkkeistä ja että vauva ymmärtää syntyä oikeaan aikaan ja oikealla tavalla streptokokkia silmällä pitäen!

Lilli, vau mikä siivouspuuska! Eilen tosiaan rätit viuhuivat ja imurit huusivat eloisilla!:)

Babybel, on varmasti jo jännää kun tietää milloin saa pienet nyytit syliinsä!

Kummeista: meillä ei olla vielä edes aloitettu kummikeskustelua kuin ihan ylimalkaisesti. Todennäköisesti ainakin veljeäni pyydetään kummiksi, mutta muista kummeista ei ole vielä mitään hajua. Yksi kaveripariskunta olisi ollut kiva pyytää, mutta menivät pöntöt juuri eroamaan kirkosta... Mutta ehtiihän tuota vielä miettiä.

Pian täytyy taas valmistautua neuvolaan lähtöön verenpainekontrolliin. Tulen sitten kertomaan mitä siellä sanottiin. Tänään onkin juuri sen verran viikkoja ja päiviä kasassa jolloin esikoinen alkoi syntymään, jännää! Nyt tosin taas on sellainen fiilis, että synnytykseen on vielä matkaa, huoh...

Pantoufle 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin sen verran tähän rinkiin, että pikaiset kuulumiset kerron. Viimeisiä työpäiviä viedään, ensi viikolla saa jo sitten ottaa rennosti kotosalla. Tänään olis taas yks neuvolassa käynti, saa nähdä mitä sanotaan tällä kertaa, kun on eri täti kun normaalisti. Mittarikammoinen kun olen, niin virallisissa mittauksissa saan aina hurjat verenpaineet itelleni, toivon että tämä ymmärtäisi asian vähän paremmin kuin vakiterkkari. Yhtä ja toista pikkukremppaa on ilmaantunut, mutta ei mitään vakavampaa, menevät ihan jo viikkojenkin (rv 34) piikkiin. Harjoitussuppareita tulee iltaisin tasaiseen tahtiin, vielä kun pari kolme viikkoa malttaisi pysyä sisuksissa, niin sitten vois jo tulla (olis isikin kesälomalla :D).

Vierailija
4/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan herätty jo ennen seiskaa kun siskon tyttö tuli hoitoon. Eilen saikin paljon aikaiseksi sain pestyä loput ikkunat, kokosin ihan itse pinnasängyn. Siirsin meijän sänkyä sen verran että sain pinnasängyn mahtumaan omalle paikalleen. Tästä meijän sängyn siirrosta mies oli vähän näreissään. kun menin yksin siirteleen.

tänään tuntuu kyllä joka paikassa että on eilen tehnyt. Selkä on ihan jumissa. Yöllä kun kuopus itkeskeli niin en meinannut päästä ylös sängystä ja aamulla sama juttu. Ainoo hyvä puoli oli että nukuin kuin tukki niin ei tarvimut yöllä nousta vessaan. En olis varmaan päässyt. Sormia ja varpaita nipistelee oisko lienee turvotusta tai jotain eipä oo ennen moista vaivaa ollut.

Muutenkin mieli matalalla kun on ihan harmaa ja hämärä ilma. kyllä se auringonpaiste niin paljon reippaamman mielialan luo. Tietenkin on hyvä kun on viilempi ilma.

Nyt täytyy lähteä pihalle kun muksut odottavat ovella jo. Katsotaan kuinka kauan pystyy oleen ennenkuin sataa vettä. Mutta nyt meen. Hyvät päivän jatkot muille. Palaillaan.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 35+5

Vierailija
5/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin olen saamattomuuden huippu tällä hetkellä -purin kesälomakassit ja pussit vasta nyt loppuun. Reissusta on kuitenkin tultu jo sunnuntaina.

Kummeista on ollut näköjään kovasti puhetta. Meillä yksi pariskunta on jo pyydetty mutta sitten onkin vaikeampaa. Täytynee kysyä samoja kuin esikoisellakin on jatkoksi. Oma sisko on myös yksi vaihtoehto, vaikkakin taitaa olla hänellä omassa elämässäkin ihan tarpeeksi miettimistä. Jaa-a, aika näyttää.

Pahasta olosta: Mulla on myös ollut etova olo nyt muutamana iltana. Lisäksi päivisin on tullut taas kovia huimauskohtauksia. On ollut pakko löytää istumapaikka heti tai on tuntunut, että vintti pimenee. Täytynee ottaa huomenna neuvolassa asia puheeksi.

Onko muuten se Pubun (toivottavasti ei nyt mennyt nimi sekaisin -hiipi epäilys puseroon) suklaakakkuresepti jo ollut täällä pyörimässä? Kelpais nimittäin mullekin...

Eipä tässä muuta tällä erää. Paitsi että pakko sanoa, että huikea sf on kyllä kaksosista. Ja mie pöliä kitisen omasta mahastani, jota on aika urakka kantaa. Eipä ole enää pitkä aika, kun on kaksi kääröä kainalossa. Kerrothan sitten heti kun pystyt kuulumisia vauva-arjesta ja muustakin?

Kivaa päivää t. Ode ja myllertävä maha

Vierailija
6/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Yliopiston Apteekkiin ja siellä farmauseutti ihmetteli suuresti, miten lääkäri on mennyt määräämään sellaisen antibiootin, jolla voi olla vakavia haittavaikutuksia vastasyntyneeseen. Soitin sitten heti perään neuvolaan ja siellä sanottiin, että lääkäri kyllä tiesi lääkkeen haittavaikutuksista, mutta " otti tietoisen riskin" . Olisikohan kannattanut kysyä asiakkaalta, olenko minä valmis vaarantamaan vastasyntyneeni terveyden??!! No, nyt on uusi resepti odottamassa, mutta kurja fiilis tästä kaikesta jäi. Saamarin arvauskeskus!!

Pepper (37+5)

Vierailija
7/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huomenta kaikille,

Pepper: Todella huonoa kohtelua terveyskeskuksesta! Ei sitä tuommoisia riskejä pitäisi ottaa niistä potilaalle kertomatta ja onhan sitä yleensä tosiaan niitä vaihtoehtoja :( Paranteleppas itseäsi...

Kohta alkaa taas ikkunoiden pesu. Tänään on pilvisempää kuin eilen ja lämpötila vain noin 20 astetta eli mukavasti on viilentynytkin verrattuna eiliseen jolloin jalkapohjat paloivat terassilla alta aikayksikön...

Eipäs tässä muuta kuin iloisella mielellä 38 täydestä viikosta ;) Nyt voikin sitten mun puolesta tulla vauva koska vaan ja toki mielellään jo ennen 4 kilon painon saavuttamista ulos. Mutta ensisynnyttäjillä taisi olla yleisin se 40+4 päivää ja siihen onkin vielä aikaa.

Pia 38

Vierailija
8/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata ja tuulista täälläkin... kai se on vaihteeks ihan mukavaakin?

PEPPERin saamaa kohtelua voi vain ihmetellä!!! Mä harkitsisin yhteyden ottamista jo johonkin potilasoikeustoimistoon, käsittämätöntä et lääkäri tuolla tavalla ottaa täysin omaan harkintaansa vastasyntyneen mahdollisen vahingoittamisen!!! Ehdottomasti olisi pitänyt sulle sanoa mahdollisista haitoista ja kysyä sun mielipidettä. Mitä järkeä mennä ns. ojasta allikkoon?

Saa nähdä mitä meidän huomisesta Korkeasaaren reissusta tulee. Vaivaa edelleenkin tuo häpyliitos/alavatsa kipu kun kävelee :( Ja mulla vielä yli neljä viikkoa laskettuun aikaan *huokaus*

Kylläpä olette muut olleet ahkeria ja laittaneet tuulemaan huushollissa... ihan kateeksi käy. Mut pakko kai se on meikäläisenkin vähän ryhdistäytyä ja mennä isännän avuksi siivoilemaan. Onneks ukko lupas imuroida, se kumartelu ja tavaroiden siirtely ei iske nyt yhtään. Mies muuten pesi meidän ikkunatkin tuossa ennen juhannusta ;)

Peeveli rv 35+4

Vierailija
9/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pysyy. En tiedä päättikö se itse vai tajusiko se siitä kääntöyrityksestä, että tilaa löytyisi tuolta alhaalta enenmmän (kääntyi sit sitä kautta mistä oli pidempi reitti alas ja mihin suuntaan viimeinen kääntö yritettiin tehdä). Tai sitten mun pyllöttelyt on auttaneet. Olo on suunattoman huojentunut ja iloinen. Tietenkin se voi vielä kääntyä uudelleenkin - pitänee hypellä niin että pää jumittuu tuonne aukkoon. Kätilö th sanoi että pään muodosta näkee että on istunut melko kauan - niinpä. Lääkäri sanoi, että lantion mitat ovat sellaiset, että perätilankin voi synnytellä, mutta toivottavasti siihen ei enää jouduta.

Pepper: Tuo tulehdus on tosi kurja ja lääkärin toiminta on TOSI väärin!

Toivottavsti pöpöt talttuu nopeasti.

Nyt on huojentunut olo, TIISTAITA TOIVOTELLEN

Kretukka 37+5

Vierailija
10/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateista ja harmaata on täälläkin!!!!! mutta minästa se on hyvä....aurinkoa en olisi jaksanut enää yhtään se rupesi jo särkemään päätä ja tuli muutenkin huono olo.

mulla ja pahoinvointia alkanut ilmaantumaan......

Pitäisi todellakin saada se siivouspuuska tännekkin, meillä on nyt ollut seinän maalusta ja sen semmosta joten kämppä on aika sekaisin, odotellaan että matto mies tulee vaihtamaan maton portaikkoon ja sitten sen jälkeen siivoan kunnolla koko asunnon, ainakin se olisi tarkoitus.

mulla on huomenna 3. lääkärin tarkastus, jota innolla odottelen....ja jos ei ole mitään edistymistä tapahtunut niin voi vidu sentään.

mä antaisin jo tän mahan meinaan pois, mä en saa tehtyä itään tän kaa pieninkin kun yrittää tulla syliin niin ei se onnistu. nukkuminen on jostain syvältä, meillä on keittiössä sen verran ahtaat tilat että osun mahani kanssa tuolien selkänojiin kun kuljen siitä ohi....vali vali vali...heh tää on mun tapani valmistautua synnytykseen.

väsymys vaivaa. mun pian 4vuotias vauvani siirtyy tänään omaan sänkyyn......mitähän siitä ja tulee. hän on nukkunut vieressäni aina, mutta on niin levoton ettei me mahduta edes pari sänkyyn enään sen kanssa....nukkuu poikittain ja viuhtoo ja vaikka mitä viime yönä kun 2 aikaan vielä siirtelin sitä omalle puolelleen ja tulokseta päätin että nyt on aika mennä omaan sänkyyn veikan huoneeeseen siellä on kerros- sänky. toivottavasti se onnistuu.

supistuksia on tullut jonkun verran..... muttei mitään merkittäviä vielä.

huominen lääkäri sitten kertoo enempi. multa otetaan vielä joku verikoe huomenna kun viime synnytyksen yhteydessä sain verensiirron. Istukka jäi jumiin ja jouduttiin käsin irrottamaan nukutuksessa. menetin yli 1l verta ja jotain sen takia nyt tutkivat rh- ja + tai jotain sellaista.

onko teillä muilla jotain omia tapoja millä lailla valmistaudutte tulevaan synnytykseen????????

kuulumisiin.

MINTTU rv 36+2

Vierailija
11/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPEMAMMA: mulla myös tulee varsin nopeaan paha olo, jos en syö tarpeeksi usein. Mutta mulla tulee sama juttu ilman raskauttakin. Luulen, että se liittyy jotenkin nopeasti laskevaan verensokeriin (?).

MAHALAUKKU on kyllä pienentynyt, tai siis sinne ei tunnu mahtuvan enää yhtään mitään. Kahdesta leivästä tulee maha ihan täyteen, mutta sitten onkin taas nälkä jo tunnin, parin päästä. Harvinaisen ärsyttävää, grr.

Tänään piti niin tehdä noita opiskelujuttuja, mutta kuinkas muuten, nyt on sitten nettiyhteydet " poikki" muutaman päivän. Menee varmaan taas makaamiseksi koko hitsin päivä. Paitsi että pitäähän sitä siivota kun äiti tulee tänään iltapäivällä pariksi päiväksi kylään. Imurointia vaan lähinnä. En jaksa mitään ihmeellistä värkätä. Valittakoon jos on valittamista, tai sitten ottakoon rätin käteen ;)

Olipahan ihmeellinen lääkäri se PEPPERIN terveyskeskuslääkäri. Aivan outoa että ottaa tietoisen riskin kertomatta siitä potilaalle!!! Eikös se ole kuitenkin potilaan asia miettiä niitä riskejä? Onneksi luit ne ohjeet. Varsin kummalliseksi asian tekee se, että jos kerran vastaavia lääkkeitä on markkinoilla, jotka on todettu raskaana oleville hyviksi lääkkeiksi, niin miksi ihmeessä sitten määrätä jotain muuta?

TURVOTUSTA: ainakin PUUHIS sitä valitteli. Sama homma täällä. Turvotusta on käsissä ja varsinkin aamulla! Tosi kummaa. Voisikohan liittyä jotenkin siihen, että kun nukkuu kyljellään ja käsi pään alla, niin ei pääse nesteet kunnolla kiertämään? Turvotusta on koko päivän, jalat ja kädet välillä kutiaa ja nivelet särkee inhottavasti, mutta siis pahimmillaan se on aamupäivällä ja illalla. Myös tää koneella istuminen on pahasta. Heti alkaa jalat ja kädet paisumaan ja nipistelemään. Niin ja mikä oudointa, mulla on oikea käsi se todella turvonnut, vasen ei niinkään. Perunoita ei pysty kuorimaan ainakaan paria enempää ja kynänkin pitäminen kädessä on aika inhottavan tuntuista.

PELOISTA:Onko teillä muilla mietteitä vauvan hyvinvoinnista? Mulla oli tossa monta viikkoa sellainen tosi hyvä ja positiivinen olo tästä raskaudesta. Nyt on viimeisen viikon ajan taas alkanut ilmetä kaikki pelkoja vauvan kuolemisesta kohtuun ja muusta. Jos vaikka lasken liikkeet ja saan sen 10 täyteen, niin sitten alan heti miettiä, että oliko ne kaikki liikkeitä ja lasketaanko kaksi potkua yhdeksi vai kahdeksi liikeeksi ja onko se liike, jos en tunne sitä kädellä mahan päältä... Entä jos vauva kuristuu napanuoraan? Ikävää kun kaikki energia tuntuu taas menevän näihin typeriin pelkoihin. Tuntuu siltä, että ainoa tapa, jolla saan vauvan pidettyä hengissä on se, että jatkuvasti ajattelen sitä. Jos hetkeksikään unohdan pelot, niin tulee ajatus siitä, että nyt " joku" sitten rankaisee mua jollakin tapaa ja vauvalle käy jotain. Saitteko ollenkaan selvää tästä selityksestä?

Jätänpähän palstatilaa muillekin. Palailen myöhemmin.

Jamssa rv36+3

Vierailija
12/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, että pienokainen päätti ymmärtää homman ja kääntyi!

Jamssa

Vierailija
13/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs paljoo oo kirjotellut, mutta lukemassa oon kyllä käynyt usein teidän kuulumisia!

Mutta nytten on ihan pakko kirjottaa kun rupes jänskättään eilisen äitipoli käynnin jälkeen!

Elikkä meidän pikkasemme näillä näkymin tulee syntymään 3.8 suunnitellulla sektiolla!!! HUI!!

Jotenkin nyt osa jännityksestä jää pois kun tälleen etukäteen tulee tietämään syntymä päivän ja pois jää kokonaan se jännittävä odotus et koska tulee lähtö, mutta hyvä näinkin :).

Oikeen hyvää loppu odotusta kaikille elokuisille ja PALJON ONNEA JO NYYTTINSÄ SAANEILLE!!!!!!!!!!

Vierailija
14/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ainakaan ole liian kuuma. Täällä ollaan kärvistelty viime viikot helteiden takia (niinkuin varmaan muuallakin..) joten tämmöset ilmat on ihan tervetulleita..

Sen jälkeen kun kävin raportoimassa äitipolille (pe) menostani en sitten olekkaan ehtinyt koneelle asti. Pyysivät sieltä käymään kun soitin ja kerroin ylävatsa kivuistani, ainakin puhelimessa ymmärsin, että katsoisivat vain pissan ja verenpaineet, mutta mutta..

Päästyäni paikanpäälle kätilö hoputti minut äkkiä vessaan, vessasta käyrälle, makasin käyräkoneessa 45 min, siinä samalla katottiin verenpaine ja kuume, muuten olin huoneesa yksin. Makaaminen siellä kuunnellen pikkuisen sykettä oli jokseenkin karmiva kokemus. En edelleenkään tiedä mitä ja miksi mitattiin mutta kahta käyrää kone piirsi..

Tämän jälkeen minut käskytettiin lääkärille joka ilmoitti ultraavansa..aikansa siinä pörrättyään ilmoitti että : " joo, ei sun kuule tarviikkaan jäädä tänne, ihan kotiin pääseet!" . Taas olin äimän käkenä, mullahan oli vaan maha kipee..:/ Sitten käskettiinkin jo riisua housut, edelleen makasin äimistyneenä, nyt tosin vain ilman housuja. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kaulaa 3cm. Noustessani ylös lääkäri sanoi ettei vauvalla ole mitään hätää ja käski mennä aulaan odottamaan.

Odottelin aulassa aikani kunnes labra täti tuli ja halusi verta. Siinä tädin pistellessä kysyin että mitähän varten täti pistelee.. Hän otti kuulemma vain raskausmyrkytyskokeet..eh... Sitten toivotti hyvää kotimatkaa...

Joten, te viisaammat:

-mitähän käyriä ottivat?

-kuulostaako noin muuten rutiini toimenpiteiltä?

- ja mikä piru ylävatsaani vaivaa??

-mikä muu verenpaineen ja pissan valkuaisen kanssa (mulla kunnossa) viittaa raskausmyrkytykseen?

tosi ärsyttävää. Painoarvion sain, oli 2200g. Niin ja sitten labratäti välitti vielä lääkäriltä terveisiä, että minulla on hiiva ja että hae canestenia apteekista. Viikkositten neuvolassa mainitsin lisääntyneestä valkovuodostani, asia katsottiin ja todettiin normaaliksi. Mitään oireita ei ole ollut, joten nyt on pirun paha tietää tehoaako lääke vai ei.. Hajottavaa!! Näin täällä!

Nyt pakastamaan mansikoita..palailen taas avautumaan..

kerutus ja naatti-vauva 34, Samoissa mennään opemamma:)

Vierailija
15/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KRETUKKA: hienoa et Nekku (meniköhän oikein) tajusi kääntyä. toivottavasti pysyy nyt oikein päin :)

KERUTUS: Ne käyrät olivat mitä todennäköisimmin sydänääni ja supistuskäyriä. Yleensä aina jos menee äitipolille jonkun huolenaiheen takia nuo käyrät otetaan. Ja tosiaan niitä otetaan aina ainakin sen ½ tuntia äitipolillä vähintään.

Nuo verikokeetkin ovat varmaan vaan ihan varmuudeksi ja sen takiakin (kai) et äidille jää olo et hänet otetaan tosissaan? Raskausmyrkytyksen oireita on yleensä proteiinit virtsassa, kohonnut verenpaine ja runsas turvotus ja jotain muitakin oireita taitaa olla.

Kaikki on varmasti ihan hyvin kun pääsit kotiin. Itsellänikin on tuolla ylävatsalla arka kohta johon varsinkin vauvan jalkojen työnnöt tekee kipeää. Mainitsini siitä kerran neuvolalääkärille mut ei ollu siitä huolissaan.

Peeveli

Vierailija
16/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukalle heti alkuun onnittelut Nekun kääntymisestä lähtökuoppiin!

Kerutus: Peeveli ehtikin jo kertoilla mitä käyriä ne siellä polilla ottivat...Varmistivat tilanteen kunnolla.

Se pinossa pyörinyt kakkuresepti oli muuten Pumpulin...löytyisiköhän se haulla...oli pinossa tapaamisen jälkeisellä viikolla eli kesäkuun 19. eteenpäin...(19.-21.6.)...

Kiva muuten kuulla sinusta Minttu!

Nyt menen imurin varteen, toisille se on tuskaa ja eräille suuri himo raskauden aikana.

Opemamma jälleen

Vierailija
17/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi viimein 38. rv (37+0 tänään). Hui, kohta syntyy hän!

Eilen näin kaverin 3 vrk vanhan tytön, ja ajatus siitä että oma nyytti kohta olisi sylissä antaa voimia tämän mahan kanssa esikoisen perässä juoksemiseen. Voi että oli söpö ja ihanainen pikkuinen! Ihanaa myös se, että ilma on viileämpi.

Kämppä on kaaoksessa pikku remonttihommien vuoksi. TOIVON että tänään saatais loppuun, kun en yhtään tykkää tästä sekamelskasta. Pinnis joka meidän piti saada lainaan menikin viime hetkellä ikävästi sivu suun (eivät olleet kertoneet meille että heille itselleen tulee toinen..), joten sängyn pikahankintaa tässä on tehty ja kirppariostosta koitettu maalailla muun maalaushomman ohessa.

Samasta syystä en ole paljon ehtinyt lukea pinoja, muuta kuin että arvauskeskus on taas kunnostautunut! Voimia pepperille!

Ja tsemppiä muille mahakkaille eteenpäinhuojujille...

Vierailija
18/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pumpulin suklaakakkuohje... Mäkin olin jo hukannut sen paperin jossa se tulostettuna oli ja nyt tekee mieli leipoa tuollainen tänään illalla.

Kakkutaikina:

200g taloussuklaata

200g margariinia

4munaa

2dl sokeria

4rkl tummaa kaakaota

1 ½dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

Muna ja sokeri vatkataan vaahdoksi. MArgariini sulatetaan (itse laitan vähän vähemmän margariinia) ja suklaapalat sulatetaan rasvaan juoksevaksi. Kuivat aineet sötkötetään sekasin, lisätään munasokerivaahtoon ja lopuksi suklaa lirutetaan joukkoon. Uuniin 175 astetta ja 45min.

Päälle:

1dl kermaa

150g taloussuklaata

1rkl voita

Kuumenna kerma ja sulata suklaapalat joukkoon. Lopuksi loraus rasvaa antamaan kiilota ja juoksevuutta. Sula suklaa kaadetaan kakun päälle.

Pari käytännön vinkkiä vielä. Minä olen tehnyt kakun irtopohjavuokaan, helppoa niin. Päälle tulevaan suklaaseen laitan aina koko kuohukerman, koska muuten se jäisi helposti käytämättä. Samoin paloittelen päälle koko taloussuklaan, enkä vain 150g. Koska kakun päälle tuleva suklaa leviää laitettaessa joka puolelle alustaa, kannattaa " hienoille vieraille" tarjottaessa päällystää kakku eri alustalla ja hetken päästä siirtää tarjoilualustalle.

Elikkäs toi on nyt kopioitu siitä viestiketjusta jossa se oli...

Meillä kun nuo kaksi riiviöö on tänään lähdössä yökyläilee äitini kanssa mökille niin jospa sitä illalla söis suklaakakkua sit ihan rauhassa.

Huomenaamulla lääkärineuvola ja sit kahdelta se kasvukontrolli naistenklinikalla.

Olo on loppujen lopuks aika hyvä, vessaan en öisin heräile, mikä nyt kun tarkemmin asiaa ajattelee niin saapttaapi johtua siitä et sikiö on pieni niin ei pahemmin paikkoja paina. Turvotus hävis kokonaisuudessaan siellä osastolla, liekö kunnon levosta johtunut.

Lepopulssia oon seuraillut kotona ja se on suunnilleen 85 joten en nyt siitäkään oo niin huolissani kuin se lääkäri. Ainoa mikä mietitytttää omassa voinnissa niin on se lääkärin huomaama paksuus toisella puolella sydänkäyrässä kun ei siihen antanut selvää vastausta.

Supistuksia ei näy eikä kuulu kuin satunnaisesti ja vauva liikkuu enempi kuin laki sallii joten hyvillä mielin. Ja jos huomenna selviäis vielä et olis reippaasti saanut vaavi painoa lisää niin mikäs tässä...

Mulla kun on alkuraskaudesta lähtien ollut epäselvyyksiä tuon lasketun ajan kanssa niin otan huomenna kaikki femedasta saadutkin paperit mukaan äippäpolille. Kun eri mittausten mukaan tulee la:han parinkin viikon heitto. Jos se todellinen aika olis se myöhempi niin silloinhan tuo öttiäinen ei edes niin kovasti olis " normaalia" pienempi.

Ja jo ihan siksikin otan ne mukaan ettei nyt sit alettais käynnistelee liian aikaisin jos yliajalle tahtoo mennä.

Mä innostuin eilen kaivaa ompelukoneen esille ja tein hameen sekä topin ja kädet syyhyää nyt siihen äippälaatikon reunuskoristejuttuun ja vauvan pussilakanoihin. Ehkä sit illalla kun pojatkin pois sopivasti...

Mut nyt kauppaan ja sit pakkaamaan unilelut ja vaihtovaatteet pojille.

LEM 37+2

Vierailija
19/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERUTUS: oliko sulla jotain muita oireita hiivasta kuin lisääntynyt valkovuoto? Mulla tulee kans sellaista ovulaatioajalle tyypillistä kirkasta limaa ja mietin oisko se joku tulehdus. Torstaina neuvola niin täytyypä kysellä.

Vauva on vähentänyt liikehtimistään...eikös ne nuku loppuajasta aika paljon? Muuten vointi ihan ok.

KUMMEISTA

kuka muu oli pitämässä nimiäisiä? Meillä oli ekalle nimiäiset ja pojalla on myös ns. elämänkummit, oma siskoni ja mieheni veli. Tulokkaalle en tiedä keitä voisi kysyä, tuntuu että kaikilla niitä kummilapsia riittää.

Ristiäisiä ei taideta viettää, että olen sitten ainut perheessä, joka kuuluu kirkkoon. Lähinnä mietin tällaisia pinnallisia asioita kuin...että ei taideta päästä seurakunnan kerhoon 3v jälkeen. Perhekerhohan on avoin kaikille, mutta tuosta en tiedä. Kirkko on yleensä aika hallitseva pienten kerhojen järjestäjä, joten en tiedä löytyykö mitään muuta tahoa.

nyt kahville =)

petraelena 35+4

Vierailija
20/34 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin vaikka hb olikoin romahtanut, nyt oli 103. pitkään olikin hyvä ja harvakseltaan sitä mittailtiin. nyt 9 viikon aikana tippunut 137:stä 103:n. Terkka kyseli, että onko väsyttänyt? No onhan sitä ollut välillä puolikuollut mutta enpä olisi hemppaa epäillyt syyksi. Nyt on sitten rautakuuri aloitettu. Painoa oli tullut 240g/viikko ja paineet hyvät. SF-mitta pompsahti ja on nyt38cm. Vauva on kyllä korkealla ja tästä syystä myös mitta on iso. Jännitys tiivistyy minkä kokoinen kaveri sieltä onkaan sitten tulossa...

Pepper: Olipas hyvä, että olit tarkkana ja otit asioista itse selvää. Ei lääkäreihinkään kannata ihan sokeasti luottaa. Itse olen työssäni tavannut lääkärin joka oli sitä mieltä, että naisiltakin löytyy prostata (=eturauhanen). Kyllä niitä lääkärietäkin löytyy ihan joka junaan.

Kretukka: Nyt on sitten yksi huoli vähemmän kun nekku päätti kääntyä :)

kerutus: Ylävatsa kivusta. Itselläni on ylävatsalla myös kipeämpi kohta. mielestäni se liittyy kohdallani vatsanahan venymiseen. Onko sinulla ollut koskaan sappivaivoja? Ne saattavat myös kipuilla ylävatsan alueella, tosin niihin usien taitaa liittyä myös pahoinvointi. Uskoisin, että kaikki on kuitenkin hyvin kun päästivät sinut kotiin. Toivottavasti kivut helpottavat tai eivät ainakaan pahene.

Suklaakakusta: Mitä suklaata te olette siihen käyttäneet? Itse laitoin taloussuklaata mutta ei se kakku maistunut samalta kuin Pumpulin tekemä.

Nyt nauttimaan kirjasta ennenkuin poika nousee uniltaan.

pubu ja Unski rv35+4