Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMURUT VKOON 27¤¤¤

01.07.2008 |

Heips kaikille ja hyvää viikkoa

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonzku80:Sullako oli kans alhaalla istukka!!! MUlla myös mutta ei mitään kontrollia asiasta, mulla kans vuotanu ja tosi kipeetäki on välillä käyny ja vauva on ihan alhaalla ja supistelee.. voisinkohan saada uutta ultraa tuon istukan takia.. mulla oikeesti huolettaa, ei ole kohdunsuun päällä mutta on ihan siinä suulla, näin sano kätilö.. mie olin muutenki tosi pettyny koko ultraan.. munuaisia ei muutaku vilkas vaan, aivokammion kokoa ei saanu otettua ku vauva hankalassa asennossa, napanuoran suonista ei puhunu mitään, eikä lapsiveden määrästä.. iteki olin tosi huono vointinen ja väsyny niin en tajunnu kysellä yhtään mitään.. nyt harmittaa..Jos olis varaa niin menisin yksityiselle ultraan.. eikä se ottanu edes mittaa vauvasta, siis pää-perä mittaa..

Onko tämä nyt sitte normaali käytäntö vai voinko hyvillä mielin valittaa vaikkapa neuvolaan??

Muuten on menny ihan hyvin, mitä nyt oksettaa ja vatsaa pistelee välillä..huomenna soitan kyllä neuvolaan ku siskoki sano että kannattaa kysyä neuvolasta.. mulla kun supistelee ja ihan selvää painetta tuntuu ku vauva on niin alhaalla, ihan tuonne luihin painaa niinku olis jo synnyttämään lähössä..ja sitä veristä limaa tuli niin kyllä mun mielestä olis jo kiva saada selvyyttä että onko tässä nyt jotaki ongelmaa..

Meillä on tuleva isi tuntenu potkut jo jonkin aikaa sitte ja ne on näkynytki jo juhannusta ennen ulko ihan selvästi..

Mut nyt kattoon töllöä..

simppu rv 22+4

Vierailija
2/26 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

murunmamma kyseli sokerirasituksen ajankohdasta. Meillä se tehdään ainakin rv 26, mutta en sitten tiedä onko noissa paljonkin kuntakohtaisia eroja. Nimim. Itsekkin menossa :-/.

Mekin ollaan jo kerrottu isommille lapsille ja innoissaan odottavat vauvaa. Nuorempi tyttö varsinkin jo kovasti suunnittelee sänkyjärjestelyjä, että kuka nukkuu sitten missäkin :)

Zel; hyvä, että kaikki oli kunnossa sydänäänien kanssa!!!

meku72; Toivottavasti saat tänään hyviä uutisia ultrasta bd! Raporttia odotellaan...

crabu; mulla ilmeisesti on toisinaan vetänyt suonta yöllä pohkeesta, kun seuraavana päivänä on pohje koko päivän kipeä. Myös jalkaterästä vetää useinkin suonta, ikävä vaiva vaikka vaaraton. Ja tosiaan magnesium auttanee vaivaan!

Nuo mahan kovettumiset on juuri niitä harjoitussuppareita, JOS niihin ei liity kipua. Jos ovat kovin kipeitä, kannattaa käydä tsekkauttamassa kohdunsuun tilanne, ettei ole tullut vielä muutoksia...

Jonzku80, toivottavasti istukka vielä nousee ennen synnytystä!

ULTRA-G: mulle ei annettu minkäänlaista painoarviota, mutta b-mitta (eli olisko toi reisiluu???) oli 5,1 ja vastasi siis kokoa rv 21+3 (ultra tehtiin rv 20+4). Muutenkin tuo ultra tuntui melko "hätäisesti" tehdyltä, mutta kaikki rakenteet saatiin onneksi katsottua eikä niistä löytynyt vikaa...

Oma (.); Mullakin liikkeet on tuntuneet jo kädelle jonkin aikaa. Ihanaa, kun mieskin pääsee jo niitä kokeilemaan! Eilen kun käytiin nukkumaan, mulla oli maha vasten miehen selkää, niin mies tunsi potkut selässään. Saipahan hänkin osansa ;)..

Neuvola mulla on torstaina, viimeksi siellä tuli käytyä joskus toukokuussa. Saa nähdä missä tuo hemppa ja paineet menee. Painoa tullut nyt jonkin verran. Pitääkin alkaa (taas) vähän tarkemmin katsoa mitä suuhunsa laittaa, on nimittäin tullut herkuteltua ihan liikaa. Eilenkin tein miehen synttäreiden (vasta huomenna oikeasti ;)) kunniaksi 6 munan mansikkakakun ja ei siitä jäänyt kuin alle neljäsosa, kun sitä syötiin (meidän perhe sekä 2 lasta naapurista)... Täytyy varmaankin huomiseksi tehdä uusi kakku...

Nyt täytyy varmaankin yrittää keksiä jotain töitäkin, täällä on kyllä nyt heinäkuussa niiiin hiljaista, kun ei täällä talossa ole kuin kourallinen ihmisiä eikä siis tapahdu mitään...

maria80 rv 21+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa lomaa, loma loma loma loma loma lomaa lomaa.... :-) Eka lomapäivä tänään, edessä lähtö mökille viikoksi, ei sähköä, ei juoksevaa vettä (tai juoksee se kaivosta kahdella jalalla jos oikein innostaa), takkalämmitys, auto pitää jättää 20 min venematkan päähän. Rentous ja autuus siis koittaa! (ja esikoiselle terveellinen viikko ilman telkkaria, mitenköhän se pärjää.. ;-)

Hyvä jos Simppu voi vähän paremmin, mutta joo, ota ihmeessä yhteys sinne neuvolaan ja kuten aina, kova kovaa vastaan ja vaadit että tsekkaavat!

Maria80 miehelle hyvää synttäriä! Ja mitä odotit, mansikkakakun leipominen "varastoon" kesällä kun kutsuu naapurin lapsetkin syömään = ei mansikkakakkua varastossa.. ;-)

Noni, nyt pakkaamaan ja tiskaamaan ja roskia viemään ja säätämään, saaristo here we come!

-zel & z, 23+2

Vierailija
4/26 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullu uusia odottajia ja tuskinpa mua muistaakaan kukaan enää.

Migreenistä olen kärsiny pahoinvoinnin loppumisesta lähtien 3-5krt viikossa.. :_| Ja voin sanoa ettei helppoa ole ollut kun on noita olemassa oleviakin muksuja. Vaan nyt on onneks vähän helpottanu, juhannuksesta asti ei ole särkeny kuin 2kertaa!

Muuten vointi vallan mainio ja voin sanoa et oon voinu paremmin nyt neljännellä kerralla ku ekalla ja tokalla, kolmaskin oli helppo raskaus.

Rakenneultra on ollut jo aikaa päivää sitten, meillä ultra oli oikein miellyttävä kokemus.

Ultraaja kertoi kokoajan mitä tutkii ja miksi, tarkasti kattoi kaikki rakenteet ja mitään kiirettä ei ollut.

Poikaa veikattiin syntyväksi ja omakin tunne on ollut poika melkeinpä alusta asti. Painoarvio oli 20+0 280g, vähän oli pienempi mitä viikot.

Maha kasvaa hirveää kyytiä ja vauva melskaa mahassa kiitettävästi. Painoa tullut n.6-7kg.

Liikuntaa yritän harrastaa 1-3krt viikossa ja kävely vielä onnistuukin ihan kunnon vauhtia. Vähän on joutunu vauhtia hiljentämään.

Neuvolaan pitäis lähteä kunhan mies tulee töistä, tehdään ovella vahdin vaihto.

Terveisin Ipan@ rv 23+3

Vierailija
5/26 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria:Se b-mitta taitaa olla ohimojen välinen halkaisija,harmi jos et saanut ultrasta oikein irti..Meillä oli tosi mukava gyne ja katseltiin jopa 30 min vauvaa:)

Neuvolassa kävin aamulla,mulle tullu nyt painoa lisää 3,5kg raskauden alusta.

verenpaine oli 117/72 ja B- Hb oli 123 et jonkin verran tippunu kun aiemmin oli vielä 142!Sf-mitta oli nyt tasan 20 et ihan hyvin.Palleroisen syke siinä 140 ja liikkeitä on kovasti päivän mittaan:)

Leila ja palleroinen rv22+4

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Vierailija
6/26 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oen ollu nettipimennossa ku meillä ollu etti kiinni:)lasku unehtunnu maksaa ja ku reissussa oltiin niin kotiin tullessa oliki yllätys ku netti ei aukea:D

Oma mahaa sitte: olo on ihan hyvä välillä, supistelujen takia kävin lääkärillä, paikat kiinni mutta hiukka pehmeet, proteiinia virtsassa yhen plussan verran ja leukkareita kahen plussan eestä..no se ei meinannu mtään, oli seur päivänä puhas..Vuodelepoon mut määräs mutta eihän siitä mitään tule, sairaalaasn mut pitää pistää jos meinaavat että vaan makaan..tänään ollu taas tosi huono olo, oksettaa ja pyörryttää..poika on aika vauhikas, en meinaa perässä pysyä, hermotki meinaa välistä mennä..

mutta mites muille!!!kuulumisia tänne:)

meen vaihtaa vaipan..palailen myöhemmin

simppu rv 21+6

Vierailija
7/26 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meikälaisellä vaihtui sairasloma kesälomaan eilen. päätin kesänloman pitää lomana, koska kipuja ei ole IHAN niin paljoa kuin viikko pari sitten. ja reissuun aiotaan kuitenskii lähteä. B-)

Rakenne ultra oli eilen. Ei näyttänyt olevan halkiota (pienimmät selviää synnytyksen jälkeen), josta olin huolissani. Yllätyksenä paljastui suvin salaisuus tädin kautta. Halkioita on suvussa!

Mutta mutta... Kiinni jäätiin vauvan sydänvian takia. Käytiin kätilön ultran jälkeen vielä lääkärin luona ja hän varmisti asian. Seuraava ultra on reissun jälkeen kahden viikon päästä. Toiveissa on että sydämen ryrmi menee kasvun myötä normaaliksi. Jos ei, niin sitten yritetään pitää vauva mahdollisimman pitkään mahassa lääkkeiden turvin. Syntymän jälkeen mahdollisesti tahdistin.

Mutta nyt pitää vaan toivoa ja rukoilla että sydänvika korjaantuisi. Luin netistä että tämän tyyppisiä syntyy puolen kymmentä vuodessa, joten aika harvinaisia on. Aina sitä äitinä vaan pelkää sitä pahinta. ..

Vauveli oli kasvanut hyvin, oli täsmälleen samankokoinen kuin toinen isoveljistä oli rakenneultrassa. Rakenteet näyttivät hyviltä.

pitääkin lähteä jatkamaan pakkaamispuuhia.

Aurinkoisia kesäpäivä kaikille!! :D

Vierailija
8/26 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanpa minäkin vihdoin kirjoitella tänne. Eli rv 22+0 on meneillään. La 4.11 ja toinen lapsi tulossa. Poika -02 ennestään olemassa. Ikää löytyy itseltä kohta 29vee.

Niin rakenneultrassa oltiin mekin. Sydäntä kovasti tuijotettiin pojan sydänvian takia, mutta eivätpä löytäneet mitään. Tyttöä veikkasivat kovasti. Mites onko muilla kokemusta miten hyvin rakenneultran veikkaukset pitäneet paikkansa??

Halkiota ei löydetty ja muutenkin rakenteet normaalit. Painoarcvio oli 440g. Onko muille tehty painoarvioo nyt jo?

Ellentellille sen verran, että meillä pojalla sydänvika todettiin näillä main rytmihäiriöinä ultrassa. Syntyi hätäsectiolla sydänäänten katoamisen vuoksi ja löydöksenä oli reikä sydämessä. Puhuttiin ja peloteltiin kaikenlaisella, mutta puolessa vuodessa reikä umpeutui itsestään, eikä sen jälkeen pojasta ole mitään vikaa löydetty. Eli toivoa on :)

Iltaisin supistelee välillä kovastikkin, mutten ole niistä osannut vielä huolestua.

Vatsa on sekaisin, mutta sekin kai kuuluu asiaan.

Ei kai muuta valitettavaa tällä erää :) Koitan jatkossa uskaltaa kirjoitella vähän useammin :)

Vierailija
9/26 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä Ellentellille, sydänvika on varmaan todella hermostuttava löydös ultrassa. Toivotaan tosi kovasti että kaikki menee hyvin.

Ainakin tällaiset löydökset osoittaa, että noita seulontoja tehdään aiheesta. Nämä on niitä asioita joita oikeasti pystyy auttamaan tai ainakin seuraamaan, ja kun niistä ollaan tietoisia on paljon parempi mahdollisuus että juniorit saadaan hengissä maailmaan.

(.) Pridet on vietetty ja draamaakin oli kun anarkistit tuli riehumaan polttopullo-kutsuineen. Onneksi kaikki meni rauhallisesti ja olemassa oleva juniori tykkäs kovasti kun pääsi värikkääseen kulkueeseen ja piknikille puistoon muiden lasten kanssa.

Tämä mahassa oleva kaveri puolestaan on löytänyt virtsarakon ja pallean, miellyttävä yhdistelmä sinänsä. Hänen asennostaan ja muksimisestaan riippuen mulla on sitten välillä joko ähky olo tahi jatkuva pissahätä.

Huomenna neuvola, jeje! Pääsen sen jälkeen vääntämään Kelan kanssa tuota paperisotaa (meillä tulee varmastikin olemaan tätien ja setien kanssa hyvin erilaiset käsitykset siitä, miten silppu-sälä-työntekijän / apurahatutkijan / ennen apurahakautta työttömän äitiyspäiväraha pitäisi laskea.

Sitä odotellessa voikaatten hyvin, varsinkin Simppu, tuo on kuulostanut aika pitkään huolestuttavalta tuo sun vointisi...

-zel & z, 22+2 kai sitten..

Vierailija
10/26 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille rohkaisuista!

Meillä on toisella pojalla harmiton sydänvika. Todettiin 1.5 vuotiaana, olis pitänyt periaatteessa todeta jo sairaalassa lähtötarkastuksessa mutta ei varmaan lääkäri kuunellut tarkaaan. Vika ilmenee sisuäänenä sydämessä. On reikä kammioittenvälissä. Ikää pojalla on 6v, vuos sitten käytiin vikassa kontrollissa. Reikä sydämessä on ja pysyy koko pojan iän, muttei aiheuta toimenpiteitä. Ainoastaan leikkausten yhteidessä annetaan antibiottisuoja.

Mutta tällä masukilla jos sydänvika pysyy, niin on pahempi juttu ja tahdistimen paikka. Mutta tosiaan odotellaan nyt tämä kaks viikkoa josko sydän löytää oikean rytmin.

Rakenneultra on kyllä kultaakin kalliimpi!! Onneksi paikkakunnalla sen saa automaattisesti, mutta olisin käynyt yksityisellä jos tätä mahdolisuutta ei olisi.

Mun vauveli painoi 310g, viikkoja oli 20+0.

mutta nyt taas pakkauspuuhiin...

Vierailija
11/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko oltiin lomareissulla tai oikeastaan yhdellä kurssilla koko perhe, joten ei ole tullut kirjoiteltua...

Simppu, toivottavasti löydät keinon levätä, jos kerran paikatkin ovat alkaneet jo pehmentyä!!! Pienen kyytiläisen olisi kuitenkin vielä hyvä pysyä masussa monta kuukautta. Eikö teillä ole mitään mahdollisuutta saada poikaa hoitoon tai jotakin/joitakin vuoropäivin teille hoitamaan poikaa? Jos ei muu auta, niin sitten pyydä päästä vaikka sinne vuodeosastolle, vaikkei kyllä sekään vaihtoehto tunnu kovin houkuttelevalta... Mutta levättävä sun on, tämä on käsky ;)

Ellenlelli, toivottavasti sydänvika paljastuu vaarattomaksi tai ainakin "helposti" hoidettavaksi. Täysin helppojahan nuo ei taida oikein ikinä olla pienellä, ainakaan tunnepuolella, mutta onneksi hoito on tänä päivänä tehokasta. Mutta hyvä, että asia kuitenkin nyt paljastui, jotta osaatte/osaavat sitten tarkkailla asiaa tarkemmin!

Hippos, tervetuloa mukaan ja onnittelut mukavista ultrakuulumisista!

Omasta navasta sen verran, että tänään mulla on rakenneultra, itseasiassa vajaan tunnin päästä! Sen jälkeen lääkäri ja ymmärtääkseni sen mun häntäluuhässäkän takia... Palailen sitten varmaan myöhemmin kertomaan niitä kuulumisia, mutta nyt on vain perhosia vatsassa ;)

maria80 rv 20+4

Vierailija
12/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tänään uudelleen vielä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, kun aamulla juniorin syke oli vain 115. On se matala ollut tähänkin asti, 122-130, mutta ilmeisesti tuo 120 on jonkinasteinen kipuraja jonka jälkeen tsekkaavat tarkemmin.

Ei tässä suurta huolta vielä ole, mutta tietenkin vähän pohdituttaa että mikä on meininki mahassa. Myöskään luottoystäväni google ei kertonut, mistä tällainen voisi johtua tai minkälaisiin toimenpiteisiin johtaa, mutta sen se kertoi että ilmeisesti sikiön "normaalin" sykkeen alarajasta on erilaisia käsityksiä välillä 100-120.

No, iltapäivää odotellessa.

Vierailija
13/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki oli ok. Painoa oli tullut nyt vähän enemmän kuin viimeksi eli 800g/vko. Kokonaisuutena nyt nousua on 8kg. Hakupaperit äitiyspäivärahasta ym anto mukaan täytettäväks. Onneks näytti mitkä kohdat täytän tai muuten olisin ollu ihan pihalla. Ei pahemmin ole enää muistikuvaa edellisistä hakemuksista. Vauveli onkin sitten yöeläjä kun päivisin on aika hissukseen ja sitten illalla ja yöllä möyryää. Kaikki lapset oli mukana ja kyllä sai taas silmät hävetä päästä kun juoksivat ja huutelivat vaikka olin sanonut että siellä on vauvoja ja muita pienempiä lapsia että pitää olla rauhassa vaan ei!! Muutaman kerran jouduin menee sanomaan käyttäytymisestä :( Seuraaville käynneille en kyllä enää mukaan ota vaan yritän saada jonkun katsomaan niitä. Muutenkin seuraava käynti on heinäkuun lopulla neuvolalääkäri.

Simppu onko olo yhtään helpompi? Kuulostaa aika hurjalta toi sun tilanne.

Ellenlelli hyvä että nyt ultrassa löytyi tuo sydänvika. Toivottavasti paranee viikkojen aikana mutta nyt se on tiedossa ja seuranta on myös sen mukaista. Voimia sulle!!

Toivottavasti tuo kesä nyt pikku hiljaa alkaisi kun rupee nää sateet tympimään. Ens kevään remonttiakin olen jo miettinyt puutarhan kannalta että mitä kasveja pitää siirtää rempan alta toiseen paikkaan tai sitten kokonaan mökille turvaan. Tien toisella puolella on alkanu kahden omakotitalon rakennusurakka ja tän viikon ovat paaluttaneet kun meillä on täällä mukava savimaa.

Miehen hommana on hoitaa mestarit, valvojat ym kun löytyy tuttuja työn puolesta. Minä sitten vision mitä kaikkea haluaisin.

Aurinkoa kuitenkin kaikille sateenkin keskeltä :)

Moschino rv 21+5

Vierailija
14/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zel, toivottavasti kyse olisi vain normaalista leposykkeestä, joka teidän vauvalla on vain vähän matalampi kuin suurimmalla osalla muista. Tärkeintä ILMEISESTI on, ettei sykkeeseen tule mitään äkillisiä laskuja tai nousuja. Tai siis näin minä olen ymmärtänyt, korjatkoon joku jos olen ihan hakoteillä...

Mutta sitten omat ultrakuulumiset:

Kaikki rakenteet ok, vilkas kaveri, sanoi kätilö, kun ei meinannut

saada häntä kuvaan. Ja ihan kuin olisin nähnyt jotain uloketta vatsan

alapuolella siitä mistä jalat lähti. No tiedättehän te jo mitä minä

ajattelen, että voisko olla, mutta voihan tuo uloke olla

napanuorakin. Mutta semmonen pieni "töpö" siinä oli ;). En sitten

viitsinyt lähtä kyselemään, kun kätilö tuntui muutenkin olevan

kiireinen eikä sillä nyt mitään suurempaa merkitystä ole. Selviäähän

se sitten marraskuussa. Koko vastasi 21+3 (neuvolan mukaan 20+4,

mutta olihan tuo ekassa ultrassakin vähän reilumman kokoinen kuin

menkoista laskettaessa) , mutta mitään painoarvioita ei annettu...

No, lääkärin ajatkin olivat sitten myöhässä (no ei mikään yllätys,

kun samat lääkärit hoitavat synnytyksiäkin) ja minut vastaanotti

sitten sellainen vielä nuoremman näköinen naislääkäräri, kuin mitä

oli neuvolassa. Hän teki sitten nopean sisätutkimuksen jossa totesi,

ettei hänestä häntäluu ole "tiellä" vaan pikemminkin siinä tuntuu

suoli ja siellä ollut uloste on sitten saattanut "hämätä" tätä toista

lääkäriä. Tästä eteenpäin normaalit neuvolatarkastukset (tosi

normaalit, kun täällä ajat saa 2 kuukauden välein, mutta se on sitten

taas toinen juttu)... En nyt sitten tiedä olenko huojentunut vai en.

En oikein tiedä, kumpi sitten olisi oikeassa... Ehkä kuitenkin

luulen, että tämä tämän päiväinen, koska edellisissä synnytyksissä ei

ole ollut ongelmia enkä muista satuttaneeni häntäluuta synnytyksessä

tai sen jälkeen... Mutta autolle päin kävellessäni tajusin, ettei

kohdunsuun tilanteesta ollut mitään puhetta (lääkäri sanoi, ettei nyt

kirjoita edes mitään neuvolakorttiin) , mutta ehkä sitten kaikki oli

silläkin saralla ok...

maria80 rv 20+4

Vierailija
15/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivällä tsekattiin sykkeet vielä neuvolassa, jäivät alle 120 joten saatiin lähete päivystykseen. Lääkäri ultrasi ja totesi että lapsi voi hyvin ja kasvaa normaalisti ja että näillä viikoilla 110-120 on ihan normaali syke. Kun kerroin että sykkeet on aina olleet matalia lekuri kysyi, että "oliko tämä nyt sitten joku kesälomasijainen joka teidät tänne lähetti, vai?" Tuppaavat ilmeisesti noilla poleilla järjestään vähän epäilemään terkkareiden ammattitaitoa ja varsinkin niiden kynnystä lähettää ihmisiä tsekattavaksi.. Muistan samanlaista suhtautumista niiltä ajoilta kun vaimo oli raskaana. Mä olin kyllä hyvin kiitollinen tästä mahdollisuudesta tänään, sydänongelmien kanssa ei musta kannata leikkiä yhtään.

Lääkäri tsekkasi samalla jo rakenneultrassa todettua myoomaa, totesi sen olevan aika alhaalla ja buukkasi tarkistusultran viikolle 36, jolloin katsotaan onko se siirtynyt pois kohdunsuulta kohdun kasvaessa eli voiko synnyttää alateitse.

Mutta so far so good, pääasia että z voi hyvin. Vaikka ehtihän tuossa jo säikähtää, kun vaimokin googlasi että matala syke voi liittyä istukan osittaiseen irtoamiseen joka liittyy etuseinässä olevaan istukkaan.... kotidiagnoosit kunniaan ja tolleen..

-helpottunut zel & rauhallissykkeinen z, 22+3

Vierailija
16/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ihanan aurinkoinen ja lämmin päivä, esikoinen on uinut koko päivän. No loppuviikostahan tulee kylmä taas.

Simppu, ota nyt rauhallisesti, saisitko esikkoa vaikka hoitoon johonkin? Ettei pieni vain tule ulos liian aikaisin....

Omaan napaan ei kuulu ihmeempiä. Pieni taitaa edelleen kölliä poikittain masussa, potkiskelee siellä aina välillä. Joskus menee kyllä useampi päivä etten huomaa mitään. Masu on jo aika lailla kasvanut, kyllä sen jo vauvamasuksi tunnistaa. Seuraava neuvola on vasta kahden viikon päästä, sitten täytellään niitä kelan papereita.

Muistaako kukaan millä viikoilla se sokerirasitus oli? Sellainenkin on edessä... Ei se niin kamalaa ollut, mut sit pitää taas löytää tolle isommalle murulle hoitaja ja se stressaa.

Miten te joilla on lapsia ennestään ootte kertonut isommille vauvasta? Murulle kerroin jo aika aikaisin kun jouduin ottaa neuvolaan mukaan ja pelästyi että äidillä on masu pipinä. Ihmeellistä miten noin pienikin muistaa asian. Melkein päivittäin puhuu että kun äidillä on vauva mahassa ja miten haluaa leikkiä yhdessä vauvan kanssa. Saa kyllä nähdä mikä mustis on sitten kun se vauva oikeasti on täällä.

murunmamma ja pikkumuru rv21+2

Vierailija
17/26 |
02.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helkkari, kun nää sivut ei meinaa toimia!

Moni on jo ultrauutiset kuunnellut, se on kyllä kovasti odotuksen aiheena täälläkin. Ensi maanantaina on sitten h-hetki. Esikko on kovasti sitä mieltä, että tyttö ois tulossa, kaikella 3½-vuotiaan varmuudella.

Mulla on mahassa tosi rauhallinen heppu/heputar! Onko jollakulla muulla tämmöisiä huolenaiheita? Olen sentäs jo kakkossynnyttäjä ja vkolla 19, ja tunnen vain tosi hentoja liikahduksia noin kerran päivässä. Kävin hermostuksissani sydänääniä kuuntelemassakin maanantaina, ja siellähän se pompotti 145 krt/min. Kätilö selitti, että mulla on etuseinäistukka, joka voi vaimentaa potkuja. No, kyllähän ne vauvat on kovin erilaisia jo massussakin.

Kuinka moni on käynyt trisomiaverikokeessa, siinä AFP-seulassa, jossa katsotaan, kuuluuko riskiryhmään kromosomihäiriöiden suhteen? Täällä taas yhteydet pätkii, kun TYKsistä sanottiin, että tulee kirje kotio jos kaikki ok, muuten soitetaan. No, tulokset on viipyneet 4 viikkoa luvatun 2 sijaan, joten soitin TYKSiin, ja sieltä sanottin, että pitääkin otta yhteyttä neuvolaan lausunnon saadakseen! Neuvolasta ei tietenkään vastattu, kun ei ollut soittoaika, joten huomenissa sitten täytyy yrittää. Hermostuttavaa.

Olipas nuo sydänvikaepäilyt stressaavia varmasti! No, meidän poitsun serkkupojalla on ollut ainakin reikä sydämessä, joka on nyt parivuotiaana jo ihan ok. Toivotaan, että ei ole mitään vakavaa.

Aurinkoisia kesäpäiviä

Meku

rv 18+3

Vierailija
18/26 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole tänne kirjoitellut kun viikoloppu meni tallinnassa ja eilen kun meinasin tänne kirjoittaa niin meille tuli ukkonen.

Neuvolassa oli eilen kaikki hyvin. Syke oli n. 140. Eilen sain rautatabletteja mukaan kun hemoglobiini oli 110. Kohdunpohjankorkeus oli 22cm. Ja muuten kaikki oli kuten pitää.

Liikkeitä olen myös alkanu tuntemaan. Iltaisin lähinnä, mutta kyllä niitä joskus päivisinkin tuntuu. Mulla on istukka kohdun takaseinässä joten sekään ei ole vaimentamassa liikkeitä.

Ai nii, kärsiikö kukaan muu öisestä jalkojen kramppauksesta? Mulla on nyt alkanu olee muutamana yönä peräkkäin ja mietityttää miten niihin voi vaikuttaa.

Vierailija
19/26 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kysyä vielä yks juttu. Onko ne supistuksia kun mahaan pistää ja menee ihan kovaksi? Tänään on kävely tukalaa kun kävellessä pisteli mutta kun pysähdyin niin helpotti. Mitä lie ollut.

carbu-87 rv 22+2

Vierailija
20/26 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pistele mutta maha menee kovaksi hetkeksi ja sitten helpottaa. Noita on ollu jo kuukauden verran. En tiedä alkaako ne mulla aikasessa vaiheessa kun kaikissa odotuksissa ollu samanlailla et alkanu ennen puolta väliä. Varsinaiset supparit onkin sitten asia erikseen.

Trisomiaverikoe otettiin samalla kun olin np-ultrassa ja vastaus tuli kirjeitse kahden viikon päästä kokeesta.

Varasin tänään hammaslääkärinkin kun ajattelin että aika on vasta joskus viikkojen päästä mutta jo huomenna pääsen. Oliskohan syynä takahampaan vihlonta :( Onneks saan mutsin katsomaan lapsia lyhyellä varotusajalla.

Tänään taas satanu koko päivän niin että seinät kaatuu päälle!!! Onneks on hyvä kirja jota luen aina kun tulee sopiva hetki.

Huomiseks on luvattu helle päivä joten sitä odotellessa B-)

Moschino rv 21+6