Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinteistösijoittajan ahneutta rajataan mm. vuokrakatolla,

Vierailija
30.08.2020 |

eli suitsitaan ensin ahneus, pidetään tuet ennallaan, ja katsotaan paraneeko muu kysyntä kun asumismenojen vaikutus laskee.

Toiminnalliset, esteettiset ja taloudelliset sun muut tekijät otetaan huomioon hinnoittelussa. Kiinteistösijoittamisen on pakko silloin laskea ahnetta tuottovaatimusta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa asuntojen vuokraamista on reippaasti säädelty, eikä siitä ole ollut mitään muuta seurausta kuin pimeät vuokramarkkinat, jossa kenelläkään (ei vuokranantajalla tai vuokralaisella) ole mitään oikeusturvaa. Tämä tietenkin siksi että kysynnän määrä ylittää reippaasti tarjonnan. Säätely toimii kunnolla vain pienessä mittakaavassa silloin kuin kysyntä ja tarjonta ovat kohtuullisessa tasapainossa. Kautta historian on musta pörssi alkanut kukoistaa tavalla tai toisella jos tasapaino on puuttunut. 

Vierailija
22/22 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vuokraan velatonta kerrostaloasuntoa. Putsi tuotto on n. 50€/kk verojen ja vastikkeen jälkeen. Ja tähän en ole laskenut vuosien varrella olleita putkiremonttia ja hissinrakentamista, plus muita pikku remppoja kuten ikkunat tms.

Jos kämppä olisi aikoinaan ostettu velalla, niin toiminta olisi tappiollista.

Tämä. Kiinteistöön sijoittajaa pidetään riistävänä kapitalistina, joka lypsää köyhän viimeiset rahat.

Itse vuokraan velkarahalla ostettua sijoituskämppää. Vuokrasta maksan vastikkeen ja lyhennän lainaa + pistän omaa rahaa 200€/kk lisää, jotta saan lainan maksettua kymmenessä vuodessa.

Hyvän päivän tutut pitävät minua rikkaana, koska omistan sijoitusasunnon. Tosiasiassa minulla olisi 200€/kk enemmän rahaa käytössä ilman tätä "harrastusta". Tähän ei ole edes laskettu mahdollisia remontteja tai muita kuluja. Hemmetin hyvää hommaa 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi