Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisherkälle työkaluja jaksamiseen?

Vierailija
30.08.2020 |

Suositelkaa kirjallisuutta, artikkeleita tai muuta mediasisältöä. Lisäksi, millaiseen psykoterapiaan kannattaisi hakeutua? Suosituksia sopivista terapeuteista otan vastaan.

Alan olla niin loppu tämän ominaisuuteni kanssa, että kaikenlainen apu olisi nyt paikallaan.

Kommentit (17)

Vierailija
2/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se ilmenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä erityisherkkyys ilmenee? Ei ole nyt muuta neuvoa kuin siedättäminen ulkomaailmaan, sitä me muutkin tehdään, enemmän ja vähemmän herkät.

Vierailija
4/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakoavain

Vierailija
5/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee tarpeeksi paczkaa niskaan niin kyllä sitä kyynistyy, eikä enää välitä. Joku jo mainitsikin siedättymisen, tarkoitti kai jokseenkin samaa. Äitini sanoi aikoinaan minulle, että sitä pitää vain oppia kovettamaan itsensä. Olen viimein oppinut.

Vierailija
6/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keinoni oli jo lapsuudesta asti mennä luontoon kävelemään, kuljailemaan ilman päämäärää tai sitten tarkkailemaan lintuja. Nyt lintuharrastus on vienyt minut mennessään, kaikki vapaa-aika menee ulkoillessa. Siellä voi tavata myös muita harrastajia, mutta itse voi säädeĺlä haluaako jutella vai olla yksin.

Vierailija
7/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viimeiseksi kaipasin sitä neuvoa, että koveta itsesi. Sitä mä olen yrittänyt koko aikuisikäni! Samaan sarjaan menee "älä välitä", "älä ota ittees", "älä itke" jne. Kun ei vaan onnistu, vaikka olen yrittänyt. Se saatanan musta aukko minussa vaan imee kaiken, varsinkin työpaikan vttupääkiukuttelijavalittajien sanat ja olemukset.

Mulla on sellaset harrastukset, joissa olen yksin eli liikun luonnossa, olen vähän lintujakin opetellut. Lintubongarit on leppoisaa väkeä, mutta en koe oloani luontevaksi heidänkään seurassa. Luonnossa yksin olen kaikkein onnellisimmillani.

Koska en ole syntynyt kultalusikka suussani, eikä kukaan muu minua elätä, enkä itsemurha-ajatuksista huolimatta halua sitä tehdä ennen kuin olen kääntänyt kortit, joista voi olla apua, että jaksan elää tämän ominaisuuteni kanssa.

Erityisherkkyys on hieno asia - ja paskat on!

Vierailija
8/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdistäydy.

Vierailija
9/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyys pitää vaan hyväksyä ominaisuutena, eikä vikana. Se auttaa itseäni ainakin ymmärtämään omaa reagointia erilaisiin tilanteisiin.

Vierailija
10/17 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää hyväksyä oma herkkyys, mutta myös lopettaa samalla se, että imuroit itseesi toisten kiukun ja vttumaisuuden. Olen käynyt traumaterapiassa ja siitä on ollut apua. Yksi iso muutos oli myös työpaikan vaihto ja pois minua uuvuttaneesta tiimityöskentelystä. Etätyö on myös ollut suuri voimavara itselleni.

Vierailija
11/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipailisin apuja tähän. Nuorempana onnistui pahemmin mutta aikuisena elämä kuormittaa eri tavalla ja työelämän paineet plus muut ovat ajaneet siihen asti että uuvuin. Eioo tätä nykymaailmaa suunniteltu herkille....

Vierailija
12/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmälle paikkakunnalle muutto, josko se auttaisi.

Vierailija
13/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaudun hälyääniltä kotona kuppikuulosuojaimilla mutta tuntuu että tämä vain herkistyttää korvia pitkässä juoksussa lisää. Päällimmäiset hälyt vaimenevat, mutta korvat kuuntelevat sitäkin vähää entistä tarkemmin.

Vierailija
14/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapiasta saattaisit saada apuja elämään.

Vierailija
15/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaudun hälyääniltä kotona kuppikuulosuojaimilla mutta tuntuu että tämä vain herkistyttää korvia pitkässä juoksussa lisää. Päällimmäiset hälyt vaimenevat, mutta korvat kuuntelevat sitäkin vähää entistä tarkemmin.

Olen huomannut saman. Ja niistä tulee myös riippuvaiseksi. Ei enää osaa/voi olla kotona ilman suojaimia.

Vierailija
16/17 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu nahka.

Vierailija
17/17 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi