Kuinka vanhalla romulla ajat? Miksi?
Minä aloitan: Nissan Micra 1994. Syy: auto on perheellemme vain kulkuväline. Mies kulkee pyörällä opintoihinsa, minä autolla 15km työmatkan. Säästyneillä rahoilla matkustellaan ja kerätään muuta henkistä pääomaa :)
Kommentit (25)
-02 Volkkarilla. Halvalla sai alle 150000ajetun eikä köyhänä autoa tarvitsevana opiskelijana ollut varaa sen uudempaan.
Vm 2011 Toyota Avensis. Mittarissa 6800km. Se on mun auto. Kokoa ja turvallisuutta mun tarpeisiin.
Ens kuussa tulee vuoden ja saa lähteä, mutta ei vainen ihan hauskahan tuo oli. uusi tulee taas.
Auto on -00 Nissan Almera, hyvin palvellut mutta alkaa olemaan jo tiensä päässä kun ei korjaamollakaan enää osata korjata. Viis vuotta sitten kun ostin, ni se oli ihan hyvä ensiauto. Tässä tulee perhesyistä väkisin vaihto isompaan autoon pian.
Moottoripyörä on -95 Honda Shadow 600cm3, toimii paljon paremmin kuin auto, ja on muutenkin siistimpi ja fiksumpi. Tällä oon nyt ajellut koko kesän, ja ajelen edelleen.
Toyota vm 2000 diesel, uutena ostettu, huollettu, aikojasitten maksettu, millä muulla ajaisin halvemmalla, vaihdossa ei saa enää mitään, joten ajan loppuun
1995 BMW 525. Neliveto, tilava sedani, kaikki toimii. Ostettu käteisellä akuutissa autontarpeessa sillä ajatuksella, että katotaan kauanko kestää. 3v mennyt helppoja ja tyytyväisiä kilometrejä.
Miehen työn takia (edustaminen) meillä pitää auto uusia vähintään kahden vuoden välein. Kohta on vaihto taas edessä, vaikka mun silmiin se kiiltää ihan uutena.
En välillä edes muista, mikä auto meillä milloinkin on ja etsin jossain Prisman parkkihallissa ihan summamutikassa jotain autoa.
Meillä on nyt joku iso Ford, en tiedä mallia. Musta kuitenkin.
Mulle auto on kulkuväline, eikä sillä olisi mitään väliä, vaikka se olisi 10v vanha. Tästä syystä mulla ei ole omaa autoa ja tota autoakin ajan ihan älyttömän harvoin.
Porsche cayenne 2009. Mieheni auto alunperin, mutta vaihtoi merkkiä niin auto jäi minulle.
-99 mallinen Ford Mondeo, joka on vain hieman ruostunut.
Ei ole työssäkäyvällä insinöörillä oikein varaa kallimpaan. Tosin ei tuossa mitään - hyvin se on toiminut se 8 vuotta mitä meilllä ollu
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:28"]
Vm 2011 Toyota Avensis. Mittarissa 6800km. Se on mun auto. Kokoa ja turvallisuutta mun tarpeisiin.
[/quote]
miten teillä on oikein varaa noin hienoihin autoihin...puhumattakaan tuosta porscen omistajasta. Meillä vaikka on 2 työssäkäyvää ei ole kyllä varaa alle 10v vanhoihin autoihin (nyt vm 98 Ford ja vm99 BMW)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 18:28"]
[/quote]
miten teillä on oikein varaa noin hienoihin autoihin...puhumattakaan tuosta porscen omistajasta. Meillä vaikka on 2 työssäkäyvää ei ole kyllä varaa alle 10v vanhoihin autoihin (nyt vm 98 Ford ja vm99 BMW)
[/quote]
Tulot ja menot balanssissa. Meillä vain mies ansaitsee. Minä olen kotona- Tuo Avensis on mun kauppakassi :) Miehellä on oma auto. Meillä ei ole enää asuntolainaa. Ei lapsia. Kahden aikuisen talous.
Autot ja matkailu on meidän perheen heikkous ja harrastus.
Ja ei pelkoakaan, että mies antaisi mun edes ajaa jollain pienellä ja ikälopulla postilaatikolla :)
t. Avensiksen omistaja
Renault Laguna vm. -03. Farmari. Ajan sillä siksi koska mies osti sen vuosi sitten kun entinen auto hajosi. Minun sosiaalialan palkoilla ei autoja ostella.
Volvo V70 -97. Ajan sillä, koska ei ole varaa muuhunkaan. Jos ja kun se menee rikki, niin pitänee ottaa pankista lainaa ja hankkia jotain tilalle.
2004 Audi a4 2.5 tdi Quatro tipronic automatic ajettu n.106000km
En vaihtaisi edes uuteen riisikuppiin!
Kyllä ehtii, ei mitään ongelmaa:)
1994. Ostimme parhaimman mahdollisen mihin oli varaa.
-04 Audi A4 1.8 turbo Quattro, hyvin toimii ja ollut meillä uudesta asti. Pois en anna ennen kun on pakko. Enkä näe syytä vaihtaa kun ollaan tavattu ostaa auto käteisellä eikä lainalla. Tässä autossa on vielä hyvin kilometrejä jäljellä meikäläiselle.
Mulla on 10v vanha polkupyörä. Hyvin pelittää työmatkat ja talveksi laitan nastat alle. Säästyy rahaa kun ei aja autoa, tosin ei mulla oikein ehkä autoon ois varaakaan. Tai jos ostaisin jonkun auton niin harmittelisin koko ajan sitä rahan menoa. Nyt pysyn ainakin hyvässä kunnossa!
1989 mersu, toimii moitteettomasti!
Mulla on vuoden 2012 romu, yksivaihteinen Jopo. Säästyneet rahat olen todennäköisesti käyttänyt huonosti.