Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Find A Grave sivusto

Vierailija
30.08.2020 |

Mikä ihme tämä on? Ja miksi siellä on niin paljon suomihautoja vaikka jenkkisivusto?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan amerikansuomalaiset sukututkimusta harrastavat tietojen laittamista sivustolle. Esim. Pohjanmaalta lähti aikoinaan paljon väkeä Amerikkaan ja Kanadaan. Pohjallisille on perinteisesti ollut tärkeää, että kaukaisempienkin sukulaisten viimeinen leposija on tiedossa, jolloin voi vaikka jollain paikkakunnalla matkaillessa käydä viemässä haudalle kukan tai ainakin katsomassa, että hauta on siistissä kunnossa.

Vierailija
2/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku suomalainen niitä sinne laittaa.. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin isäni haudasta on siellä kuva. Ei aavistustakaan, kuka laittanut.

Vierailija
4/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin isäni haudasta on siellä kuva. Ei aavistustakaan, kuka laittanut.

Eikös joissa lue jossain kuka lisännyt?

Vierailija
5/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukututkijat varmaan mitä nopeasti vilkaisin.

Vierailija
6/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli puhetta jossain aiemmassa ketjussa mutta se poistettiin nopeasti. Miksi lie...

Vierailija
7/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämmöinen joka asian julkisuus kuvottaa. Siis joku nytkin tekee bisnestä sillä, että minun sukulaisteni hautoja saa joku pöljä rekisteröidä nettiin.

Vierailija
8/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli puhetta jossain aiemmassa ketjussa mutta se poistettiin nopeasti. Miksi lie...

Mitä puhetta? :D ärsyttävää vihjailua

Vierailija
9/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tämmöinen joka asian julkisuus kuvottaa. Siis joku nytkin tekee bisnestä sillä, että minun sukulaisteni hautoja saa joku pöljä rekisteröidä nettiin.

Siis saako nuo rekiströityneet siitä rahaa? :o ihan sairasta.

Vierailija
10/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mormonin harrastavat paljon sukututkimusta, koska pelastavat sieluja iankaikkisuuteen takautuvasti kuoleman jälkeen. Se yksi iso sukututkimussivusto on mormonien pyörittämä. En nyt mainitse mikä.

11/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin tuolta oman  pienen kotikyläni hautoja ja jokunen löytyi. Jotenkin kylmäävää. 

Vierailija
12/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis saako nuo rekiströityneet siitä rahaa? :o ihan sairasta.

No ei kun ne perustajat tietty..

Vierailija
13/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan amerikansuomalaiset sukututkimusta harrastavat tietojen laittamista sivustolle. Esim. Pohjanmaalta lähti aikoinaan paljon väkeä Amerikkaan ja Kanadaan. Pohjallisille on perinteisesti ollut tärkeää, että kaukaisempienkin sukulaisten viimeinen leposija on tiedossa, jolloin voi vaikka jollain paikkakunnalla matkaillessa käydä viemässä haudalle kukan tai ainakin katsomassa, että hauta on siistissä kunnossa.

Mutta monet noista on selvästi suomalaisten lisäämiä!

Vierailija
14/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt muistosivun Find a grave-sivulle Amerikkaan lähteneelle esi-isälle. En pääse käymään haudalla itse tällä hetkellä, joten sivu on mulle tärkeä symbolinen ele. Kyseiseen ihmiseen liittyy paljon mulle henkilökohtaisesti merkitseviä tarinoita, joten koen sivun olevan kunnianosoitus hänelle.

Vierailija
16/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nostelee tätä turhaa ketjua?!

Vierailija
17/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nostelee tätä turhaa ketjua?!

..kuka olet sanomaan, että turha? Minulle ainakin ihan uusi tuttavuus koko sivu, aina oppii uutta.

Vierailija
18/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne "sinun sukulaisesi" ovat monen muunkin sukulaisia, vaikka sitten kaukaisiakin. Mitä haittaa siitä on, että kiviä ja nimiä kuvataan? Ei se ole millään tavalla kiellettyä.

Vierailija
19/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3753 kirjoitti:

Selasin tuolta oman  pienen kotikyläni hautoja ja jokunen löytyi. Jotenkin kylmäävää. 

Mikä ihme siinä on "kylmäävää"?! Haitausmaat ovat julkisia paikkoja ja kuolleiden perustiedot julkisia heti kuoleman jälkeen.

Vierailija
20/50 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aloittelevana sukututkijana ihan jees juttu tuollaiset sivustot. Eikä haittaisi tippaakaan, jos joku kuvaisi sinne omien esipolvieni hautoja.