Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ENSIKOT TIISTAINA¤¤¤

18.07.2006 |

Yökyöpelinä kun kerran olen, niin pistimpä heti tuoreeltaan tiistain pinon pystyyn... =) (klo siis nyt 00:10)

Maanantain kuulumiset pitäis löytyä täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7811181&p=&mpage=1&tmode=…

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Kuulostipa tosi kurjalta noi sun öiset poltot. Toivottavasti ei tuu moista tilannetta ennen ku sit synnyttäessä vasta.. Mut kuulostaa kyllä siltä, että olis saikku kohta, ellei jo nyt, paikallaan.

Mun neuvolakorttiin täti kirjotti taysin numerot mihin voi soittaa. Ne on: synnäri 31165942, ensiapu 31166411 ja myös päivisin vielä naistentautien poli 31166461. Tuolta synnytysvastaanotosta kyllä neuvoovat jos sinne soittaa.

Sippuliini: En taida ihan pelkästään pikkuveljille uskaltaa jättää vauvaa hoitoon, mutta onneks on innokkaita isovanhempia sitten auttamassa. =D (Tosin mun puolen perhe ja sukulaiset tosiaan asuu kauempana, mutta kuitenkin...)

Heidi: Mulla ainakin liikkeet on tuntu millon miltäkin... joskus on mahassa " mulahtanu" niin, että on tullu sekunniks huono olo. =S Välillä taas vaan tuntuu painetta tai pientä kipua jossain päin mahaa/alavatsaa ja sit on tajunnu, että Penni-Ennihän se siellä koluaa. =) Ja nyt sitten kun pennari on jo vähän isompi, niin koko maha (ja välillä tuntuu että koko kroppa) heilahtelee liikkeitten mukana. =)

Kandi: Mä oon kans aatellu, että koittaisin sinnitellä ilman epiduraalia tai muutakaan vahvaa kipulääkitystä. Sillä mä oonki käyny aktiviisen synnytyksen ryhmissä kuulemassa vinkkejä + siellä hypnoosivalmennuksessa, että osais sit rentoutua. Mut saa ny sit nähdä, että kuin käy, kun tosi tilanne koittaa. =)

Aurora: Kyllä toi sun nukkumisjuttu kuulostaa niin samalta kun mulla sillon alussa. Mies oli ihan hermonakin välillä kun mä vaan aina NUKUIN! =) Kun tuli töistä kotiin niin melkeen se menikin nukkuessa siihen asti, että lähti taas seuraavan kerran töihin... Onneks se meni/menee ohi! =)

Tappert: Hienoa, että vauvalla oli ultrassa kaikki ok. Toivotaan, että sen kystan kanssa ei tuu mitään ylimääräsiä huolia sulle!!!

Mysan: Kiva kun kävit kertomassa vielä niistä ponnistusasennoista! Toivottavasti vauvelin bilirubiinit lähtee laskuun. Neuvoko ne siellä, että pitää imettää tosi tiuhaan, että ne laskis... vai millä ne sitä " hoitaa" ?

Siru: Voi kurjuus se sun virtsatietulehdus! =( toivottavasti se menee pian ohi!

Mä joskus sillon mietin kans sen kotidopplerin hankkimista, mutta en sitte kun se oli musta niin kallis. =) Kerrohan sitten, että onko se millanen... =)

Omaa Napaa taasen:

Kiitos yövuorotsempityksistä! Ne tuli tarpeeseen... oon jo puolikuollu, mutta kai tää tästä. Mulla on tosiaan enää vaan tää ja ens viikko töitä ja sit loppuu IHAN KOKONAAN työt!!!! Jipii... työmotivaatio on kyllä ihan surkee, kun tekis mieli jo nyt jäädä kotiin, mutta eiköhän tässä vielä sinnitellä nää pari viikkoa. =)

Mä kävin tänään tokaa kertaa siellä vyöhyketerapiassa ja kysyin samalla siltä kätilöltä, että millasia ne supistukset oikeen on... kun mä viikonloppuna siellä reissussa sanoin siskolle, että " hei.. mulla taitaa olla nyt supistus" =). Ni se kätilö sano, että semmosia ne just on mikä mulla sillon! =D Heh... aika hauskaa.. Neuvolassa on MONTA kertaa kysytty, että onko supistuksia ja mä oon aina sanonu, että ei... ja nyt jälkeenpäin saan tietää/tajuan, että mulla on ollu niitä sillon tällön jo varmaan kuukauden ellei kaks. =) (mut siis ihan kivuttomia sellasia)

Oi voi... meenpä jakaa lääkkeet tarjottimille, niin ei tartte niitäkään sit enää miettiä... ja nyt kun vielä on jonkun verran tolkuissaan... =)

T.Burde ja Penni-Enni 29+2

Vierailija
2/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jostain kumman syystä jo klo 6.30m hohhoijakkaa!

Mun piti ihan oikein tarkistaa onko mun neuvolakortissa noita numeroita Taysiin, mut eipä ollut :) Ajattelin et jos terkka olis vaikka salaa ne jossain vaiheessa raapustanut sinne...

Sirullako se pissitulehus on? Otan osaa :) Itse sain myös elämäni ensimmäisen sellaisen tuossa 19.rv ja ei ollu kivaa ei. Tuli vielä supistuksetkin kaupan päälle.

Ja nyt kun supistuksiin päästiin, niin mä kans oon miettinyt aina neuvolan jälkeen että onkohan mulla ollut supistuksia?? Kun neuvolassa aina jaksavat niistä kysellä... Mutta kun ne kivuttomia on nyt viime neuvolankin jälkeen ollut, niin välillä rupean oikein miettimään että olikohan tuokin " supistus" sittenkin vain sitä että vauva vaihtaa asentoa tai muuta sellaista :) Mutta kyllä ne supparit nyt jo tunnistaa aika hyvin :)

Nyt on pakko mennä vähäksi aikaa nukkumaan ;)

MiaMik rv 29+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD00CD]Mun pinnisprojektista tuleekin pikkasen isompi kun ajattelin..Iskä oli sitä mieltä, että vanha maali pitää raaputtaa pois kun vanhan akrylaattimaalin päälle oli vedetty lateksimaalia ja se rapisee ikävästi pois jos ei poista..En pääse siis tänään vielä ' taiteileen' vaan pitää tehdä valmisteluja. Tästä kun pääsen suihkuun niin menen koko päiväksi porukoiden luo niin pääsen alkuun..Yritän saada sen tämän viikon aikana valmiiksi kun sateita kai alkaa tulla ensi viikolla? (tiedä noista) =)[/color]

[color=#006400]Jotku puhu noista epiduraaleista ym. Otanpa osaa siihen vaikka ei suoraan kysyttykään =) Mulle on kerran laitettu selkäydinpuudutus kun poistettiin joku paise pyllyn vierestä (yök =)) ja pelkäsin ihan pirusti, että halvaannun tai jotain..Se sattu ja kirveli ja kyselin koko ajan kuuluuko tuntua tällaiselta. Pomppasin heti kun mahdollista ylös sängystä vähän hatarilla jaloilla ja olin todella huojentunut kun ne toimikin! Saa nähdä mitä synnytyksessä sitten..Kipukin askarruttaa..Huoh..[/color]

[color=CD00CD]Tappertille onnea alkion löytymisestä! Toivotaan, että kysta häviää itsestään! =)[/color]

[color=#006400]Han: tarjotaanko teillä toi Down-seula kaikille vai miksi sellaisessa kävit? Tai siis kyllä mäkin kävisin jos olis mahdollisuus, mutta ei mulle mitään sellaisesta ole puhuttu..=)[/color]

[color=CD00CD]Sirulle tsemppiä pissatulehduksen kanssa! Voivat kuulemma olla kiusallisia, itsellä ei ole koskaan ollut (koputetaanpa puuta). Mukavaa, että työnantaja suhtautu hyvin raskauteen! (ja miksei suhtautuisi) =) Itse ajattelin vielä hetken odotella, mutta kerron parin kuukauden kuluttua jos ei ennen sitä nähdä ja se huomaa itse mahasta tms. =) (itsenäisen työn iloja) Maksoiko doppleri paljon?[/color]

[color=#006400]Jospa nyt sinne suihkuun ja pinniksen kimppuun! Oikein mukavaa tiistaita teille kaikille! Voikaa hyvin! =)

t. poppis ja räpätti 12+6

Vierailija
4/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Iloiset" aamuterveiset sateisesta Keski-Suomesta!

Heräsin kello 8.00 siihen, että MOOTTORISAHA käynnistettiin just tuossa 5 metriä meidän ikkunasta (asutaan alimmassa kerroksessa, joten hyvin kuuluu). Ehdin jo kiroamaan koko ylioppilaskylän alimpaan helvettiin, meidän talon vikailmoituslistaa ei ole käyty lukemassa toukokuun jälkeen mutta tämmöistä kyllä keksitään. Mies moottorisahan kanssa kaatoi yhden koivun tuosta edestä ja nyt pätkii sitä runkoa 20 sentin paloiksi tuossa pihassa... Grrrrr. Meillä on ystäväpariskunta vieraana ja nukkuvat vielä olohuoneessa, en oikein voi mennä sinnekään kolistelemaan kun en viitsi herättää (vierailla univelkaa festariviikonlopusta ja toivoivat saavansa nukkua noin kymmeneen...). Onneksi kone on täällä makkarissa niin pääsin tänne mossottamaan asiasta! =) Vrum vrum. Kyllä ärsyttää.

Burde, mulla on aika samanlaiset fiilikset veljien suhteen tossa vauvanhoidossa, ovat tosiaan molemmat innoissaan, 15 v. ehkä vielä enemmän kuin 19 v., eilen just puhuin äidin kanssa puhelimessa ja äiti sanoi että tää nuorempi odottaa kovasti että pääsisi opettamaan meidän vauvaa ajamaan mopolla! :-) :-/ Kyllä äidinvaistot heräävät jo nyt ja tulee semmoinen olo, että ei ei ei... Mut siis se on hänelle tällä hetkellä tärkeää ja onhan hänellä sitten jo vähän enemmän ikääkin kun vaavi alkaa olla siinä iässä. :-) Mut siis en kans ehkä kuitenkaan antais vauvaa veljille hoitoon, tai isompaa voisin harkita, kun hänellä on fiksu tyttöystäväkin jonka kanssa voisivat sit yhdessä ihmetellä. :-) Mut varmasti tulevat olemaan paljon tekemisissä vauvan kanssa alusta saakka joka tapauksessa.

Sirulle tsemppiä kurjan tulehduksen kanssa! Mulla on ollut muutamia pissitulehduksia jostain 19 v. lähtien, nyt ei kyllä taas vuosiin mut tiedän miltä tuntuu! Toivottavasti saamasi kuuri alkaa pian auttaa ja olo helpottua. Karpalolla on tosiaan kai ihan tieteellisesti todistettua tehoa virtsatieinfektioita vastaan, mut ei nyt kannata pelätä et se heti ekan tulehduksen jälkeen kroonistuu. Runsas veden juonti auttaa, että rakossa on jotain jota voi pissiä pois! Se huuhtoo myös niitä pöpöjä pois.

Voi että mua ottaa aivoon toi sahaaminen. Tää on ehkä hyvä kuvaus myös siitä, miten lyhytpinnainen ihminen muuttuu vielä helpommin ärsytettäväksi raskaana!! :-)

Aurora: Mullekin muistaakseni sanottiin, että varaa 11.-12. viikolle, joten sain sen sitten päivälle 10+2. Näkee ne siellä ajanvarauksessakin sun viikot, eikä anna liian aikaista aikaa! :-) Meillä kävi sitten ultrassa, että viikot vaihtui vielä aikaisemmaksi, eli ultrauspäivä olikin 9+5 oikeasti. Mut ei se haitannut, jos on kyse alkuraskauden ultrasta niin kaikki tarvittava näkyy jo hyvin! Np-ultraa tietysti ei voi tehdä vielä noin varhaisilla, mut ei varmaan siitä ollut teilläkään nyt kysymys?

Han: meillä niitä neuvoloita on nyt raskauden puoliväliin tultaessa ollut yhteensä 3 jos ei ultraa lasketa, ja näistä mies on ollut mukana ekalla. Aikoo tulla kyllä taas töiden loputtua ja opintojen alettua, kun on joustavammat aikataulut. Kyllähän varsinkin ne sydänäänet ovat niillä käynneillä semmoista sisältöä, mistä mieskin olisi kiinnostunut, joten minusta hän voisi yhtä hyvin ollakin aina mukana. Toisaalta on kiva päästä juttelemaan terkan kanssa kahden keskenkin.

Lapsilukugallupiin voisin myös kommentoida. Meillä on sikäli erilaiset taustat miehen kanssa, että mulla on 2 veljeä mut hänellä on yhden täysveljen lisäksi isän puolelta 2 puolisisarusta ja äidin puolelta 3, sekä lisäksi yksi " veli" äidin nykyisen miehen edellisestä avioliitosta. Nämä kaikki ovat hänelle kuin täysiä sisaruksia, joten voisi kai sanoa, että hänellä on paljon sisaruksia! Meidän perheeseen on ajateltu tällä hetkellä ehkä 2-3 biologista lasta. Mut näiden lisäksi vahvana haaveena kytee pohjalla edelleen adoptiomahdollisuus, ja nyttemmin olemme alkaneet harkita myös sijaisvanhemmiksi ryhtymistä joskus tulevaisuudessa. Näistä kahdesta jälkimmäisestä vaihtoehdosta toteutukseen menisi sitten se, joka näyttää todennäköisemmältä ja helpommalta. Kv. adoptio, kaikesta sen saamasta kritiikistä huolimatta, tuntuu näinä levottomina maailmanaikoina edelleen ihan hyvältä vaihtoehdolta jos eettisesti ajatellaan. Kotimaan adoptiotavia Suomessa ei juuri ole, ja suomalaislasten tapauksessa käytäntöön tulisikin pikemmin sijoitusperheenä toimiminen.

Tulipas pitkä sepustus. Hoh hoijaa. Pitäisiköhän yrittää vielä torkkua moottorisahasta huolimatta.

Palailen ehkä tässä taasen.

Terkuin

Ladie ja möttönen, rv. 19+5

Vierailija
5/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se meni taas viikonloppu ja toinen työviikko loman jälkeen on alkanut. Motivaatio on edelleen hukassa, mutta ehkä tämä tästä syksyä kohden muuttuu...

Täällä on aika monia vuorotyöläisiä. Mulla ei kyllä yövuorojen teko onnistuisi, saati sitten raskauden aikana, kun muutenkin väsyttää. Hattua täytyy teille nostaa, kun jaksatte moista :)

Poppikselle mukavaa pinnisurakkaa!

AinoAuroralle onnea uuteen kotiin!

Tappertilla oli hienoja ultrakuulumisia! Ja toivottavasti se kysta siitä helpottaa. Selvisipä ainakin syy kipuiluun.

Aurora oli noita aikojen varaamisia pohtinut. Täällä meilläpäin nuo kysyvät joka paikassa viimeisten kuukautisten ajankohdan ja laskevat sitten sen perusteella milloin pitää tulla. Ja toki niille ajanvarausihmisille voi sanoa että nyt on ultran perusteella rv se ja se, koskahan tulisin seuraavan kerran.

Sirullapa kurja vaiva. Toivottavasti helpottaa pian.

Lasten lukumäärästä oli kyselyä. No kunhan nyt tämän ensimmäisen... Mutta oikeasti kyllä haluaisin 2 tai 3. Mies varmaan rajoittaa kahteen. Ja itselleni sopisi suhteellisen pieni ikäero, esim. pari vuotta. Mutta kuten tässä jo on opittu, ei ne lapset tule silloin kun itse ajattelee, että nyt voisi tulla. Mieluusti kuitenkin olisin kotona yhteen menoon pidemmänkin jakson.

Ei vieläkään ketään jakaantuneita. Jokohan pian saadaan uutisia...

Omaan napaan ei mitään uutta. Töissä on vaikea olla asiasta hiljaa, mutta kun en halua ennen ultraa mitään paljastaa. Eikä vatsakaan anna mitään kasvun merkkejä, ei vaikka kuinka tiirailisi itseään peilistä. Malttamaton olen...

Josko tässä taas jotain töiden tapaista yrittäisi tehdä.

Mukavaa päivää!

t. Essi, rv 11+1 (vielä viikko ultraan)

Vierailija
6/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että jmi82, Niamey ja Suippo olivat käyneet vielä ilmoittautumassa! No kohta varmaan saadaan vauvauutisia...

Hienoa, että Tappertilla löytyi pienen syke ultrassa. Kystat ei varsinaisesti ole vaarallisia, mulla on ollut niitä vuosia sitten ja usein puhkeavat tai kuihtuvat itsestään. Raskauden aikaisista en osaa sanoa, mutta eiköhän lääkärit tiedä, mitä tehdä!

Tsemppiä töihin ainakin Kandille ja Burdelle!

Mukavia neuvolakuulumisia oli Poppiksella ja Ladiella. Mua vähän jännittää huomisen neuvola, kun siellä on sijainen. No eiköhän kaikki mene ihan ok... Lisäksi mietityttää se, onko pieni jo kiinnittynyt ja/tai laskeutunut.

Siru oli kertonut esimiehelle... Eipähän tarvitse enää salailla ja saa olla täysillä raskaana, kun töissä tiedetään!

Mun kaveri sai eilen suloisen tyttövauvan! Tänään varmaan mennään heitä katsomaan... Ihana nähdä niin pieni tuhiseva nyytti!

Omassa masussa ei muutosta, joten lopettelen tältä erää...

Sippu ja pikku-tikru 30+4

Vierailija
7/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vaan nopeasti moikkaamaan ja ilmoittamaan, että hengissä ollaan. Torstain jälkeen en ole ehtinyt/jaksanut käydä edes muiden kuulumisia lukemassa...meillä oli niitä vieraita, ja sain kyllä huomata että omat voimavarat on nyt melkoisesti normaalia heikommat! Kaiken kaupoissa juoksemisen ja nähtävyyksien kattelemisen jälkeen olin ihan puhki jo la-iltana, ja suunniteltu pubien esittelykierros jäi multa väliin - mies onneksi hoiti homman. Makasin yliväsyneenä kotona ja tärisin ja huohotin... Eilen töissä olin ihan poikki, ja menin heti kotiin tultuani nukkumaan. Tänään aamulla olo oli edelleen tod huono, joten soitin töihin ja sanoin olevani kotona tänään - mikä huojentava ratkaisu!!

Aika helpolla olen näiden oireideni kanssa päässyt, mutta tämä väsymys tuntuu nyt olevan ihan ylitsepääsemätöntä. Kahtena seuraavanakin viikonloppuna on Suomesta tulossa vieraita...mukavaa sinänsä, mutta tuota jaksamistani vähän kauhulla mietin...

Anteeksi omanapaisuus - yritän taas jossain vaiheessa päästä mukaan muidenkin juttuihin! Jos vaikka tänään myöhemmin lukaisisi viikonlopun pinot..

SS rv 10+1

Vierailija
8/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti jo tulen kurkkimaan teidän kuulumisia ja opettelen tuntemaan teitä. Osa on tuttuja tuolta kuumeilu puolelta.

Plussa tuli monien mutkien kautta testiin perjantaina, eli ihan alkumetreillä ollaan.

Eka ultra 7.8, eli siihen asti aika hissukseen vielä oleilen.

Viikkoja kasassa jotain viiden luokkaa. Kierto oli tosi sekaisin ja viim. menkat 11.5. Testit näytti negaa perjantaihin asti, joten La ja viikot tarkentuu sitten ekassa ultrassa, jos kaikki kunnossa.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!!!

T:Yedo

Vierailija
9/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käyny kirjottelemassa pitkään aikaan.. Tai ainakaan yli viikkoon, oon kyl käyny lueskelemassa.

AinoAurora oli saanu muutettua:) Onnea uuteen kotiin.

Ja Tappert on tullu joukkoon mukaan, ja oli hyviä ultrakuulumisia. Toivottavasti se kysta lähtee itsestään pois..

Muille uusille myös tervetuloa ihanaan enskajoukkoon:) Ja onnea plussista!

Jennille taisinki onnittelut käydä jo laittamassa, tuleppas kertomaan vauvaperheen arjesta aina kun jaksat:)

Nyt en muista mitä kaikkea piti kommentoida kun oli niin paljon tekstiä. Eilinen pinokin aika valtava.

Ainiin, Onnea Mysan!! Sinne oli myös syntynyt pikkunen:) Ihanaa.

Kukakohan on seuraavana synnytysosastolla..?! :)

Oma ).( Tällä viikolla onkin rakenneultra, sitä tässä jänskäilen. Torstaina siis sinne. Toivottavasti kaikki on hyvin:)

Viime viikolla oli neuvola. Kun kuunneltiin sydänääniä, vauva liikku just kauheesti ja karkas koko ajan doplerin alta. Istukan läpi kuulu heti sydänäänet mut vähän aikaa joutu ettimään et sai suoraan vauvasta kuulumaan. Vikkelä kaveri siis mun masussa:D Viimisen viikon aikana on alkanu liikkeet tuntua päivittäin:) Pieniä potkuja tuntuu välillä.

Sit ummetukseen. Onko kellään tätä ihanaa vaivaa??

Mulla on nyt taas ummettanu pahasti ja mahaa koskee.. Alavatsaa välillä vihlasee ja välillä on kosketusarka.. Onkohan normaalia??

Kuitenkin tuntuu et ois ihan tost ummetuksesta johtuvaa, kun vatsasta painaa ni tuntuu tavallaan et painaa tonne suoleen kauheesti.. Vaikee selittää.. No inhottavaa on kuitenkin.. Kai se ois vaihdettava ruokavalio nyt oikein terveelliseks..

Ja galluppia oli.. Eli mä oon aina aatellu, et haluaisin 2 tai 3 lasta.. Saa nähdä miten käy:) 2

Vierailija
10/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jatkoa edelliseen..

Eipä mulla nyt kummempia enää..

Voikaahan hyvin kaikki:)

lara ja pikkunen 19 tasan:) (voi vitsi, ens viikolla jo puoliväli)

Vierailija
11/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yedo; tervetuloa joukkoon..

Siru; sullakos se virtsatietulehdun oli riesana? Tosi kurjaa, yritä juoda paljon ja jotain hapanta - puolukkaa tai greippiä tai jotain, happamuus vähän helpottaa oireita ja puhdistaa rakkoa.

Kiitos tsempityksistä ja onnitteluista :) kyllä mä jollain tapaa uskon että kaikki menee hyvin, ja kyllä ne kivutkin kestää jollei pahemmaksi muutu (voiko ne muuttua enää pahemmaksi!), kun tietää että pikku elämänalkukin on masussa.

Viimeyön sain olla ilman kipuja, toivottavasti vastaisuudessakin - ihmettelin oikeestaan ettei kipuja ollut vaikka kystaa tökittiin ja tuupittiin eilisessä ultrassa - noh..kunhan pysyis oireettomana ni hyvä olis.

Jäin miettimään noita viikkoja, jollain kun oli mitattu pää-perämitta 5,5mm ja oli annettu 5+5 viikoiksi, ja mulla mitattiin vaan n.2,5mm ja viikkoarvio oli 5+? eihän mun pikkunen ole kuin puolet tuosta 5+5 viikkosesta?? Mitä kummaa...mistähän sen saisi selville? Vai odottelenko sitten tuonne 3 vkon päähän tarkistus-ultraan? höh, täytyy yrittää saada lääkäri mukaan tähän juttuun, josko lähettäisi sitten äitipolille kaupunkiin ultraan, ettei tarvitsisi käydä jatkuvasti yksityisellä - tulee aika kalliiksi loppupeleissä jos joutuu parin kk:n väleinkin ultraamaan...vaikka, eihän se ole kuin rahaa...pääasia että pikkunen on kunnossa!!

Noh, nyt en taida uskaltaa enempää netissä viihtyä, ulkona sataa vettä ihan kunnolla ja pelottaa että ukkostaa. taidan napsia johdot irti ja hipsiä sänkyyn lukemaan ennen töihin lähtöä :)

Voikaa hyvin!

Tappert - paremmalla mielin

Vierailija
12/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja tervetuloa!

Olipas hauskaa lukea että oot plussannut!!!

Makkara

Vierailija
13/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladie, teilläkin siis näitä opiskelija-asuntolan riemuja ;) Meillä sama juttu - oli rauhallista ensimmäiset kaksi viikkoa, kun muutettiin tänne syyskuussa 2004. Sitten a) viereen aukesi 300 opiskelijaa vetävä biletila, jossa livebändejä joka pe ja la - kuuluu lyriikat ja rumpusoolot sisään asti, aina aamuneljään saakka... ja b) tuohon meidän viereen aletaan rakentaa uutta asuntolaa, joten ensin siitä purettiin vanha parakki pois (metallisaha, sirkkeli yms.) ja nyt räjäytellään maata aamuseitsemästä alkaen iltaviiteen saakka, välillä myös lauantaisin. Kiva herätä sellaiseen räjäytyksen varoitusääneen... Korvatulpat ovat tulleet tutuiksi tässä parin vuoden aikana! Onneksi muutetaan elokuussa pois tästä kämpästä, en kestäisi kyllä yhtään enempää.

Yedolle tervetuloa odotuspuolelle!

Poppis, ethän sitten hengittele mitään supermyrkyllisiä kaasuja pinnistä fiksatessasi? Eikös jotkut tietyt maalityypit ole aikamoisia myrkkyjä..?

Siru, pissatulehdukseen tepsii tosiaan karpalomehu, ja ensihätään muutkin marjamehut auttavat. Ja vaikka juominen kuulostaa kamalalta ajatukselta lisääntyneen pissamääärän vuoksi, se kyllä laimentaa kirvelyä huomattavasti. Suomessa ei ilmeisestikään myydä apteekeissa sellaisia veteen sekoitettavia jauhepusseja, jotka neutralisoivat kirvelyn. Käytin niitä Australiassa ollessani pariinkin otteeseen, oli tosi iso apu, ja säästyin antibioottikuurilta.

Essi, ei mullakaan vatsa vielä kovin näy, vaikka viikkoja jo 17 täynnä! Tai no, kasvava kohtu on kyllä kohottanut mun omat rasvavarastot koholle kauniisti, mutta itse tiedän, ettei kohtu niin korkealla ole (ihan navan alapuolella). Ehkä se muiden silmiin näyttää hieman vauvamahalta, tiedä sitten. Mutta vaatevalinnoilla pystyn vielä peittämään koko raskauden ihan täysin. Jostain kumman syystä olen kyllä pyrkinyt korostamaan sitä, peittämisen sijaan ;)

Tappert, ainakin täällä palstoilla monelta on löytynyt kysta raskauteen liittyvän ultran yhteydessä. Nehän ovat aika yleisiä, mutta yleensä jäävät huomaamatta. Aika on varmaan paras lääke ensialkuun (panadolin lisäksi :)), ja sulla on onneksi toinen ultra parin viikon päästä. Hyvällä tuurilla kysta on jo rauhoittunut siihen mennessä, eikä jatkotoimenpiteitä tarvita. Ja jos leikkauksen tarvetta on, se pystytään kai nykyään tekemään keskiraskaudesta lähtien ilman, että sikiölle koituu juurikaan mitään riskiä. Toivottavasti saat asiantuntevaa hoitoa ja hyvää kohtelua lääkäreiltä, kun huoli varmasti painaa mieltä.

Nyt pitää lähteä googlettamaan pregnancy week 18, niin näen, mitä pikkuiselle tällä viikolla tapahtuu :)

Kandi & muhku 17 viikkoa tänään

Vierailija
14/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bongasin juuri linea negran alun alavatsasta! Toistaiseksi vasta hentoinen tumma viivanalku, mutta eiköhän se sieltä tummene. Hurjaa, nyt jo! Luulin että se tulee vasta viimeisellä kolmanneksella...

kandi edelleenkin

Vierailija
15/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, ainakin Yedo oli plussannut, ONNEA! Toivottavasti tuot sieltä muitakin mukanasi, moolin, killan, naksun ja muut enskat:)

Koitahan siru jaksella sen tulehduksen kanssa ja muista juoda, niinkuin joku jo neuvoikin!

Tappert, mietit niitä kokoja. Mä kävin ultrassa yksityisellä menkkojen mukaan vkolla 6+4, no pikkuinen oli vasta 1,8mm pitkä ja viikoiksi tuli 5+?. Seuraavalla viikolla menin kontrolliin kun koko heitti sen verran, niin lääkäri halusi seurata, jolloin pituutta oli jo huimat 5,5mm ja viikoiksi tuli 6+1. Eli kyllä ne siellä kasvaa porskuttaa:) Neuvolassa olin viime viikolla 7+3 ja pituutta kaverilla oli 9,9mm kun meillä taidetaan joka kerta neuvolassa ultrailla. Elikkäs tässä omalta osaltani mittatietoa jos auttaa ja kasvanut on pikkuinen nyt sitten ultran antamien viikkojen tahdissa.

Alkaa olla huono olo, kohta pääsen ruokikselle, enää 10 minuuttia... Tuntuu että koko ajan pitää syödä jotain pientä, ettei alkaisi heikottaa. Jos maha tyhjenee niin tulee tosi paha olo:(

Nyt siis syömään, mukavaa tiistaipäivää kaikille!

Aurora ja törriäinen 8+0

Vierailija
16/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cadetblue]Poppis[/color] oli kysellyt tuosta Downin syndrooma-seulasta. Meillä (Oulussa) se ilmeisesti tarjotaan kaikille odottaville äideille, jos vain haluavat siihen osallistua. Ainakin näin neuvolatäti antoi ymmärtää. Ensin en kyllä meinannut osallistua ollenkaan, mutta päädyimme kuitenkin loppujen lopuksi jonottamaan labraan mummojen kanssa maanantaiaamuna :D

Meidän kunta ei toisaalta tarjoa kuin yhden ultran, että onkohan tämä seula sitten jotenkin kompensoimassa sitä... Mikäli verikokeista havaitaan jotain epänormaaleja arvoja, saa yhden ylimääräisen ultraäänen, muuten kaupunki tarjoaa ainoastaan tämän rakenneultran.

Nooh, tunnin päästä pääsen neuvolalääkäriin, odotan jo ihan innolla! On niin paljon kysyttävää, kaikkea ei muistanut siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä kysyä. Palaamme asiaan.

Han ja Pööpötin 11+6

Vierailija
17/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja taas täältä eteläisestä suomesta, ilma on lämmin mutta sangen tuulinen.

Käytiin juuri yhden samassa rakennuksessa mutta eri firmassa olevan rouvan kanssa kiinalaisessa syömässä lounasta ja nyt on maha ihan muhku.

Käytiin muuten loman aikana ostamassa ( huuto.netistä ) pinnasänky, siellä se nyt varastossa odottaa kokoamista, en vain millään malttaisi odottaa että se kootaan mutta turha kait sitä on ottaa tuohon makkariin tilaa viemään.

Lauantaina olisi tarkoitus äidin kanssa lähteä hieman vauvailu ostoksille Myyrmanniin, ajattelin peiton ostaa sekä jotain pieniä juttuja kuten pari tuttia, muutaman tuttipullon sekä tietty jotain ihku ihania vaatteita.

vielä kun ei vain tiedä kumpi on tulossa täytyy yrittää ostaa jotain neutraaleja värejä.

Lisäksi amme olisi tarkoitus hankkia, ei sitten tarvitse kaikkea kerralla raahata, tuntuu että menee vähemmän rahaa kun laittaa pikkuhiljaa.

Oikein ei vielä tiedä mitä sitä pitäisi hankkia, oispa jossain sellainen lista........

Sirulle myös minun puolestani voimia tulehduksen kanssa, selvisikö se ihan normi pissa testissä vai kirvelikö muutoin kovasti.

Onnittelut vauvan saaneille, varmasti aivan upean ihana tunne saada pikkuinen omaan syliin, voi kun sitä itsekkin pääsisi siitä pian nauttimaan, vaikka mulla pienoista synnytyspelkoa onkin havaittavissa.

Kaimaani: mulla kuunneltiin sydäntä ekan kerran vasta pariviikkoa sitten kun kävin juttelemassa tuolla uudessa neuvolassa viikkoja silloin 16+3, mutta luulisin että jos kauniisti pyytää niin neuvolalääkäri voi koittaa saada niitä käynnillä kuuluviin.

Vielä omaa napaa: ensi viikon torstaina olisi rakenneultra, tuskin maltan odottaa, vaikka vähän sitä tietysti pelkää että löytyy jotain.

elokuun puolenvälin paikkeilla olisi sitten felicitaksessa se 4D-ultra, silloin toivon saavani tietää kumpi masussa pötköttää tietysti on muutenkin ihanaa nähdä vauvan omat piirteet ihan oikeasti, noista tavallisita ultrista kun näkee vain tuollaista varjokuvaa.

Galluppiin vielä: 2 lasta on meilläkin ollut puheissa, mutta ei pidä sitä kuuluttaa liian kovin, voihan se olla että enemmänkin sitten tuntuu sopivalta, katsotaan nyt kuinka monta niitä meille annetaan.

Nyt hus hus takaisin työn ääreen, joka ei tekemällä tunnu loppuvan, kukaan kun ei mun duuneja lomalla tee vaan ne vain kasautuu tuohon pöydälle.

Vierailija
18/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kirjoitan ennen kuin pitää lähteä kotiin ja nettipimentoon!seuraavan kerran kirjoittelenkin varmaan sitten vauvauutisten parissa=)

Ihanaa päästä kotiin näin 2 päivänkin jälkeen..haluttaa jotenki siivoilemaan ja järjestelemään..vaikka se yleensä tahtoo jäädä sille suunnittelu tasolle!!kävin äsken jalkahoidossa,olipas se hemmottelua,ihanaa..

SIRU mäkin kerroin aika alussa esimiehelle kun jouduin olemaan sairaslomalla niin paljon ettei ihmettele turhaan!eli olen ollu jo helmikuulta asti yhteen putkeen saikulla.. ja virtsaputkentulehdus on todella kivulias vaiva,itse sairastin sen 4vuotta sitte 3krt peräkkäin!onneksi raskauden ajan olen saanu olla ilman..yritä jaksaa,äkkiä ne lääkkeet tehoaa ja muista juoda karpalomehua!

YEDO onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Omaa (.) sen verran et huomenna neuvola ja saas nähdä onko pikkuinen laskeutunu alemmas..on kyllä aika alhaalla ollu jo pidemmän aikaa,mut jos vaikka olis jo kiinnittyny..muutenki ihan kiva käydä kertomassa tädille kuulumisia.. kaikille hyviä kesän jatkoja=)

jmi82&vaavi37+6

Vierailija
19/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoissa tuntuu taas olevan elämää:)

Ihanaa että siellä tappertin masussa oli elämää:) Tuosta kystasta en osaa minäkään sanoa mitään,ihan vieras juttu meikäläiselle, mutta toivottavasti saat siitä lisätietoa!

MiaMik: Toivottavasti ei tuu noita yöllisiä kipuja enää ennen h-hetkeä!

Mysan: Toivottavasti pikkuneiti voi jo paremmin eikä tarvi rampata sairaalassa:)

Siru:Mulla oli yks pissatulehdus kun tätä vauvaa yritettiin alulle laittaa ja oli kyllä kamalaa!!Tsemppiä..ja tosiaan kannattaa juoda paljon, mä kittasin litratolkulla puolukkamehua ja helpotti kovasti se kirvely ja polttelu.

Ultria odotteleville jaksuja..se odottavan aika on niiin turkasen pitkä:)

SillySausage: koita jaksaa, se väsymys voi kyllä olla ihan uskomatonta..mä nukuin töissä seisoviltaan pöytään nojaillen alkuraskaudessa;)

Yedo: tervetuloa joukkoon!!

Laralei:En tiedä sun normaalista ruokavaliosta mutta koita juoda reilusti ja syödä vaikka viikon ajan joka päivä lautasellinen ruispuuroa jos semmosta suinki alas saat menemään, mua ei toi ummetus yleensä vaivaa mutta huomaan kyllä että jos parina päivänä jää puuro väliin niin ei meinaa maha toimia..ja esim. maito ja banaanit kovettaa kuulemma mahaa..Apteekistahan saa levolacia, liinusta ym. vatsan toimintaa edistäviä juttuja mutta niiden käytöstä raskauden aikana en kyllä tiedä.liinus varmaan ainakin käy kun se on mun käsittääkseni vaan kuituvalmiste.ikävä tuommonen vaiva.

Oma napa taitaa kohta pullahtaa ulos;) Eilen oli vika perhevalmennus ja meillä oli sielä vieraana tuore äiti kuukauden ikäisen tyttövauvansa kanssa, kertoi synnytyksestä, vauva-arjesta, kestovaipoista ym..ja sitte tietty saatiin nuuskutella sitä ihanaa vauvaa:) Oli taas tosi mielenkiintonen kerta ja muutenki tuo meidän valmennus on ollu kaikin puolin onnistunut..siellä vaan oli yks tosi ärtsy pariskunta, semmonen vähän vanhempi joita ei koko valmennus/mitkään vauvajutut näyttäny pätkääkään kiinnostavan..sen vauvankin ne vaan tyrkkäs nyrpeenä eteenpäin ja olivat muutenki tosi ikäviä ja naamat mutrussa,grrr;)

Mulla on nyt eilisestä lähtien ollu ihan tajuton väsymys ja lievää pahoinvointiakin, ei meinaa tolpillaan pysyä kun niin väsyttää..tänään ehkä on vähän parempi olo, toivottavasti menee ohi!

Aamulla heräsin mahakipuun ja siellähän pulla taas poikittain retkotti:/

Nyt on kuitenki taas asettunu oikein päin..sais jo kiinnittyä mokoma hyrrä:) Kivuttomia suppareita ja menkkasärkyä on jo joka päivä ja maha sen takia ihan sekasin..mutta muuten ei valittamista:)

Huomenna neuvola!

Queen ja Pulla rv 36+6

Vierailija
20/30 |
18.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää töissä istuskelu, kun ei tapahdu ei niin mitään.

Tekisi niin kovin mieli ruveta nukkumaan, kun väsyttääkin niin reippaasti, mutta eihän sellasta nyt sovi tehdä.

Taidanpa kotiin päästyä pötkähtää suoraan sohvalle.

Ekaks tarttee vaan mennä kaupan kautta. Onneks rakas mieheni tulee hakemaan, niin ei tartte bussilla jurnuttaa. =)

Sirulle jaksuja virtsatietulehduksen kanssa.

Itselläni ei tiettävästi ole koskaan ollut, mutta voin vain kuvitella että se tekee kipeää. Kaikki hapan varmaan tosiaan tekee hyvää tuota tulehdusta ajatellen.

Mysanille minunkin puolesta onnittelut uudesta tulokkaasta.

On varmasti ihana ja epätodellinen tunne, kun vauva on viimein siinä ihan oikeasti. Onnea kovasti!

Laralein ummetukseen voin hyvin kyllä eläytyä, meinaan itse kärsin aika ajoin ummetuksesta ja silloin kun sitä välillä on ihan kunnolla, niin se ei todellakaan ole mukavaa. Mahaa vääntää välillä todellakin kivuliaasti. Maidosta en tiennytkään, että sekin saattaa aiheuttaa ummetusta (hyvä tietää), mutta erityisesti juusto, banaani ja omena ovat sellaisia jotka tuota ikävää olotilaa aiheuttaa.

Sitäkin tosin kompensoi eli ei niistäkään haittaa ole kohtuullisissa määrissä, jos syö säännöllisesti ruisleipää, puuroa ja kaikkea kuitupitoista. Ja tietysti muistaa juoda myös vettä.

Joskus otin helpotukseksi lakritsia (hassua, mutta ainakin itsestä tuntui että se auttaa), mutta nyt kait ei sitäkään hirveästi saisi syödä? Luumuthan ovat myös erityisen hyvä apu ummetukseen.

Monissa jutuissa olen lukenut myös, että kannattaa mennä suurin piirtein samoihin aikoihin vessaan tuolle isolle hädälle, niin mahakin jotenkin tottuu siihen ja toimii paremmin...

Ja itseasiassa se kyllä varmaan pitää paikkansa, koska nykyisen säännöllisen työajan vuoksi on mahakin toiminut huomattavasti paremmin kuin aiemmin, kun olin kaupassa töissä ja työajat vaihteli koko ajan.

No joo, se siitä ummetuksesta.. =D

Kandi iloitsi linea negrasta. =)

Tuleekos se jokaiselle odottajalle? Vai mistä se johtuu/ilmaantuu?

).( Itsellä ei kummoisia. Odottelen kovasti jo ensi viikkoa, jotta pääsisi sinne ultraan. Onneksi saan huomenna mun tuuraajaan tähän neuvottavaksi (ens viikko vielä niin alkaa loma), niin ei aika käy niin pitkäksi kun on joku jonka kanssa höpötellä. Toivottavasti on puhelias. =)

Mukavaa viikon jatkoa enskoille!

Niin juu, ja Yedolle tervetuloa joukkoon!!

-viivi ja onni rv 6+6