Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koon 30/32 vaatteita mistä?

Vierailija
27.09.2013 |

Pienikokoiset naiset, mistä löydätte istuvia ja tyylikkäitä vaatteita? Monissa mallistoissa koot alkaa vasta 36:sta enkä välittäisi niin roikkuvista vaatteista.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa kauppoja xs ei kyllä vastaa kokoa 30/32 tai jos vastaa niin sitten D-mitoituksen kokoa. Esim. HM 34=XS, KappHall 32/34=XS jne. 

Vierailija
2/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 09:48"]

Kannattaa ostaa lasten leggingssejä ja toppeja. Itse saa helposti tehtyä kapean olkaimettoman mekon kun ostaa joustavaa kangasta vaikka eurokankaasta, mittaa  vartalon kapeimman kohdan ja tekee kankaasta putkilon sillä ympärysmitalla. Tällaisesta vaatetuksesta tulee hyvin laihuus esille, jolloin kukaan ei luule että olisit lihava. Jos rahaa on niin kannattaa teettää tiukkoja vaatteita ompelijalla

[/quote]

Kiitos panoksestasi, oliko pakko avata ketju jos ei ole mitään sanottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan mulla?

Vierailija
4/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Helsingin Stockmannilla oli jotain vaatteita kokoa 32. Nykytilanteesta en tiedä, kun painoa on tullut sen verran lisää, että menee "normaalikokoiset" vaatteet.

Vierailija
5/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet normaalin aikuisen pituinen, suosittelen ostamaan vaan kiltisti niitä normaalin kokoisia "telttoja" mitä kaupoista saa ja lihottamaan normaalipainoon. Mä käytin itse kokoa 30/32 nuorena, olen 170 cm pitkä. Voin sanoa, että noilla mitoilla kenenkään paino ei voi olla sellaisissa lukemissa, että se olisi aikuiselle naisihmiselle terveellistä. Kummasti nyt kymmenen kiloa pulskempana ei ole enää mitään ongelmia löytää sopivia vaatteita ja olokin on aivan toista kuin tuolloin 45-kiloisena.

Jos taas olet painoltasi normaali mutta muutenkin pieni (siis tyyliin alle 150 cm pitkä), tuskin löydät mistään tavallisista vaatekaupoista yhtään mitään vaatteita joihin et pituuden puolesta hukkuisi ehkä lastenosastoja lukuunottamatta. Ehkä lyhytkasvuisten yhdistyksessä tietäisivät? Muistan kuulleeni ainakin jostain nettikaupasta, jossa on saatavilla vaatteita poikkeuksellisen lyhyille ja pitkille, siis vaatteiden mittasuhteetkin on tehty sopiviksi.

Vierailija
6/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ap kuinka pitkä olet, niin on helpompi auttaa!

Lindexillä on joitain xs-koon vaatteita, mutta ne vastaa ehkä kokoa 34 tai 36 ja ovat oikeastikin isoja jos vertaa vaikka HM:n xs-kokoon.

Itse olen vähän yli 160cm ja painan 42-43 ja HM:n xs on sopiva. Lindexiltä en löydä sopivia, eikä monesti kokoja ole kuin s-xxl tai sitten 34 -->.

Onneksi HM:lle on tullut naisellisempiakin vaatteita, ei pelkkiä pantterikuosisia trikoita, vaan ihan siistejä laskeutuvia paitoja, bleisereitä jne.

Vierailija
7/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:37"]

Jos olet normaalin aikuisen pituinen, suosittelen ostamaan vaan kiltisti niitä normaalin kokoisia "telttoja" mitä kaupoista saa ja lihottamaan normaalipainoon. Mä käytin itse kokoa 30/32 nuorena, olen 170 cm pitkä. Voin sanoa, että noilla mitoilla kenenkään paino ei voi olla sellaisissa lukemissa, että se olisi aikuiselle naisihmiselle terveellistä. Kummasti nyt kymmenen kiloa pulskempana ei ole enää mitään ongelmia löytää sopivia vaatteita ja olokin on aivan toista kuin tuolloin 45-kiloisena.

Jos taas olet painoltasi normaali mutta muutenkin pieni (siis tyyliin alle 150 cm pitkä), tuskin löydät mistään tavallisista vaatekaupoista yhtään mitään vaatteita joihin et pituuden puolesta hukkuisi ehkä lastenosastoja lukuunottamatta. Ehkä lyhytkasvuisten yhdistyksessä tietäisivät? Muistan kuulleeni ainakin jostain nettikaupasta, jossa on saatavilla vaatteita poikkeuksellisen lyhyille ja pitkille, siis vaatteiden mittasuhteetkin on tehty sopiviksi.

[/quote]

Minä olen mielestäni normaalin pituinen, 157 cm. Kun olin kokoa 32-34, painoni oli jossain 50-53 kg:n tietämillä, painoindeksi yli 20 eli täysin normaali paino, ei lähelläkään alipainon rajaa. Höpöhöpö siis, että tuossa koossa oleminen olisi epäterveellistä. Eikä tosiaan lastenvaatteet sopineet, kun ainakin minulla vartalo oli täysin erilainen kuin lapsilla: Leveä lantio ja reidet, mutta kapea vyötärö.

Nykyään kokoni on "jo" noin 36 ja en ole kovin monen kilon päässä ylipainon rajasta.

t. 15

Vierailija
8/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:47"]

Kerro nyt ap kuinka pitkä olet, niin on helpompi auttaa!

Lindexillä on joitain xs-koon vaatteita, mutta ne vastaa ehkä kokoa 34 tai 36 ja ovat oikeastikin isoja jos vertaa vaikka HM:n xs-kokoon.

Itse olen vähän yli 160cm ja painan 42-43 ja HM:n xs on sopiva. Lindexiltä en löydä sopivia, eikä monesti kokoja ole kuin s-xxl tai sitten 34 -->.

Onneksi HM:lle on tullut naisellisempiakin vaatteita, ei pelkkiä pantterikuosisia trikoita, vaan ihan siistejä laskeutuvia paitoja, bleisereitä jne.

[/quote]

Jatkan vielä tähän, että tosiaan lastenvaatteet on vähän väärän mallisia naisille. Minullakaan ei ole kuin b-kuppi, mutta lasten koko 158/164cm saattaa kiristää rintojen kohdalta, mutta 170cm vaate on puolestaan sellainen telttamainen, siis todellakin tarkoitettu minua pidemmälle LAPSELLE, jolla ei ole kapeaa vyötäröä samalla tavoin kuin aikuisella.

Sen sijaan jotkut ei-niin-tyköistuvat housut voi hyvinkin löytää lastenosastolta.

Riippuu aika paljon kropan mallista.

Vierailija
9/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla valmistajista on pienempi mitoitus, 34 voi olla sopiva. Näistä on löytynyt pieniä; Filippa K, Tiger of Sweden, Benetton, JC, Zara, Sisley, Seppälän Link -mallisto, Mango (ainakin netin kautta pieniä kokoja) tai "petite" hakusanalla nettikaupoista, kalliimpi vaihtoehto on lähteä Italiaan shoppailemaan.

Niin ja vielä tämä: http://www.piccoladonna.fi/

Ei ole pakko tyytyä lastenvaateosaston epäsopiviin vaatteisiin tai valita kahdestä Stockan pienestä paidasta parempaa.

Vierailija
10/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse miettinyt hakevani vaatteita lasten osastolta, sillä olen niin lyhyt, että ne voisivat olla hyviä.

Vierailija
11/23 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko seppälän vaatteet minkä laatuisia? En ole käynyt moneen vuoteen, joskus aikoinaan ostin lastenvaatteita heiltä.

Vierailija
12/23 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 09:59"]

Onko seppälän vaatteet minkä laatuisia? En ole käynyt moneen vuoteen, joskus aikoinaan ostin lastenvaatteita heiltä.

[/quote]

Aika huonolaatuisia.

Vierailija
13/23 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 17:37"]

[/quote]

Minä olen mielestäni normaalin pituinen, 157 cm. Kun olin kokoa 32-34, painoni oli jossain 50-53 kg:n tietämillä, painoindeksi yli 20 eli täysin normaali paino, ei lähelläkään alipainon rajaa. Höpöhöpö siis, että tuossa koossa oleminen olisi epäterveellistä. Eikä tosiaan lastenvaatteet sopineet, kun ainakin minulla vartalo oli täysin erilainen kuin lapsilla: Leveä lantio ja reidet, mutta kapea vyötärö.

Nykyään kokoni on "jo" noin 36 ja en ole kovin monen kilon päässä ylipainon rajasta.

t. 15

[/quote]

Koko 34 on eri asia kuin koko 30 ja 157 cm eri asia kuin 170 cm. Tietty moni asia vaikuttaa ihmisen painoon (esim. lihaksikas mutta rasvaton ihminen voi olla paljon pienempi kuin samanpainoinen lihakseton ja rasvainen) mutta en siis usko, että kukaan 170 cm pitkä jolle koko 30 oikeasti sopii voi olla normaalipainoinen, ja hyvin harvassa ovat varmasti 160 cm pitkätkään normaalipainoiset aikuiset naiset joille tuo on se kaikista sopivin koko molempiin sekä ylä- että alaosaan!

Tai siis kyllähän mäkin normaalipainon alarajoilla olevana 170-senttisenä ehkä saisin jonkun 30-32 -paidan ängettyä päälleni sen repeämättä, mutta ei se sitä tarkoita, että tuo koko olisi mulle oikeasti sopiva.

Vierailija
14/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KappHallissa on 32/34 mutta vastaa mielestäni ennemminkin 36/38. Gina Tricotissa alkaa farkut muistaakseni tuumakoosta 24. Asoksella on muistaakseni petites-osasto. Seppälässä on naisten vaatteita nuorisomitoituksella Link/Missy tai jotain sinnepäin. H&M lastenosastolla on osittain samalaisia vaatteita kuin aikuisilla, joten sieltä joku 158 senttinen voisi mennä jos et ole paljoa yli 160cm. Ja jos olet ei varmaan olisi pahitteeksi kerätä lisää massaa.

Vierailija
15/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta :( Monien lastenosastojen (Zara, H&M) mitotukset ovat aika mallia teltta, lähes 170 cm pitkänä on ehkä joku koko 152 ollut muuten ok, paitsi että mitoitus on hullun leveä ja hihat lyhyet (toki ymmärrän, ettei lapsille tehdä niin slim fit-mitoitusta kuin aikuisille).

Vierailija
16/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenosastolta.

Vierailija
17/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 07:10"]

Ulkomailta :( Monien lastenosastojen (Zara, H&M) mitotukset ovat aika mallia teltta, lähes 170 cm pitkänä on ehkä joku koko 152 ollut muuten ok, paitsi että mitoitus on hullun leveä ja hihat lyhyet (toki ymmärrän, ettei lapsille tehdä niin slim fit-mitoitusta kuin aikuisille).

[/quote]

Olis kiva nähdä miltä lähes 170 senttinen 30/32 kokoinen näyttää...Kaverini on 162cm ja kokoa 32 ja hän on todella hoikka, painaa n. 43kg. 

Vierailija
18/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koossa 152 rinnanympärys on 72cm. Ehkä kirjoittaja on 10v?

Vierailija
19/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu ja treenivaatteita loytyy lululemonilta, tykkaan itse niista tosi paljon! Todennakosesti toimittavat myos suomeen :)

Vierailija
20/23 |
27.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2013 klo 07:10"]

[/quote]

Mitoitukset ovat kyllä mallia "normaalikokoinen lapsi". Jos tuntuvat hullun leveiltä aikuisen naisen mielestä niin se on mielestäni todella huolestuttavaa. 

Jos 152cm koon rinnanympärys (siis rinnan päältä!) on liian leveä aikuiselle niin ei kyllä ole luustokaan kehittynyt normaalisti. Missä pidät keuhkojasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi