Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla hengenahdistuksen taustalla???

Vierailija
30.08.2020 |

Olen kärsinyt jo monta kuukautta sydämen lisälyönneistä, joista tulee viiveellä rasituksen jälkeen, sen lisäksi on lepo-ja rasitusrintakipua, rasituksessa ilmeneviä vatsa-ja kylkikipuja, aletunut fyysinen suorituskyky ja jatkuvasti limaa kurkussa, jota pitää rykiä pois

Sydän-ja keuhkotutkimukset tehty, kardiologin mukaan ei mitään löydöksiä ja astmaakaan ei ole. Mun pitäisi siis olla terve, mutta ei siltä tunnu :/ Lisätutkimuksia ei tule. Olen keski-ikää lähentelevä nainen.

Etenkin hengenahdistus pelottaa...Koronatesti negatiivinen. Löytyykö kohtalotovereita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono kunto ja ylipaino

Vierailija
2/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E536 - se syanidi siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ferritiini. Minä, loistokuntoinen maratoonari kärsin samanlaisista oireista. Ferritiini 6.

Vierailija
4/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se astma ihan tutkimuksin pois suljettu? Sehän voi tulla aikuisenakin.

Vierailija
5/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriö? Voi myös pahentaa muusta syystä johtuvan hengenahdistuksen tunnetta.

Vierailija
6/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkihäiriö?

Vierailija
7/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikkunut vuosia vain kävellen mutta matkavauhti on kova. Nyt hankin pyörän ja hengästyn luvattoman paljon ylämäessä. Joudun ääneenkin hönkäilemään että saan hengityksen tasaantumaan mäen jälkeen. Jalat jaksavat polkea mutta keuhkot hyytyy mäkeen. Samoin iltaisin on rytmihäiriöitä ollut keväästä asti. Kävin sydänfilmissä mutta se oli siisti ja tasainen. Nämä rytmihäiriöt tulevat iltaisin esim.raskaan liikunnan jälkeen. On muljahteluja ja sitten joskus nopealyöntisyyskohtauksia vaikkei pitäisi olla mahdollista koska syön beetasalpaajaa verenpaineeseen.

Keväällä minulla oli 1,5 viikkoa outo mahan löysyys koska yleensä vatsani on kova. Jälkikäteen mietin olisiko se ollut koronaa? Muita oireita ei ollut. Nyt sitten keuhkot huutaa hoosiannaa ja sydämmessä on jotakin iltaisin. Veriarvot olivat hyvät lukuunottamatta kolesteroliarvoja.

Vierailija
8/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koronan jälkioireet oireilee noin. liity facebook ryhmään. Ihottumaa, janoa, kuumotusta iholla, lihasnykäyksiä, närästystä....?

Vierailija
9/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koronan jälkioireet oireilee noin. liity facebook ryhmään. Ihottumaa, janoa, kuumotusta iholla, lihasnykäyksiä, närästystä....?

mustelmia, ”muurahaisia” iholla, huimausta, lihasjäykkyyttä, niveloireita....

Vierailija
10/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla oli kurkkusyöpä (selvisi) ja toisella keuhkosyöpä (eikä edes polttanut, menehtyi). Molemmilla terveet elintavat ja liikunnallisia.

Vierailija
11/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea sydämen syke , astma !Verenpaine voi olla normaali.Näin ainakin mulla on.

Vierailija
12/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista todennäköisin syy: Stressi.

Siihen vielä kännykän ja tietokoneen näpräilyistä jännityyneet niskan ja hartianseudun lihakset, niin soppa on valmis. Ihminen autonomisine hermostoineen on aika herkkä kokonaisuus. Asioiden murehtiminen ja stressaus saa helposti ihan fyysisiä oireita aikaiseksi. Nimim. kokemusta on...

Vierailija
13/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona. Testi voi olla negakin. Ks. esim. Alyssa Milanon insta, jossa samanlainen kuvaus.

Vierailija
14/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olen ollut pari kertaa päivystyksessä tämän vuoden puolella juurikin keuhko-ja sydänoireiden takia, mutta aina ekg normaali ja lääkärit ilmeisesti leimanneet jo luulotautiseksi...Olen miettinyt myös koronan mahdollisuutta mutta olen pyrkinyt mimimoimaan kontaktit ja asun aika pienellä paikkakunnalla niin tuntuu aika epätodennäköiseltä mutta periaatteessa voisi kai olla mahdollista

Vierailija
15/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin voisiko olla mahdollinen homealtistus?

Vierailija
16/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko EKG tehty kertamittauksena, rasitustestinä, pitkäaikaisseurantana vai miten? Jos lisälyönnit tulevat rasituksen jälkeen, se on se mitä pitäisi tutkia eikä pelkkä lepo-EKG.

Vierailija
17/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oliko ylipainoa?

Vierailija
18/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta. Nestelasti.

Vierailija
19/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko katsottu myös vuorokauden EKG ja rasitus-EKG?

Jos nekin normaalit ja keuhkokuvassa ei mitään, niin melkein myös epäilisin stressiä tai ahdistuneisuushäiriöä. Minulla se aiheuttaa tuollaisia oireita. Ja mitä enemmän niitä oireita alkaa tarkkailemaan niin sitä enemmän niitä tulee.

Ferritiini kannattaa myös tsekata. Ja miksei koronan vasta-aineet, niin tiedät onko sinulla ollut tauti (tosin testi ei ole 100 % luotettava).

Vierailija
20/24 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet. Lisäksi hemoglobiini alle 80, ferritiini 5. Lähete tiputukseen jossa rautaa suoraan suoneen. Hengenahdistus ja siihen liittyvä yskiminen alkoi helpottaa n. Viikon sisällä. Keski-ikäinen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi