Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalialalla (ym) työskentelevä! Miten turvallisuusasiat näkyy vapaa-ajallasi?

Vierailija
30.08.2020 |

Suurella osalla sosiaalialalla työskentelevistä on varmasti tietojen luovutus kielto esim osoitteen suhteen.

Millä muulla tavoilla tuo näkyy elämässänne? Vaikuttaako esim facebookin käyttöön, profiilikuviin, millaisiin ryhmiin liittyy ja mitä kirjoittelee?

Mitä muuta "rajoituksia" tulee mieleen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliala on kovin laaja ala, joten mistäköhän sosiaalialan osa-alueesta nyt mahdat lähinnä puhua?

Itse olen yli 10 vuotta alalla ollut eikä ole tuollaisia tarvinnut pahemmin miettiä. Ei siellä Facebookissa kaikkien kaveripyyntöjä tarvitse hyväksyä tai pitää sometilejään julkisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöistä moni pitää fb -tilinsä ilman koko nimeä, jotta asiakkaat eivät löydä. Samoin esim. lastensuojelussa ei mielellään olla omalla asuinalueella töissä. Valikoidaan myös asiakkaat siten, että ei ole liian lähellä.

Vierailija
4/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo ennen työelämää osoitteenluovutuskielto, mut mulla onkin sairas suku jolta haluan pysyä mahdollisimman piilossa.

Minä ja työkaverit (se mitä ollaan puhuttu) pidetään facea tosi yksityisenä. Ei todellakaan riehuta missään uutisten kommenttikentissä tai kerrota yksityisasioita äityleissä tmv... Myös kuvat ovat sellaisia, että niistä joko ei tunnista, tai sitten ne ovat ns. Työkuvia. Instassa myös seuraajaksi pääsee hyvin tarkan seulan kautta, itse ainakin oon aktiivinen insta storyissani ja niitä tutkimalla selviää helposti missä asun ja vietän aikaa. Mutta nämä tiedot menevät vain niille, jotka samat asiat tietävät ilman niitä storyjakin.

Olen myös tarkka siitä mitä nimelläni löytyy Googlesta. En halua, että minusta löytää sellaisia tietoja tai joilla pystyy ns. seuraamaan hyvin arkeani. Tiedän kyllä, että helposti hyvä hakkeroija saa selville tietojani ja käyttämällä suosittuja sovelluksia myyn sieluni (tai ainakin tietoni :) ) eteenpäin. Mutta jos ajattelen suurinta osaa ihmisiä, niin koen että tällainen turvallisuustaso riittää ihan hyvin.

Olen vielä melko nuori (alle 30v) ja teen esillä olevaa työtä haastavien nuorten ja heidän vanhempiensa kanssa, työssä ls ja poliisin kanssa työskentely ovat vahvasti läsnä. En halua ketään asiakasnuorta tai hänen vanhempaansa esim. kotiovelleni.

Vierailija
5/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakielto, salainen puhelinnumero, somet yksityisenä ja mieluusti sellaisella nimellä, mitä ei löydä oikeaa nimeä hakemalla.

Vierailija
6/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakielto, sukunimi ei ole postilaatikossa, some-profiilit yksityisiä, auto vain minun nimissäni (vaikka on turvakielto, jos rekkaritiedot sattuisivat vuotamaan, ei puolison tietoja saa selville) ja en kerro mitään henkilökohtaista missään äityleissä. Asun työskentelyalueellani, mutta en ota asiakkaita lähitienoilta. Olen lastensuojelun sos.tt.

Vierailija
7/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliala on kovin laaja ala, joten mistäköhän sosiaalialan osa-alueesta nyt mahdat lähinnä puhua?

Itse olen yli 10 vuotta alalla ollut eikä ole tuollaisia tarvinnut pahemmin miettiä. Ei siellä Facebookissa kaikkien kaveripyyntöjä tarvitse hyväksyä tai pitää sometilejään julkisena.

No kyllä Mä olisin tarkka, jos mitä rahansa tekisin sosiaalialalla. Vaikka sosiaalityöntekijä tekee päätökset, ei asiakkaat usein tajua eri roolien eroa ja aika raakaa uhkailua on työpaikallani myös ihan ohjaajat ja jopa kotipalvelun työntekijät saaneet.

Vierailija
8/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista, etenkin juuri sosiaalityöntekijöiden ja sosiaaliohjaajien kokemukset kiinnostavat.

nim. alalle suuntaava joka näitä asioita miettii jo nyt

Vierailija
9/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureille ei kannata mainita työpaikkaa. Yhdelle Ulla Taalasmaalle vahingossa lipsautin. Sen jälkeen oven takana oli toinen naapuri, jonka asioita olisi pitänyt alkaa hoitamaan. Tähän en suostunut enkä olisi voinutkaan suostua, jos olisinkin tahtonut. Sain haistattelua ja uhkailua osakseni. Muutin nopeasti pois. Aikuissosiaalityössä olen. Kantapään kautta siis...

Vierailija
11/12 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen myös mielelläni lisää muiden kokemuksia!

ei ap

Vierailija
12/12 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan