7v vajoaa jotenkin "tiedottomaan" tilaan kun on puhelimellaan, ei näe eikä kuule mitään, säikähtää kun havahtuu "oikeaan maailmaan"
Ei reagoi puheeseen kun on keskittynyt. Hänet pitää ihan fyysisesti ns. herättää sieltä puhelimen uumenista jolloin säikähtää ja on ärtynyt ja hermostunut. Tiuskii että painu muualle ja älä häiritse. Onko tämä normaalia?
Kommentit (13)
Känny pois ja saa olla netissä vain viikonloppuna rajoitetun ajan
On normaalia reagointia pieneltä ihmiseltä. Älyläitteet ovat todella koukuttavia, mutta juuri tämmöisiä tapauksia välttääksemme olisi hyvä että vanhemmille suositeltaisi vaikka koulun puolesta hankkimaan pienille koululaisille suunnattu älykello.
Niin minäkin, en näe tai kuule jos olen töissä suunnitteluohjelman imussa tai kotona nypertämässä vaikka vauvapalstalle. Tuo immersiivisyys on ihan normaalia, mutta tiuskiminen ei (kertoo riippuvuudesta).
T. 26 dippainssi, tietokonekoomassa töissä ja kotona
Miksi ihmeessä 7-vuotiaalle on hankittu älypuhelin?
Sitä sanotaan keskittymiseksi. Töissä aina säikähdän toisia kun teen töitä.
Tuolla tavalla reagoi myös lapsi,joka tekee sellaista jota ei saa tehdä/näkee sisältöä joka hämmentää mutta kuitenkin kiinnostaa ts. ei ole lapselle vielä sopivaa. Koskee pelejä,videoita,netin sisältöä....
Vanhemmat olkaa tietoisia mitä lapsenne katsoo esim. YouTubesta! Pienillekin sopivien videoiden väleissä voi tulla hurjia ikään sopimattomia mainoksia vaikka olisi rajoitettu tila käytössä (klippejä K-12 peleistä tms). Ja noin pienelle voi laittaa rajoitetun tilan netin käyttöön puhelimesta,jos se puhelin on pakko olla. Jokainen perhe harkittiin asiaa itse.
Itse liputan tuon älykellon puolesta ja puhelinta vastaan noin pienellä. Se on ainakin mulle ihan sama jos "kaikilla kavereilla" on puhelimet tuon ikäisinä. Vanhemmat voivat ajatella omilla aivoillaan ja asettaa niitä rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla reagoi myös lapsi,joka tekee sellaista jota ei saa tehdä/näkee sisältöä joka hämmentää mutta kuitenkin kiinnostaa ts. ei ole lapselle vielä sopivaa. Koskee pelejä,videoita,netin sisältöä....
Vanhemmat olkaa tietoisia mitä lapsenne katsoo esim. YouTubesta! Pienillekin sopivien videoiden väleissä voi tulla hurjia ikään sopimattomia mainoksia vaikka olisi rajoitettu tila käytössä (klippejä K-12 peleistä tms). Ja noin pienelle voi laittaa rajoitetun tilan netin käyttöön puhelimesta,jos se puhelin on pakko olla. Jokainen perhe harkittiin asiaa itse.
Itse liputan tuon älykellon puolesta ja puhelinta vastaan noin pienellä. Se on ainakin mulle ihan sama jos "kaikilla kavereilla" on puhelimet tuon ikäisinä. Vanhemmat voivat ajatella omilla aivoillaan ja asettaa niitä rajoja.
Ja tämä ei siis mitenkään AP:tä kritisoidakseni.Hyvä että olet "hereillä".
T.9
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä youtubekids versiossa ei tule mainoksia ollenkaan, korjatkaa jos olen väärässä?! Siinä saa myös rajoittaa videoita iän mukaan. Saa myös tilattua tiettyjä kanavia ja estää taas toisia. Me ollaan estetty niin, että lapsi pääsee katsomaan vain tiettyjä suosikkiohjelmiaan. Meillä on lapsi vasta 6v. ja kännykkä ei ole vielä ajankohtainen.
Tuollaisiahan ne on jo 90 % naisista. Vain älypuhelin on elämä.
Ihan hyvin pärjättiin ennen vanhaan vaikka ala-astelaisilla ei ollut kännyköitä ollenkaan. Jos koulun jälkeen menivät johonkin niin kotiintuloajan näki rannekellosta.
No ei ole normaalia. Tarviiko sitä kännykkään käyttää ollenkaan, kun koulumatkoilla?? Kuulostaa jo alkavalta peli/puhelin riippuvuudelta.