Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR arvioi hakijoita ulkonäön perusteella ja varsinkin ylipaino on paha asia

Vierailija
30.08.2020 |

Olen joutunut rekrytoimaan tiimini viime aikoina uusia työntekijöitä ja HR:n edustaja kommentoi kaikkia vähänkin ylipainoisia henkilöitä, että ei voi olla motivaatio kunnossa kun on noin ylipainoinen. Muija on itse sellainen kuivanmaan orava, jolle ei ilmeisesti mene jakeluun, että ihmisiä nyt vaan on erilaisia. Ymmärtäisin vielä jotenkin, jos hakijat olisivat jotain todella järkyttävän ylipainoisia ja hakisimme heitä fyysisesti vaativaan työhön, mutta kyseessä siisti sisätyö, jossa painolla nyt ei ole mitään merkitystä. Yhdestä 50+ hakijastakin sanoi, että voitaisiin ottaa haastatteluun, jos tiedettäisiin, että on fit. Sanoinkin siihen, että mitäs jos vaikka otat videopuhelut ja pyydät hakijaa kuvaamaan vartaloaan. Olisi pitänyt vielä sanoa, että läskeille voi tehdä jotain, mutta tyhmyydelle ei. Että tällaista on näköjään rekrytointi tänä päivänä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa motivaatioon tai osaamiseen, mutta ainakin oman kokemuspohjan mukaan reippaasti ylipainoiset saikuttavat enemmän noin keskimäärin (en nyt väitä että kaikki). Jos on todella epäterveelliset elämäntavat, niin onko tuo ihme. Ja eikö sekin ole todettu, että koronan kuolinuhreista suurin osa on reippaasti ylipainoisia. Kai se kertoo tarinaansa ylipainon vaikutuksesta vastustuskykyyn. Siksi mä tavallaan ymmärrän sen, että rekryssä nuokin asiat otetaan huomioon. Vähän sama olisi jos hr suosisi tupakoimattomuutta.

Vierailija
2/3 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda edustajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rumaa naamaakin syrjitään, vai mitä ap? Olen hoikka, mutta naamani on järkyttävä, olen todella ruma. Siksi en kai työllisty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi