Miehen kilpailuvietti avioliitossa onko normaalia?
Onko normaalia, että mies kilpailee vaimoaankin vastaan. Esim. jos osallistumme yhdessä jollekin kurssille, vaikka maastoyöräilykurssille, niin miehen täytyy yrittää aina voittaa vaimonsa. Ja tämä pätee suunnilleen ihan joka asiaan melkein. Miehen pitä saada olla parempi lasten mielestä joka asiassa, perhetuttujen mielestä ja ihan kaikkien mielestä :D
En ymmärrä, kun mun mielestä meidän pitäisi olla niinkö tiiminä toimiva ja hyvä. En mä halua osallistua jollekin kurssille, jossa pitää alkaa kilpailemaan. En mä ole mikään ammattiurheilija.
Kysymys kuuluu siis, onko muilla tällaista? Onko tämä enää normaalia?
Kommentit (36)
Ei kannata miettiä, mikä on normaalia. Jos mies on noin kilpailuhenkinen, hän on sitä. Mutta kotirauhan vuoksi hänen kannattaisi tiedostaa se ja kilpailla asioissa, jotka eivät loukkaa sinua.
Ja tästä saisi hyvän komediasarjankin tästä miehen kilpailuvietistä. Ei tässä ole mitään järkeä, ja tekee vain surulliseksi.
Ei ole normaalia, miehelläsi on todella heikko itsetunto ja hän on lapsellinen. Onnea hienosta miesvalinnasta!
Huono itsetunto, jos voittaminen on vielä aikuisenakin ihan missä tahansa asiassa noin tärkeää.
Meillä on samanlaista mutta mun mies onkin narsisti. Sitähän se on, huonoa itsetuntoa mitä ei voi kohdata. On helpompaa saada vaimo näyttämään heikolta ja ’huonolta’.
Voisiko mies sit harrastaa sellaisia asioita, joissa olisi vähän parempi vastus kuin fyysisesti heikompi vaimo? Vai onko itsetunto niin huono, että jos saisi maastopyöräilykaveriksi oikeasti kunnon vastuksen, niin ei kestäisi sitä?
Harrastaako jotain tuollaista? Olisiko hyödyllistä ohjata energia tuollaiseen sen sijaan, että lapsellisesti hehkuttaa, että on vaimoa parempi ruoanlaittaja?
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto, jos voittaminen on vielä aikuisenakin ihan missä tahansa asiassa noin tärkeää.
Sepä tässä onkin, kun ei hänellä ole huono itsetunto. Ei hänen tarvitsisi enää kilpailla. Ja sitä mietin, että onko tämä jotenkin joillakin miehillä yleistäkin. Että kilpailla pitää joka asiassa.
Ei ole normaalia. Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryytys.
Olin tollasen miehen kanssa joskus jokusen vuoden, kilpailuhenkisyys tuntui hänen kohdallaan näyttämisen haluta, olla parempi kaikin tavoin. Itseäni moinen käytös ihmetytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä tässä onkin, kun ei hänellä ole huono itsetunto. Ei hänen tarvitsisi enää kilpailla. Ja sitä mietin, että onko tämä jotenkin joillakin miehillä yleistäkin. Että kilpailla pitää joka asiassa.
Mistä päättelet, että hänellä ei ole huono itsetunto? Jos ei kestä häviämistä, niin kyllä se usein sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että hänellä ei ole huono itsetunto? Jos ei kestä häviämistä, niin kyllä se usein sitä on.
Joo kysyn samaa, mieshän on malliesimerkki huonosta itsetunnosta. Huom kovaääninen kaikkien alojen asiantuntijana esiintyminen EI ole hyvää itsetuntoa, vaan juuri päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuo itsetuntoasia selvitä, jos otat asian puheeksi.
Jos on huono itsetunto, niin tulee voimakas reaktio, että syyttelet häntä aivan ilman syytä. Hyväitsetuntoinen pystyy näkemään asiaa itsensä ulkopuolelta.
Ap on aivan hukassa, jos huomaa, että puolisolla surkea itsetunto, jota kenties onnistuu peittelemään. Sitä pönkitetään juuri tuollaisilla tavoilla. Mitä tapahtuu, jos "voitat" hänet jossain? Ilkeilyä, henkistä alistamista?
Minusta miehillä on keskimäärin enemmän tuollaista kilpailuhenkisyyttä ja näyttämisen halua. Olen joutunut asiaa itse välillä miettimään, kun jonkun miehen käytös on tuntunut omasta vinkkelistä käsittämättömältä. Ja kyseessä ei siis ole seurustelukumppanit vaan ihan sukulaismiehet, työkaverit..
t: nelikymppinen nainen
Suomennos=Aloittajaa siis raivostuttaa se, että mies on aloittajaa parempi joka asiassa.
Tuttavani. Voitonhalu ja kehujen tarve on loppumaton. Kehuu itse itseään ja moittii työpaikan, kun häntä ei arvosteta riittävästi.
Vaimonsa kanssa sama tekniikan alan koulutus, eivät voineet yhtäaikaa hakea samaa työpaikkaa.
Eksä oli tuollainen ja se oli todella rasittavaa. Eniten halusi kilpailla älykkyydestä.
Aika jännää jos ei paljastunut jo aiemmin. Itse en aloittanut seurustelua tuollaisen miehen kanssa.
Ja tässä ei ole edes mitään järkeä, koska tottakai mieheni vahvempana voittaa mut urheilullisissa jutuissa. Miksi silti tuntuu, että se yrittää aina haastaa ja näyttää kaikille, että hän on tässäkin asiassa parempi. On muuten ruuan laitossakin parempi. Mutta kun minä olen vaimo, eikä mun kanssa tarvitse esittää kaikille kuink apljon parempi on kaikessa vaimoaan.