Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kova verotus ja toimeentulotuki

Vierailija
25.09.2013 |

miksi minusta tuntuu ihan helvetin hölmöltä se, että työssäkäyvällä on hirvee verotus ja päivähoitomaksut katsotaan bruttotulojen mukaan niinkuin asumistukikin, MUTTA sitten on kuitenkin mahdollisuus saada tämä kaikki takaisin toimeentulotukena. Mikä hemmetin järki siinä on.

itse olen työssäkäyvä yh, ikinä en ole työttömänä ollut, maksan veroja ihan helvetisti ja pk-maksut menee brtuttotulojen mukaan eli ihan helvetisti. ja sitten kun teen toimeentulotukilaskelman niin olisin sen mukaan oikeutettu 80e toimeentulotukeen. Mikä järki siinä on, miksei pk-maksu voi olla pienempi tai verotus, en ymmärrä...

ja siis tätä toimeentulotukea en koskaan tule hakemaan mutta siihen minulla olisi oikeus, koska työssäkäyvää kannustetaan niin että 20 prosenttia tuloist ei oteta huomioon. miksi ihmeessä näin, miksei verotusta suoraan lasketa yh n kohdalla tai edes pk-maksuja jotka ovat ihan kohtuuttomat......

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida, että toimeentulotuessa ei yleensä hyväksytä koko vuokrasummaa, vaan ainoastaan kohtuulliset asumismenot korvataan. Nykyhinnoilla se voi tarkoittaa, että 100-200 euron osuuden joutuu kattamaan siitä perusosasta. Netin laskureihin ei tuota vuokrakattoa ole rakennettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä