Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iskiasta vai veritulppaa?

Vierailija
25.09.2013 |

Mulla on muutaman päivän sattunut toiseen pohkeeseen/sääreen lähinnä paikoillani seistessä. Olen käynyt normaalisti lenkilläkin, eikä jalka ole vaivannut siellä. mut seistessä sattuu, ei koko aikaa vaan välillä tulee kipupiikki. Lisäksi öisin saman jalan reittä polttelee.

Pohkeessa kipu tulee ulkoreunaan. Olen yrittänyt istuallani etsiä kipukohtaa,, mutta en oikein löydä. Säären sivulla on yksi kohta, josta kun painaa, säteilee kipu.  Sisäsivulla "luussa" samalla kohtaa on tuommoinen säteilevä paikka. 

Jalka tuntuu välillä turvonneelta, mutta mitatessani äsken molemmat koivet, niissä oli ehkä parin millin ero.

Olisko tämä jotain hermostoperäistä (alaselkäni on vähän kipuillut)? pelkään veritulppaa, kun olen siitä niin monta kauhutarinaa lukenut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulpassa se jalka on selkeästi kosketusarka, punoittava, kuumoittava, ja kipu on "alueellinen". Ja kyllä se sattuisi koko ajan missä tahansa asennossa. Itse odottelisin rauhassa pari päivää. Mullakin on ollut selkeästi issias-oiretta ja olen vasta 24-vuotias, ja mennyt parissa päivässä oli odottelemalla. Jos se on selkäperäistä, ei sille kuitenkaan mitään tehdä, oireet on niin lievät.

Vierailija
2/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole veritulppaa ainakaan, taitaa olla nestekertymää tjtn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Vierailija
4/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulpassa jalka turpoaa ja alkaa punoittaa, särky on jatkuvaa, ei ajoittain tuntuvaa.

Vierailija
5/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset korot sinulla on kengissä? Oletko yhtäkkiä kävellyt pidempään esim. korkeampi korkoisilla kengillä? Entä oletko kulkenut paljon portaissa?  Tulpan yksi oireista on se, että jalka on todella kuuma. Mutta jos sinua epäilyttää, suosittelen lääkärikäyntiä.

Vierailija
6/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen jalka on yleensä aina paksumpi kuin oikea ihan verenkierrollisista syistä. Enemmän tuntuis issiastyppiseltä kivulta.

Vierailija
7/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kävellyt korkkareilla putkiin aikoihin enkä saa päähäni, että olisin kävellyt paljon portaissa. Jalkaa ei kuumota lainkaan. minulla on uudehkot lenkkarit mutts nekin on täsmälleen samanlaiset kuin entiset. Voiskohan olla myös jotain penikkavaivaa.

lähinnä se kipu on tuossa ulkoreunassa jos seison paikallani tai painan tietystä kohtaa. Ei pohkeessa vaan säären sivulla juuri ennen tuota "rentoa " pohjetta 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme