Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala verenpaine, mikä avuksi

Vierailija
25.09.2013 |

Olen raskaana, ja verenpaine on matalalla. Näen herkästi "tähtiä" näkökentän sivuilla etenkin jos nousen liian nopeasti ylös, ja minua huimaa herkästi ylösnoustessa tai pitkään seistessä. 

Tänään kun jouduin jonottamaan portaissa auditoriosta ulos ja maailma alkoi pyöriä, tajusin että tämä voi olla ihan oikeasti vaarallistakin joissain tilanteissa.

Neuvolassa sanottiin että voin juoda vähän enemmän kahvia ja nauttia jotain suolaista silloin tällöin, mutta eipä tämä kahvilla ja suolalla korjaannu.

Kypärä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakrisal.

Vierailija
2/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljonko se verenpanen on?

Huimaamiset ja näkökenttäoireet voi johtua kyllä muustakin ja on todennäköisempääkin että ne johtuu jostain muusta.

Matala verenpaine voi johtua tosiaan kuivumisesta, eli lisää nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 15:01"]

Ja paljonko se verenpanen on?

Huimaamiset ja näkökenttäoireet voi johtua kyllä muustakin ja on todennäköisempääkin että ne johtuu jostain muusta.

Matala verenpaine voi johtua tosiaan kuivumisesta, eli lisää nestettä.

[/quote]

Kyllä mä juon vähintäänkin tarpeeksi nesteitä. Pahoinvointikin meni kuukausia sitten, että tuskinpa on kuivumista. Neuvolassa ainakin pisti nämä oireet matalan verenpaineeni piikkiin.

ap

Vierailija
4/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine voi johtua elimistön kuivumisesta. Aikuisen ihmisen pitäisi juoda n. 2l vuorokaudessa, juotko sen verran? Ja kahvi kuivattaa elimistöä entisestään, joten ihmettelen, miksi sinulle on sitä suositeltu. Myös elimistön suolatasapaino vaikuttaa verenpaineeseen, syötkö tarpeeksi suolaa? Pieni suolalisä on hyvä ruokaan (huom! PIENI). Lakritsi on hyvä "luonnonlääke" matalaan verenpaineeseen, joten sitä voit syödä vaikka päivittäin. 

Vierailija
5/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut matala verenpaine vallankin tässä toisessa meneillään olevassa raskaudessa. Mitään varsinaisia vaaratilanteita ei tosin ole ollut mutta sellainen aika hutera olo. Musta tuntuu, että mulla auttoi kun aloin ottaa vahvaa rautaa (jo tätä ennen olin juonut niitä rautajuomia, joita apteekista saa mutta niissä vähempi rautaa). Alkuraskaudessa kyllä ei suositella rautaa ellei selvää anemiaa mutta myöhemmin sitä kannattaa ottaa jos arvot matalat.

Mä olen itse saanut ohjeet että nousta kannatta aina rauhallisesti. Musta tuo lakritsa on vähän kyseenalainen ohje kun sitä ei pidetä vauvan kannalta turvallisena välttämättämättä. Olen itsekin kyllä syönyt lakritsaa ja salmiakkia kummassakin raskaudessa kun siihen on ollut joku himo mutta määrät kyllä koittanut pitää pieninä ja sitten kun himo on loppunut niin en ole enää lakua syönyt sillä mulla ei tuota himoa enää viimeisellä kolmanneksella ole.

Vierailija
6/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän suolaa. Meri- tai ruususuola ovat terveellisempiä kuin perussuola.

Vierailija
7/7 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kovin lähteä nostelemaan niitä paineita. Nehän kun nousee raskauden edetessä ihan itsestääkin usein. Pahimmassa tapauksessa saatkin sitten loppuraskauden seurailla, ettei liikoja nouse. ;)

Mulla on ollut aina matalat paineet ilman raskauttakin. Vaikea sitä on nostaa ja ei sen nostamista kauheasti suositellakaan jos vaan ei mitään todella pahoja oireita tule. Matalat paineet kun on vain hyvä juttu.

Pitää vain muistaa nousta ylös hitaasti. Niin ja näin syksyisin paineet aina laskee jostain syystä. Ainakin siis itselläni.

Lakritsi on itselläni ihan hyvin joskus auttanut, mutta sitähän ei raskaana ollessa paljoa saisi syödä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä