Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vedätys ja valehtelu parisuhteessa rikos?

Vierailija
25.09.2013 |

Mieheni vedättää mua tosi pahasti monessa asiassa. Se vaikuttaa minun mielenterveyteen tosi pahasti. Ollaan oltu pitkään yhdessä. En osaa oikein erotakaan siitä kun se manipuloi minua koko ajan jatkamaan. Meillä ei ole lapsia mutta niitä oli tarkoitus saada mutta kohta on myöhäistä kun ikää on jo paljon. Lapsettomuushoito on varmaan ainut keino saada lapsia mutta vaikeata aloittaa etäsuhteessa. Meillä vaikea tilanne, ei oikein tiedä miten tästä selviää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rikos, ja mitä se sinua hyödyttäisi vaikka olisikin. 

Sinun pitää kasvattaa itsellesi selkäranka ja häipyä suhteessa jossa sinua jatkuvasti manipuloidaan ja voit pahoin. Älä nyt ainakaan lapsia tuollaisen tyypin kanssa tee, sidot itsesi vaan yhä pahemmin häneen!

Vierailija
2/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sanottu kun tehty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 14:19"]

[/quote]

No, sitten sinun ei auta kuin jatkaa kärsimistä. Mikään viranomainen tai muu ulkoinen taho ei tule sitä miestä sieltä pois viemään ja ratkaisemaan asiaa puolestasi.

Ilmeisesti et ole vielä kärsinyt riittävästi, vaikka vähän valitatkin. Jossain vaiheessa tulee sekin piste, jossa ei kestä enää ja silloin sitä lähtee, ei enää koska haluaa vaan koska on pakko että edes selviää. Oma kokemus väkivaltaisessa suhteessa liian kauan sinnittelystä, lopulta se voima lähteä löytyi kun pelko ja ahdistus kävivät sietämättömiksi.

Vierailija
4/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde!

Vierailija
5/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin minä lähtisin? Ei minulla ole mitään pääsyä tästä suhteesta ulos eikä voimiakaan siihen. Ahdistus on jo niin paha etten pysty nukkumaankaan juuri ollenkaan. Ainut keino ulospääsyyn on tappaa itseni. Olen sitä jo vakavasti harkinnut.

ap

Vierailija
6/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, valehtelu ei ole rikos, paitsi virkamiehenä tietyissä tilanteissa ja oikeudessa jos on todistajana, eikä poliisille saa valehdella henkilöllisyyttään jne. Melkein missä tahansa muualla ja mistä tahansa muusta saa valehdella.

Rikos siitä tulee vasta sittten jos kyseessä on petos, eli vaikka huijataan rahaa tai omaisuutta itselle valhtelemalla.

Vierailija
7/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 14:42"]

Mihin minä lähtisin? Ei minulla ole mitään pääsyä tästä suhteesta ulos eikä voimiakaan siihen. Ahdistus on jo niin paha etten pysty nukkumaankaan juuri ollenkaan. Ainut keino ulospääsyyn on tappaa itseni. Olen sitä jo vakavasti harkinnut.

ap

[/quote]

Ei taatusti ole ainoa ulospääsy. Ongelma vaan on että sinulla ei ilmeisesti nyt ole voimia järjestää käytännön asioita joita tarvitsisit siihen uuden elämän aloittamiseen. Olen varma, että sitten kun se puoli saataisiin kuntoon ja asuisit ko. miehestä täysin erillään, alkaisit toipua alkusurun jälkeen hyvinkin.

Mutta apua ilmeisesti tarvitset että pääset uuteen alkuun. Onko sinulla ketään sukulaisia tai läheisiä jotka voisivat auttaa esim. asunnonhaun, taloudellisten asioiden, muuton tms suhteen? Tai ottaa sinut luokseen asumaan alkuun että saat etäisyyttä tuohon hommaan. SIlloin sinun ei heti tarvitsisi jaksaa asunnonhakua tms. Mutta jos sellaisia ei ole, turvakotien tms viranomaistahojen kautta voit saada apua kyllä, kun kerrot että olet jo tilanteessa jossa mietit tosissasi itsemurhaa.

Vierailija
8/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt hyvä ihminen lätkimään jos ikääkin on sen verran että lastenteon aika on viimeistään nyt käsillä. Ehdit vielä  hyvällä onnella löytää kunnollisen kumppanin, jonka kanssa se perhe kannattaa perustaa.

Älä tee lapsia ihmisen kanssa, joka aiheuttaa sinulle jatkuvaa pahaa oloa. Todennäköisesti tuo mies aiheuttaisi pahaa oloa lapsille myös.

Vierailija
9/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu ja vedätys voi kyllä olla keskeisessä roolissa joissain rikoksissa esim petoksessa, mutta kun ei tiedä tarkemmin mistä on itse niin vaikea sanoa.

Lapsia en suosittele mikäli on oiekasti sellainen tilanne että toinen manipuloi ja  toinen on itsetuhon partaalla. Ei.

Vierailija
10/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Turvakoti. Soita naisten kriisilinjalle. Tee se jo tänään. Voimia sinulle, sinusta välitetään. Nro 5

Vierailija
11/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 14:19"]

[/quote]

Ihan kaikki asiat tässä maailmassa on helpommin sanottu kuin tehty. Ei se estä niitä tekemästä kuitenkaan. Avauksesi suhdekuvaus kuulostaa niin epämääräiseltä, että älä nyt ainakaan lapsia tuohon suhteeseen tee kärsimään, vaikka miehen kanssa jostakin kumman syystä jatkaisitkin. 

Vierailija
12/15 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 14:58"]

ap

[/quote]

Turvakoti. Soita naisten kriisilinjalle. Tee se jo tänään. Voimia sinulle, sinusta välitetään. Nro 5

[/quote]

Turvakotia minäkin ehdotan. 

https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=8

Tuon linkin takaa löydät turvakotien yhteystietoja. Pistä talteen lähimmän turvakodin puhelinnumero. Se tulee vielä tarpeeseen. Linkin takaa löytyy muutakin tarpeellista tietoa perheväkivallasta. 

Vierailija
13/15 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy. Yritä löytää joku poispääsy, siis ihan konkreettisesti pois. Sinun elämäsi menee omasta edestään ja sinä vain katkeroidut. Voimia sinulle kanssasisareni.

Vierailija
14/15 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt ap. Sinä haluat huomiota ja välittämistä ja kuten olet varmaan lapsuudessasi oppinut, sitä saa parhaiten olemalla pulassa. Eikö tunnukin ihanalta kun ihmiset ovat kiinnostuneita sinusta? Jopa ventovieraat ihmiset keskustelupalstalla. Eikä siinä ole mitään väärää haluta huomiota ja välittämistä. Niinhän me kaikki haluamme. Mutta sinä tahallasi asetat itsesi hankaliin tilanteisiin ja näin kulutat meidän muiden aikaa ja vaivaa kun meidän pitää huolehtia sinusta. Se ei ole kivaa. Sinä tiedostat itsekin, että miehesi kohtelee sinua huonosti mutta sinä teeskentelet avutonta saadaksesi meiltä huomiota ja neuvoja. Lopeta tuo. Yhtään neuvoa et saa. 

Vierailija
15/15 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa yllä oleva teksti ymmärtämättömästi kirjoitettu :(                                                   "Mutta sinä tahallasi asetat itsesi hankaliin tilanteisiin ja näin kulutat meidän muiden aikaa ja vaivaa kun meidän pitää huolehtia sinusta. Se ei ole kivaa. Sinä tiedostat itsekin, että miehesi kohtelee sinua huonosti mutta sinä teeskentelet avutonta saadaksesi meiltä huomiota ja neuvoja. Lopeta tuo. Yhtään neuvoa et saa. "

http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2011111014733655_se.shtml

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän