Pesettekö 30 asteen sporttivaatteet 40 asteessa
Kommentit (38)
Pesen kaiken 60 asteessa :D lähtee hiki
Vierailija kirjoitti:
Eikö tään tyyliset takit mene pilalle?
https://www.sportamore.fi/tuote/191806-salomon-agile-wind-print-hoodie-…
Ap
En käytä tollaisia vaatteita, niin ei oo tollaista ongelmaa. Helppoa.
Ihan kaiken (paitsi villan) pesen 60 asteessa, eikä ole ikinä mikään mennyt pilalle.
40 koska en uskalla ottaa riskiä ja pestä 60 asteessa. Jos pöpöt jyllää vaatteissa niin siinähän jyllää. Puhtailta näyttävät eivätkä haise ainakaan omasta mielestäni.
Taitaa ne sitä 40:ää astetta saada siinä liikkuessakin. Paitsi 30 asteessa monta kertaa siksi, että lenkkeilen usein iltaisin, asun kerrostalossa, ja haluan pestä pyykit ennen ”hiljaisuutta”. Mulla 30 ohjelma kestää alle puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tään tyyliset takit mene pilalle?
https://www.sportamore.fi/tuote/191806-salomon-agile-wind-print-hoodie-…
Ap
Ei mee, jos ei ole teipattuja saumoja.
60 asteessa, siellä kuule pyörii sulassa sovussa muun pyykin kanssa. Joskus on lähteny printtejä pesussa pois kun olen pessyt kuumassa, mutta en välitä. Lapset saattaa kitistä siitä, mutta ihan sama, menkööt vaatteet päälle vaikka olisikin kuvat kärsineet pyykkikoneessa tai peskööt itte, jos ei pyykkipalvelu miellytä.
Kuudessa kympissä kaikki. Paitsi lakanat ja pyyhkeet 95 asteessa.
Pesen tunnollisesti ohjeiden mukaan 30 asteessa. Urheilua kun tulee harrastettua sen verran aktiivisesti, että urheiluvaatteet käyvät pesukoneessa monta kertaa viikossa. Tuon lisäksi, käytän noihin Perlanan Sport-pesuainetta, joka on nimenomaan suunniteltu erilaisille joustaville kankaille, joita urheiluvaatteeni pääsääntöisesti ovat.
gammasäteily pulsari on ainoa joka puhdistaa ne.
En ole varmaan koskaan pessyt 30 asteessa, vaikka lukemattomissa sporttivaatteissa se on ollut ohjeena. Ei ole mikään mennyt pialle, vaikka 60 asteessa on pesty.
60. Naurattaa kun jotkut pelkää ihan hulluna että ne menis pilalle jos ei ohjetta noudata. Puoliskon suvulla on yhteinen mökki ja siellä ollessa jostain syystä minä olen se, joka aina käy välillä kaupungissa pesemässä pyykit. Viimeksi sen siskolta tuli sitten pyykkipussi, mistä piti lenkkivaatteet lajitella eri lämpötiloihin, pestä eri pesuaineilla jne... Kotona meni pussin sisältö kokonaisuudessaan 60 asteeseen ja hyvin kelpasi vaatteet pestyinä, mitään ei mennyt pilalle
60 : D Kaverini opetti minut pahoille tavoille pyykinpesussa sen jälkeen ku oli ollut jossain lasulaitoksessa työharjoittelussa. Siellä meni melkein kaikki lastenvaatteet kuuteenkymppiin, ei väliä vaikka olis mitkä sporttivaatteet ollu pesuun menossa. Melkein kaikki kestää sen, ainoastaan jotkut painatukset tms. poikkeuksena.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ne sitä 40:ää astetta
saada siinä liikkuessakin. Paitsi 30 asteessa monta kertaa siksi, että lenkkeilen usein iltaisin, asun kerrostalossa, ja haluan pestä pyykit ennen ”hiljaisuutta”. Mulla 30 ohjelma kestää alle puoli tuntia.
Ei tule puhdasta
Vierailija kirjoitti:
Mäkin alan pesee 40:ssä.
Ap
Nosta lämpö samantien 60, suosittelen!
Ai että vihastuttaa lukea tätä kun on joskus nähnyt urheiluseurassa ihan riittämiin vaivaa, että on oikealla lapsella oikean kokoiset vaatteet, sponssit, seuran logot nimet ja kaikki painettuna. Ja lopulta oikea vaate oikealla pelaajalla. Uusien vaatteiden ekan käyttökerran jälkeen porukasta löytyy se tyttö jonka hermostuneesti pakkaa vaatteensa kassiin. Teidän syyn. Seuraavalla kerralla kun näen hänet, hän näyttää minulle itku silmässä pelivaatteita, joista on pesty pyykkikoneessa painatukset rikki. Koska kotona äiti pesee 60 asteessa kaiken.
Järjetöntä energian tuhlausta pestä kaikki 60 asteessa. Vaatteetkin menee tarpeettoman nopeasti pilalle.
Toki hikiset urheilukamppeet kannattaa pestä 60 asteessa, mutta vastauksena näillä uuvateille jotka pesee kaiken kuudessakympissä.
Häh