Millonka korvaukset nollaantuvat, kuka tietäis?
Olen menossa töihin, osa-aikaseksi josta jään tappiolle. No, se onkin sitten oma lukunsa. Pakko kuitenkin suostua etten karenssia saa. Itse kysymykseen. Kuinka pitkä työsuhteen pitää olla että 500 päivää nollaantuu vai nollaantuuko ne päivät koskaan jos ei liitosta saa rahaa? Mitä haittaa taikka hyötyä on näistä asioista, käy sitten miten käy? Ja sitten sellainen kysymys että tarkoittaako tuo 500 päivää niitä päiviä joilta on saanut kelasta rahaa vaiko työttömyyspäiviä kokonaisuudessaan?
Ihmettelen vain kun työkkäristä sanottiin että olen oikeutettu suurimpaan palkkatukeen, että 500 on tullut täyteen. Mutta kelasta sanottiin ettei ole 500 päivää tullut täyteen, ainakaan en korvauksia ole saanut niin pitkältä ajalta (laittoivat ensin karenssin kun ilmoittaudun työttömäksi aikoinaan).
Kiitos tuhannesti jos joku vastaisi. Yritin kelan sivuilta ettiä tietoja mutta ne sivut on jotenkin tällä hetkellä jumissa...
Kommentit (2)
Henkilöasiakkaat
Työttömät
Peruspäiväraha
Kenelle
Työssäoloehto
Työssäoloehto
Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan.
Täytät palkansaajan työssäoloehdon, jos
olet ollut palkkatyössä vähintään 34 viikkoa (noin 8 kk) työttömyyttä edeltäneiden 28 kuukauden aikana (= tarkastelujakso) ja
työaikasi on ollut vähintään 18 tuntia viikossa ja
kokoaikatyön palkkasi on ollut alan työehtosopimuksen mukainen, tai jos työehtosopimusta ei ole, vähintään 1134 e/kk.
jos olet menossa töihin korkeimmalla korotetulla palkkatuella, kertyy työssäoloehto hitaammin, eli pitää olla tuplasti sen mitä normisti. Onkohan nyt normaali 8kk, eli pitää olla 16kk.
500 päivää lasketaan kaikista työttömyyspäivistä, voi olla että kela laskee vain ne päivät joilta on tukea maksettu. Mutta työkkärin mukaan mennään (eli lasketaan kaikki päivät).