Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotain hyvää Jämsän kaaoksessa

Vierailija
29.08.2020 |

Surullista, kun ihmisiä jää työttömäksi. Toisaalta se on hyvä, jos tästä syntyy keskustelua joidenkin (miesvaltaisten) duunarialojen suhteettoman korkeisiin palkkoihin liittyen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! On jo aikakin.

Vierailija
2/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ennemminkin niin päin, että sairaanhoitajat ovat ansainneet vastaavat ansiot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kusipää iloitsee toisten työttömyydestä ja Suomen alasajosta. 

Vierailija
4/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, ja siksi surenkin työttömiksi jääneiden puolesta, kuten jo ilmoitin aloitusviestissäni. Ap

Vierailija
5/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mitään kaaosta o. 😒

Vierailija
6/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieselättäjäyhteiskunta elättää loputtoman määrän julkisen sektorin käsienheiluttelijanaisia.

Oletteko te oikeasti noin yksinkertaisia? 

Harhaista tekstiä

Vierailija
7/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämsän äijä kirjoitti:

Täällä mitään kaaosta o. 😒

Kiva kuulla :) Ap

Vierailija
8/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta nämä duunarit ovat täysin tarpeettomia nyky-yhteiskunnasaa. Sinänsä mielenkiintoista että 450työpaikasta tulee tällainen parku. Tehneet vieläpä työtä jojhon ei tarvita mitään koulutusta tai osaamista. .Muutama sata sinne tai tänne ei kesää tee.

Vierailija
9/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikollisuus lisääntyy, kun työpaikat vähenee.

Vierailija
10/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikollisuus lisääntyy, kun työpaikat vähenee.

Mitä ihmettä? Panetteletko paperimiesten kunniallista mielenlaatua?

Vierailija
11/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperimiehet on tienanneet niin hyvin, että säästöön ei ole jäänyt pahan päivän varalle vaan pahojen vuosien varalle. Itsekin olen säästänyt 20 vuodessa sievoisen summan.

Vierailija
12/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimiehet on tienanneet niin hyvin, että säästöön ei ole jäänyt pahan päivän varalle vaan pahojen vuosien varalle. Itsekin olen säästänyt 20 vuodessa sievoisen summan.

Kiva kuulla. Toivotko samaa myös muille duunareille? Ap

Vierailija
13/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla. Toivotko samaa myös muille duunareille? Ap

Tottakai toivon! En ole 'minäminä ja minulle kaikki' -ihminen.

Vierailija
14/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appiukko tienasi enemmän kuin tk-lääkäri, koulutuspohjana vain kansakoulu. Peruspalkka 6300 €/kk + lisät. On myös muita aloja, missä on vaatimustasoon nähden järjettömät palkat. Esim. mainostoimistojen AD:t ja yhteisömanagerit tienaavat keskimäärin 5000-8000 €/kk. 

Vierailija
15/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun appiukko tienasi enemmän kuin tk-lääkäri, koulutuspohjana vain kansakoulu. Peruspalkka 6300 €/kk + lisät. On myös muita aloja, missä on vaatimustasoon nähden järjettömät palkat. Esim. mainostoimistojen AD:t ja yhteisömanagerit tienaavat keskimäärin 5000-8000 €/kk. 

Puu- ja paperiteollisuus ovat (tai olivat) Suomen talouden tukijalkoja metalliteollisuuden ohella. Siellä maksetaan eri palkkoja, koska siellä VOIDAAN maksaa. Vertaa tilannetta 90-luvun Nokiaan - ohjelmoijat vietiin yliopistoista suoraan koulunpenkiltä.

Terveyssektorilla  ja varsinkin julkisella puolella ei ole rahaa. Syytä voit etsiä jostain muualta kuin "paperimiehistä" (alalla on myös naisia). Eikä se palkka nouse sen enempää kunnan opettajilla kuin siivoojillakaan, vaikka täällä Suomessa lopettaisivat huomisesta lähtien puu- ja metsäteollisuuden lisäksi koko teknologiasektorin. Tosin, palkanmaksun kanssa voisi sen jälkeen tulla muutamaa astetta vaikeampaa.

Kyllä logiikka kukkii taas vauva.fissä.

Vierailija
16/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudosti nämä duunaripalkat raivostuttavat mutta johtoportaan miljoonapalkat on ihan okei?

Vierailija
17/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tässä yhteiskunnassa osan ihmisistä pitäisi aina nöyrtyä toisten edessä? Ei kenenkään tarvitse sääliä sellaista paperimiestä, joka on ajatellut pahaa muista, äläkä nyt yritä väittää, etteikö osa heistä olisi ollut sellainen. Siellä on porukkaa, joka on katsonut alaspäin työttömiä, kutsunut heitä loisiksi ja kuvitellut, että "töihin vain mennään". 

Vierailija
18/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudosti nämä duunaripalkat raivostuttavat mutta johtoportaan miljoonapalkat on ihan okei?

Oletko jossain tynnyrissä ollut viime päivät? Ihan kuin niitä ei olisi kritisoitu.  Ihan kuin Postin johdon palkkoja ja bonuksia ei olisi kritisoitu, tai minkä tahansa pörssiyrityksen johdon palkkoja. 

Taidat vain itse yrittää estää muita puhumasta näistä duunareitten ylipalkoista tuolla väitteelläsi. 

Vierailija
19/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ennemminkin niin päin, että sairaanhoitajat ovat ansainneet vastaavat ansiot.

Sairaanhoitajien, opettajien, poliisien jne palkat maksetaan verorahoista eli käytännössä papeeimiesten yms tuottavaa työtä tekevien verorahoista.

Täten palkat eivät ole vertailukelpoisia.

Vierailija
20/30 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sairaanhoitajille voisi nyt maksaa enemmän palkkaa, kun rahaa jää tuon(kin) tehtaan palkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan