Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olisit pärjännyt, jos olisit syntynyt Yhdysvalloissa?

Vierailija
29.08.2020 |

Olisitko nyt siinä missä olet?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin syntynyt Yhdysvalloissa, aika epätodennäköisesti olisin muuttanut Suomeen. Ihan mahdotonta vastata. Voi olla, ettei vanhempien varat olisi riittäneet nykyiseen koulutukseni.

Vierailija
2/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, siellä on humanisteillekin töitä ja heitä arvostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan olisi ollut elossa enää pitkiin aikoihin.

Vierailija
4/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tekisin kahta matalapalkka työtä. Enkä omistaisi tuskin muuta kuin päällä olevat vaatteet. Tosin olin kerran melkein vuoden työttömänä ja sen seurauksena voisin nyt olla koditon. Hampaani olisivat nyt nelikymppisenä mädät. Kun hammaslääkärissä käyntikin vaatisi sairas vakuutuksen.

Vierailija
5/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mammapalstalaiset olisi jokseenkin kaikki jollain asuntovaunualueella jääkylmä Budweiser-tölkki kädessä riitelemässä aviopuolison / naapureiden kanssa.

Vierailija
6/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat köyhiä duunareita, joten en olisi saanut kunnon terveydenhuoltoa, eli astmani olisi jäänyt huonolle hoidolle. En olisi voinut opiskella yliopistossa, joten en olisi myöskään päässyt nykyisiin töihini. 

Olen melko nokkela, joten olisin silti saattanut luoda jonkinlaisen uran freelancesisällöntuottajana, edellyttäen että terveys, varsinkin mielenterveys, olisi pysynyt kohtuullisena. Mahdoton on arvioida, miten ankea nuoruus olisi vaikuttanut aloitekykyyni ja itseluottamukseeni. On mahdollista, että olisin vain raatanut itseni aikaiseen hautaan jossain liian raskaassa duunarityössä pilkkapalkalla.

Olisin selkeästi pärjännyt nykyistä huonommin, koska tulen köyhästä perheestä. Amerikkalainen unelma toteutuu parhaiten Amerikan ulkopuolella.

Vierailija
7/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan olisi ollut elossa enää pitkiin aikoihin.

Työskentelet poliisina?

Vierailija
8/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Los Angelesin alla olevissa viemäreissä elelisin rottien kanssa.

Vierailija
9/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoin kuin nytkin.

Vierailija
10/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu osavaltiosta. ;) Olisin varmaan aika samassa asemassa, ehkä hieman paremmassakin. (Tämä siis sen perusteella, mitä siellä asuvat tutut kertovat.)

Vierailija
11/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin kuollut viimeistään 20-vuotiaana kun diagnosoitiin epilepsia. Täällä sentään on varaa lääkkeisiin, ovat Kela-korvattavia.

Vierailija
12/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut hyvä koulussa, joten mahdollisesti olisin saanut stipendin yliopistoon. Olisin valinnut alani kiinnostuksen kohteideni mukaan, eli rikastumaan en olisi päässyt. Lapsia saatuani olisin todennäköisesti irtisanoutunut työstäni ja ryhtynyt kotiäidiksi.

Vierailija
13/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei mitään hirveän rikkaita olleet, mutta ihan kunnon kansalaisia kuitenkin. Itse olin hyvä koulussa, joten jollain stipendillä varmaan olisi ollut mahdollista edetä, ellei vanhemmat olisi saaneet rahoja kasaan. Olen esikoinen, en tiedä, olisivatko tehneet näin monta lasta.

Töissä saattaisin olla enemmän isäni alalla, jos olisi löytynyt joku paikka suhteilla. Nyt ollaan vähän rinnakkaisaloilla.

Vierailija
14/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa meistä kaikista olisi voinut tulla jotain paljon suurempaa, koska siellä on niin kovaa elämä.

t lait kaduilla.

Vierailija
15/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä v.....sta minä tiedän. Vaikken saa ikinä toitä Suomessa (paitsi korkeintaan rekryfirmojen pätkähommia), ei se tarkoita, etten saisi töitä missään maailman kolkassa.

Vierailija
16/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tekisin kahta matalapalkka työtä. Enkä omistaisi tuskin muuta kuin päällä olevat vaatteet. Tosin olin kerran melkein vuoden työttömänä ja sen seurauksena voisin nyt olla koditon. Hampaani olisivat nyt nelikymppisenä mädät. Kun hammaslääkärissä käyntikin vaatisi sairas vakuutuksen.

Ei vaadi vakuutusta. :D

Vierailija
17/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti.

Ei olisi ollut varaa lääkkeisiin. Sairastuin 20 vuotiaana krooniseen leukemiaan.

Monta kertaa jälkikäteen todennut, että hyvä etten syntynyt/asunut USA:ssa.

Vierailija
18/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siirryin työelämään niin myöhään, että jenkeissä olisin ollut siinä vaiheessa jo jossain roskiksessa.

Vierailija
19/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta aloitekyvysta on taalla kiinni menestys. Koyhista oloista on noussut suurmiehia ja -naisia.

Suomalaisen on varmaan vaikea kasittaa ettaa vanhempien varattomuus ei ole esteena menestykselle.

Kun taalla tekee tyonsa hyvin, oli se mika tahansa, se huomataan ja huomioidaan paremmalla palkalla ja ylennyksilla.

Vierailija
20/28 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti.

Ei olisi ollut varaa lääkkeisiin. Sairastuin 20 vuotiaana krooniseen leukemiaan.

Monta kertaa jälkikäteen todennut, että hyvä etten syntynyt/asunut USA:ssa.

Ehka leukemiasi olisi parannettu USAssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme