Miten olisit pärjännyt, jos olisit syntynyt Yhdysvalloissa?
Kommentit (28)
Olisin kuollut hoitajana, matalapalkkatyöntekijänä, yksinelävänä, insuliinin puutteeseen. Insuliini maksaa usa:ssa tuhansia euroja kuukaudessa ja en vuokran jälkeen olisi pystynyt ostamaan lääkettä. Olisi valittava lääke tai asunnottomuus, valitsen asunnon.
https://www.insulinaffordability.com/lilly-diabetes-solution-center.htm…
On myos kaikenlaisia alennuskortteja joilla saa halpoja laakkeita. Taas se oma-aloitteisuus. Ottiko yhteytta paikkakunnan sosiaalitoimeen? Puhuiko laakarin kanssa, niilla on aina ilmaisnaytteita.
Kummasti vaan tanne halutaan tulla, jos ei laillisesti niin sitten laittomasti.
Laittomat muuten kuormittavat terveydehoitoa kun kayttavat ensiapua omalaakarina ja jattavat laskut maksamatta.
Ainakin saisin tehtyä henkilökohtaisen konkurssin ja pääsisin eroon maksuhäiriömerkinnöistä, jotka ovat Suomessa m'rhatuomiotakin pahempia.
Omien vanhempieni ammatit ovat sellaiset, että niillä elelee USAssa oikein hyvin, mutta minun laiskalla luonteellani pärjää Suomessa paremmin. En ikinä jaksaisi sikäläistä työelämää.
Olisin asunottomana, kerjäisin kadulla.
Olen ollut masentunut vuosia, mutta nykyään onnekseni terve ja työkykyinen. Jenkeissä ei varmaankaan sosiaaliturva olisi kannatellut enkä olisi saanut apua, eli olisin työkyvyttömänä joutunut kadulle ja luultavasti lähtenyt oman käden kautta.
Aivan mahtavasti. Mulla olisi varmaan jo oma pilvenpiirtäjä kuten heidän presidentillään.