Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko äidiltänne pullapussin aina välillä?

Vierailija
29.08.2020 |

Jotkut vanhemmat naiset leipovat pullaa kerran viikossa ja jakelevat pullapusseja aikuisille lapsilleen, lapsenlapsilleen, naapurille jne. Vieläkö tuota tapahtuu?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten kuulostaa kotoisalta ja ihanalta. Olispa mulla joku tuollainen pullanjakelija.

Vierailija
2/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mielestä kuulostaa ihanalta. Ei mun äiti ole leipojanaisia, mutta mummo kyllä oli aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikänä edes ole nähnyt äitiä leipomassa...

Vierailija
4/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon mieluummin itse.

Vierailija
5/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tuo aina ruokakassit tullessaan. Ei se viikottain käy, mutta n. joka kolmas viikko.

Siellä on sen tekemiä säilykkeitä, poimimia marjoja, sieniä yms. ja jossain on ollut hyvä tarjous esim kahvista, niin siellä on sitten paketti. (jakaa sen tarjouksen lasten ja itsensä kesken)

Ennen oli aina pullapussi meillekin. Pääsi pikkasen tätä läskiä kertymään, niin syytti pulliaan. Ensin se teki kevyt pullia (eli puolitti sokerin ja rasvan määrän), kamalan makuisia. Eikä sekään tehonnut mun läskeihin, niin alkoi tuomaan kotikutoisia sämpylöitä. Yhä ihmettelee mun läskejä, kun "ei mikään tehoa".

N48

Vierailija
6/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan :) Äiti 79 v, minä 47.

Vierailija
7/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka itsekin leivon. Eipä silti, annan itsekin pullia matkaan, jos olen leiponut, esimerkiksi isosiskolleni 😊

Vierailija
8/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ruokakassi on sitä äidin rakkautta parhaimmillaan. Heidän tapansa osoittaa, että välittää... vaikka ihan  aikuisia ja jopa paremmin tienaavia itse tässä ollaan.

Äidit on vaan niin <3

Vierailija
9/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli, kun olin 20v. En saa.

Vierailija
10/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo, onneksi. Enkä leivo itsekään. Lihoisin palloksi!

Vierailija
11/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin kovin maalaiselta, en voisi kuvitella äitäni 55v jakelemassa jotain pullapusseja.

Vierailija
12/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisikin, äiti kuoli kun olin 19v. Itse leivon välillä milloin mitäkin ja vien kyllä tyttären perheelle käydessäni, kohta poikakin muuttaa omilleen, niin sitten saan hänellekin leipoa viemisiä <3 

Vierailija
13/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tunnistan meidän porukat. :D Äitini jakelee pakasteesta marjoja ja leipoo kaikenlaista, aina käydessä lähdetään reput täynnä. Itse olen samanlainen. Kun vanhin poika tai miesystävä tulee lounaalle ja on syöty, loput laitetaan 'evääksi' syöjille mukaan. Samalla katsotaan, mitä kaikkea muuta hyvää on tullut viime aikoina hamstrattua (kahvia, itse keitettyä hilloa jne)  ja leivottua. :) Se on ainakin meillä ihan jokaisen tapana osoittaa välittämistä ja onhan se aina mukavaa.

Vierailija
14/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti syöttää mulle herkkuja (pulla ja karkkia) vaikka tietää että mun pitäisi laihtua. En ala riitelemään asiasta. Syön ja olen sitten syömättä vähään aikaan. Jos saan pussin pullaa tai karkkia vien sen töihin. Siellä uppoaa kaikki.

Se on joko rakkauden osoittamista herkuilla tai piiloagressiota että ei halua mun laihtuvan. En ole koskaan selvittänyt, koska mitä riiteleminen ja loukkaantuminen auttaa. Ja kyllä olen pyytänyt että ei tarjoa karkkia ja pullaa mutta ei mene perille.

Vierailija
15/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa pullapussia, mutta pullopussin saan pari kertaa kuukaudessa.

Iso Leijona ja pari pulloa kahvilikööriä.

Vierailija
16/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan :) Äiti 79 v, minä 47.

Ootkohan mun frendi, käyn ohikulkiessani usein kahvilla...jos vaikka saisin äitinsä tekemää tuoretta pullaa :)

Iät täsmää. Voihan teitä onnellisia olla muitakin.

Vierailija
17/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pullaa joskus maukkaan piirakan. Vastaavasti vien omille lapsilleni ruokakasseja( leivonnaisia ja kotimehua ym. ) 

Vierailija
18/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin. Joskus mutten usein. Leivon itse varmaan useammin kuin äitini.

Jotain ruokaa tuo aina kuitenkin lapsilleni. Tai no, kyllä se pullapussikin tulee monesti mutta ne ovat kaupan paistopisteestä 😅

Aiemmin tuli ihan kunnon ruokakassin kanssa. Nykyään pienemmät tuomiset.

Vierailija
19/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että äitini olisi koko ikänäni leiponut pullaa. Mutta kaikenlaista muuta ruokaa olen saanut häneltä.

Vierailija
20/26 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saisin, jos asuisimme samalla paikkakunnalla. Kerran vuodessa käydessäni saan marjamehuja ja -hilloja mukaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme