Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuuluuko joku ruokapiiriin?

Vierailija
24.09.2013 |

Minulle aivan uusi asia tämä ruokapiiri. Miten se homma toimii? katsoin että pitäisi maksaa yhdistysmaksu ja osallistua jakeluun yms. Meillä on kuitenkin helsingissä ihan hyvä valikoima luomutuotteita kaupoissakin (esim. Mustapekka)  + tietenkin erikoiskaupat hakaniemessä ja kluuvissa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuulu enää, mutta olen kuulunut.

Homman idea on - tai oli ainakin tuossa piirissä, johon kuuluin - siinä, että ruokapiiri ostaa tuotteensa suoraan tuottajilta ja siksi a) hinta on parempi koska vähittäiskaupan porras ja kaelukulut jäävät pois b) tietää mitä saa ja mistä se tulee c) tietää saavansa sitä (eikä esim huomaa, Hakaniemessä, että tuote onkin lopussa tms).

Minusta se toimi hyvin ja mukavasti. Mä kuitenkin itse luovuin siitä, koska en pystynyt ihan sellaiseen suunnitelmallisuuteen kuin se olisi edellyttänyt. Meillä piti nimittäin kerran tai kaksi kuussa tilata nuo tuotteet etukäteen ja jakelu oli siitä viikon päästä. En vaan ole tarpeeksi fiksu osatakseni ennakoida niin hyvin. Toiseksi mulla ei ollut sellaisia varastotiloja eikä esim isoa pakastinta siinä vaiheessa kun piiriläiset innostuivat tilaamaan jotain puolikkaita lampaita. Oishan siinä saanut kotoilla ja vääntää jos jonkinlaista uunipaistia ja se ois epäilemättä ollut hienoa, mutta käytännössä se ei kerrostalokämpässä oikein onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi