Histamiini-intoleranssi. Onko kenelläkään sitä?
Mulla on kaikenmaailman allergioita. Saan tietyistä ruoka-aineista ja hajuista migreenin. Migreenilääkettä kuluu PALJON. Nyt sitten huomasin, että olen allerginen juustollekin ja aloin googlailemaan ja löysin tuon histamiini-intoleranssin ja mun oireet vastaavat sitä. Aloin miettimään pidemmälle ja tajusin, että tuo sopii mulle ihan täydellisesti. Ainoa oire mikä mulle tulee, on äänen käheys, joita ei tuossa listassa ole. Mä kun syön esim. juustovoileipää, niin ääni tulee hetkeksi käheäksi tai yskin kuin pahemmassakin kröhässä.
Mitä te syötte, kun kiellettyjen listalla on niin paljon kaikkea?
Kommentit (2)
Hei. Minulla on histamiini-intoleranssi. Pärjään hyvin ilman lääkityksiä, paitsi astma lääkitys on ja Epipen varolta, jota en kuitenkaan ole tarvinnut.Välttelen lähes kaikkia histamiinin korkeita pitoisuuksia olevia ruoka aineita. Netistä olen löytänyt hyvin ruokaohjeita. Tohtori Tolosen sivulta löytyy myös hyvää tietoa sairaudesta. Lehmänmaito on myös yksi pahimpia. Sairaushan on etenevä. Aluksi sietää paljon histamiinipitoisia ruokia, mutta lopulta pitää koko ajan vähentää niitä.
Hei!
Minulla oon ihotautilääkosin diagnosoima Histamiini-intoleranssi. Itse olen vähän epäuskoinen koska on niin paljon lääkäreitä jotka eivät usko koko oireyhtymän olemassaoloon. Toisaalta tiettyjä ruokia välttämällä allergiaoireet ovat paljon vähäisempiä. Minulla on myös äänen käheyttä, mutta ei juustovoileivistä, lähinnä kun syön jotain ruokaa (jossa on tomaattia tai chiliä) joka aiheuttaa oireita, niin ääni käheytyy. Minulla oireet ovat usein nielun ja suun alueen turvotusta, ja saan helpoisti anafylaktisen shokin. Joudun siis pitämään myös epipeniä mukana. Käytän myös antihistamiinia melkeimpä viikottain.