Mikä sai sinut vaihtamaan työpaikkaa?
Miksi vaihdoit työpaikkaa ja oliko ratkaisu oikea?
Kommentit (13)
Minullakin lähdön syy oli kiusaava esimies. Päätös lähdöstä oli ehdottomasti oikea. Voin paremmin nykyisin.
Terveys petti työperäisten vammojen seurauksena
Vierailija kirjoitti:
Minullakin lähdön syy oli kiusaava esimies. Päätös lähdöstä oli ehdottomasti oikea. Voin paremmin nykyisin.
Kolmas huonon esimiehen uhri.
Epäkiinnostava työ, vaikeus päästä töihin jossa voi vaikuttaa ja kehittyä, vittuilu, liian kauan ollu jo samassa työpaikassa
Työpaikan pomon ahdistelu (koskettelu, kännissä soittelu) jokaisessa pikkujoulussa ja kesäpäivillä. Lisäksi ko. firma tehtaili sen verran törkeitä laittomuuksia (laittomia irtisanomisia, työpuhelinten kuuntelua yms yms.) joten katsoin viisaammaksi poistua. Onneksi löysin uuden työpaikan ja paremmalla palkalla! Nykyisessä työpaikassa ihania työkavereita ja reilut esimiehet/pomot!
Älkää jääkö paskoihin työpaikkoihin hajottamaan terveyttänne vaan lähtekää!
Sanotaan näin nätisti, että "kulttuurivallankumous" ja "väestön vaihto" kyseisessä työpaikassa ja muissakin saman alan yrityksissä. En vain enää kokenut oloani mielekkääksi siinä työilmapiirissä ja uusien työtovereiden joukossa. Kielimuuri. Samalla muutin paikkakuntaa 600km pohjoisemmaksi. Ratkaisu oli ehdottomasti oikea.
Melkein 10 vuotta kestänyt ketjutusputki kunnan töissä. Alkoi käydä liian raskaaksi mielenterveydelle. Lisäksi pätkätöiden tuoma taloudellinen huoli ja stressi tulevasta. Sijaisena en kokenut voivani vaikuttaa työhöni millään tavalla. Olin kaikissa työpaikoissa vähän ylimääräinen/ulkopuolinen, koska olin vain käymässä. Vaikka olin 10 vuotta töissä yhtäjaksoisesti, en saanut esittää lomatoiveita enkä ollut oikeutettu liikuntaseteliin. En saanut edes uusia työvaatteita tai osallistua koulutuksiin. Katsoin sivusta, kun muut vakinaistettiin parissa kuukaudessa tai vuodessa. Aloin tuntea itseni huonoksi ja arvottomaksi. Lopulta oireilin stressiä ja ahdistusta sekä henkisesti että fyysisesti. Sairastuin masennukseen.
Kerran vaihdoin siksi, että olin ollut pitkään samassa organisaatiossa ja ei ollut enää mahdollisuuksia kehittää ja laajentaa osaamista. Kerran vaihdoin firman huonon kulttuurin ja johtamisongelmien takia, ne johtivat liian stressaavaan tilanteeseen ja tunnistin, että olen kohta burn outissa, jos en lähde.
Epäterve kilpailuhenkisyys. Itse olin ainoa, joka auttoi kollegoita kiireen keskellä ja vein heidän työtehtäviään loppuun saakka ilman, että sain tästä kiitosta. Jos joskus jonkun muun työtehtävät niskoilleni saadessani pyysin ohjeistusta, saatoin saada vain ylenkatsovia katseita ja ammattitaitoni kyseenalaistettiin, vaikka se tosiasia, että työtehtävät siirrettiin minulle, 10 vuotta vähemmän aikaa alalla työskennelleenä, oli juurikin se, että pidempään talossa olleet eivät olleet työtehtäviensä tasalla. Vaihdoin kilpailijalle, ja kiitosta saa viikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Melkein 10 vuotta kestänyt ketjutusputki kunnan töissä. Alkoi käydä liian raskaaksi mielenterveydelle. Lisäksi pätkätöiden tuoma taloudellinen huoli ja stressi tulevasta. Sijaisena en kokenut voivani vaikuttaa työhöni millään tavalla. Olin kaikissa työpaikoissa vähän ylimääräinen/ulkopuolinen, koska olin vain käymässä. Vaikka olin 10 vuotta töissä yhtäjaksoisesti, en saanut esittää lomatoiveita enkä ollut oikeutettu liikuntaseteliin. En saanut edes uusia työvaatteita tai osallistua koulutuksiin. Katsoin sivusta, kun muut vakinaistettiin parissa kuukaudessa tai vuodessa. Aloin tuntea itseni huonoksi ja arvottomaksi. Lopulta oireilin stressiä ja ahdistusta sekä henkisesti että fyysisesti. Sairastuin masennukseen.
Olisihan sinut pitänyt vakinaistaa!
https://laaka.fi/perattaisten-maaraaikaisten-tyosopimusten-ketjuttamine…
"KKO 2015:65 on tapaus, jossa työntekijä X oli työskennellyt työnantajan palveluksessa määräaikaisissa työsuhteissa yhtäjaksoisesti 64 kertaa, joissa määräaikaisten työsuhteiden perusteina oli sijaisuus. KKO katsoi, ettei työnantajalla ollut perusteltua syytä solmia työsopimuksia määräaikaisina."
Jos ei ole vanhentunut ja saat oikeusavun, kannattaa arvioituttaa millaisista hävityistä summista puhutaan tuon 10 vuoden ajanjaksolla.
Kiusaava esimies Ainoa oikea ratkaisu.