mikä on liikaa? milloin erota?
täällä siis mietinnässä ikuisuuskysymys miehen ja naisen yhteiselosta... mies ei tee kotitöitä, vaikka pyydän. jos useamman kerran vaadin apua, vaikka ihan imurointia, tämä herra ihanuus käy marttyyrin elkein imuriin kiinni ja viuhtoo ympäri asuntoa tyyliin huomaathan että teen kauheasti hommia ja voi kun elämä on raskasta. meillä tilanne siis se että mies käy töissä, minä olen kotona lasten kanssa. puuhaan päivittäin sen minkä ehdin ja jaksan, mutta kyllähän sitä sotkua tulee koko ajan lisää ja itse olen sitä mieltä että lapsiakin on hoidettava ja kasvatuksellinen vastuu painaa. sitten mies tulee töistä ja käy tyydyttämään omia tarpeitaan ja halujaan (ruokaa, energiajuomaa, tietokonepelejä ja sohvalla lepäilyä....). ok, raskaan työpäivän jälkeen on hyvä vähän rentoutua. yritän aina ensin hyvällä, kyselen miten päivä on mennyt ja hän kertoilee. sitten kerron vähän mitä kotona on puuhattu ja mitä suunnittelin tapahtuvan iltapäivän ja illan aikana. kysyn voisiko auttaa siinä ja tässä, hän sanoo että tottakai. kuitenkin kun sanon että nyt voitais tehdä tämä asia, hänellä on kiire ja tulee klassinen "kohta". tämä hetki ei koskaan tule. ei seuraavanakaan päivänä, eikä sitä seuraavana. tästä meidän tilanteesta on aika monta eri variaatiota, mutta tuo on aika perus. alkaa olla jo aikamoinen ketutus tästä asiasta. miten muuten tämän tilanteen voi hoitaa, en ymmärrä? ollaan puhuttu ja puhuttu. kaikenlaisia syitä vaan riittää eikä miehen osalta mitään tule koskaan tehdyksi. seksiäkään ei ole ollut vähään aikaan minulle tarpeeksi. tähänkin on erinäisiä syitä, alkaen työpaineista ja pääsärystä (!) päättyen siihen ettei nyt vain haluta, huomenna sitten. ja silloinkaan ei mitään tapahdu, tietenkään. kovasti tulee mieleen pmmp:n pariterapiaa. paitsi ilman sitä terapiaa, vielä tässä vaiheessa.
kysymys siis on että milloin riittää tämä touhu? milloin on laitettava piste? en haluaisi heittää yhteisiä vuosia hukkaan turhan takia, mutta onko nämä asiat turhia? haluaisin myös kuulla muiden kokemuksia
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 23:39"]
hehheh.. puuhattu.. puu hattu. :D
[/quote]
Heh, paskapää.. paska pää. |
Mielestäni ihan normaali perhe missä pieniä lapsia, elämä ei aina mene niin kuin Strömsössä. Eron paikka, tuskin?
Sitten, kun et enää tarvitse muilta vahvistusta siihen että on aika erota. Kun itse et enää hae ns. hyväksyntää toisilta eroon, vaan tiedät sen olevan ainoa vaihtoehto kun kaikki muut on jo kokeiltu, avioliittoneuvojat jne.