Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän teinit käyttävät pyöräilykypäriä.

Vierailija
23.09.2013 |

Olen hyvin ylpeä teineistäni, jotka käyttävät omasta halustaan kypärää fillaroidessa. Juuri kukaan muu ei kypäriä enää käytä, ja jotkut aukovat päätään asiasta, mutta varsinkin esikoinen nauraa sellaiselle. Esikoisen yhden kaverin on pakko käyttää kypärää, mutta ei käyttäisi elleivät vanhemmat pakottaisi. Nuoremman lapsen kavereista kukaan ei käytä kypärää meidän tytön lisäksi. 

Monet tutut äidit hämmästelevät mulle, kuinka saan teinit käyttämään kypäriä, mutta kun mä en edes pakota heitä. Jotkut äidit jopa "paheksuvat" lapsiani, jotka ovat niin omituisia, että pitävät kypäriä. Lapsena kyllä käskin käyttämään kypärää ja myös valvoin niiden käyttöä, mutta en ole vuosiin puuttunut asiaan. En tosin ole myöskään mitenkään mainostanut, ettei kypärää ole pakko pitää. Ollaan puhuttu kyllä kypärän käytöstä ja lapset ovat ylpeitä itsestään, että uskaltavat käyttään niitä.

Ihan turha avaus :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nuoria sulla. Mun teini lakkasi ajamasta pyörällä, kun ei voi ajaa ilman kypärää eikä laittaa kypärää päähänsä. Mielummin kävelee koulumatkat ja muut. Ja tämän päätöksen hän teki ihan itse.

Vierailija
2/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on fiksut lapset. Fiksut ihmiset käyttää kypärää, kun ne ymmärtää suojella aivojaan. Tyhmillä ei ole mitään menetettävää, joten jättävät kypärän kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aidosti kateellinen. En onnistunutkaan kasvattamaan nuoria, jotka osaisivat ajatella järjellä. Tai osaa ne joissain, mutta tää niiden kypärättömyys hävettää mua.

Vierailija
4/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin käyttää meilläkin kaikki kolme ja itse myös!

Vierailija
5/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vanhin 11 (poika) ja juuri tänään puhuimme kypärän käytöstä, joka on kuulemma noloa! Muutama kavereista käyttää (osa pakotetusti, osa vapaasta tahdostaan=viisain), mutta suurin osa ei. Mun lapset käyttää, koska meillä sitä ei voi lapsi itse valita. Sanoin, että kun muutat kotoa pois, voit heittää kypärän menemään, mutta toivon, että siinä vaiheessa olet jo niin järkevä, että jatkat itse kypärän käyttöä. Olen perustellut asiaa monet kerrat, silti siitä pitää vääntää aika ajoin. Olen sanonut, että jos ajaa ilman kypärää ja saan sen tietää tai näen sen, niin viikoksi lähtee pyörä varastoon. Sanoin, että haluan vain sun parasta (pojalle tänään), enkä halua että istut loppuelämäsi pyörätulissa, jos huono säkä on ja onnettomuuteen joutuu. Tällä mennään taas seuraavaan vastaavaan keskusteluun! 

Sulla ap on hienot lapset, kun tajuavat itse oman parhaansa! 

Vierailija
6/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös. Sama juttu auton turvavyön kanssa. Kun koulumatkakin on 2,5 km, niin se on pitkä matka kävellä, pyörällä sen menee hetkessä. He tietävät myös, että täällä pelaa naapurivalvonta myös tuossa asiassa, eivätkä yhtään nikottele kypärän käytössä nyt, tuskinpa siis tästä eteenpäinkään.

Vierailija
7/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aina nauraakin, että hänellä on sentään jotain mitä suojella, kun jotkut nälvivät asiasta :D Nuorempi ei ehkä pitäisi kypärää, jos esikoinen ei käyttäisi ja suorastaan mainostaisi sitä. Ei nuorempikaan tosin tunnu asiasta mitenkään kärsivän, vaikka onkin lähes ainoa koko ikäluokasta omassa koulussaan, joka käyttää kypärää.

Täytyy sanoa, että olen ylpeä tyttäristä, että uskaltavat käyttää kypäriä. Heidän kaverinsa eivät juuri kommentoi kypärän käyttöä, mutta jotkut vieraammat kyllä. Ja joku kaveri on jopa kertonut olevansa ylpeä tytön puolesta, että hän uskaltaa käyttää kypärää (kyseinen kaveri ei itse käytä.)

ap

Vierailija
8/10 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kuudesluokkalainen käyttää kypärää, kuulemma on ainoa kavereistaan, jolla vielä on kypärä. Pienempänä on perusteltu kypärän käyttö ja fiksu poika ymmärtää. Ei välitä, vaikka joku joskus asiasta on huomauttanut. Olen todella iloinen asiasta. Myös me vanhemmat käytämme kypärää.

Vierailija
9/10 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko nostaa tämä ylöspäin, minusta on hyvä että lapset käyttävät kypärät mutta aina saa tapella asiasta ainakin täälä meillä

Vierailija
10/10 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se haluaisin nähdä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän