Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää mulle menu 30v synttäreille!

Vierailija
23.09.2013 |

Juhlitaan ihan aikuisten kesken lähinnä ruoan, juoman ja hyvän seuran merkeissä.

Ei siis mitään lämmintä ruokaa, eikä mitään kovin monimutkaista.

Paikalle tulee useampikin miespuolinen henkilö, joten saisi olla kuitenkin jotain kunnon syötävää eikä mitään sievistelyä.

Siis tyyliin vaikka ruokaisa salaatti ja jotain suolaista sen kanssa. Saa olla useampaakin lajia.

Juomana tarjoillaan mietoja alkoholijuomia ja boolia.

Auttakaa!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyjä pehmeitä tacoja, salsaa, ranskakermaa, vihanneksia, jalapenoja paistettua kanaa, jauhelihatäyte, juustoraastetta...

Tapaksia; serranon kinkkuun käärittyä melonia, pieniä grillattuja patongin paloja kala- ja lihatäytteellä (tuorejuustossa kalaa, äyriäistä, lihaa), tomaattia ja mozarellaa, pähkinää hunajaa ja kovaa väkevää juustoa, viinirypäleitä aprikoosia ja chevreä, marinoituja oliveja ja valkosipulinkynsiä, pikkumakkaroita tikuissa grillattuna ja itsetehtä perunasalaattia pinjansiemenillä...

Makeana minicupcakeja, macaronseja, minihedelmäpiiraita, tuulihattuja...

Vierailija
2/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten inhoan napostella sanaa, kun puhutaan aikuisista.

Napostelusukupolvi on juuri sitä ylipainoista lössykkaporukkaa, joka napostelee kaikkea koko ajan. Tässä on napostelupalaa ja miehen kans vietetään iltaa napostellen ja kutsutaan kavereita ja napostellaan ja aterioiden välissä pitää olla pikku naposteltavaa.

Mutta asiasta toiseen. Palstaklassikko kinkkukiusaus ja raikas salaatti. Takuuvarma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä! No ei sitten napostella vaan vedetään vaan perseet :D

No ei.

Kinkkukiusaus on ihan ehdoton ei. Tylsääkin tylsempi arkiruoka. 7 ehdotukset oli mulle ihan liian vaikeita. Olen parhaimmillanikin vain keskinkertainen kokki.

ap

Vierailija
4/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin 2 pellillistä  pizzaa eri täytteillä, lisäksi se vihreä salaatti ja pastasalaatti. Yrttiatonkia, levitettä.

Vierailija
5/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan kympin ehdotusta.

Vierailija
6/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuulostaa ihan hyvältä :) Ja sopivan helpolta.

ap

Vierailija
7/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 17:28"]

Voi elämä! No ei sitten napostella vaan vedetään vaan perseet :D

No ei.

Kinkkukiusaus on ihan ehdoton ei. Tylsääkin tylsempi arkiruoka. 7 ehdotukset oli mulle ihan liian vaikeita. Olen parhaimmillanikin vain keskinkertainen kokki.

ap

[/quote]

En voi mitään, mutta sanana napostella aukuisille on kauhea. 

ja se kinkkukiusaus on ihan aaveen perinne :)

Vierailija
8/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 18-vuotias, mutta kanssa neuvosin just jotain kevyttä buffet iltaa.. :) että ei siis tarvii olla kauheen vaivalloinen se menuu. ja jos ite tuottaa vaikeuksii kokata (tiiän kokemuksesta, en hyvä kokki minäkään) niin soita johonkin pikaruoka paikkaan et pystyskö sieltä tilaa ne sapuskat et tekisivät valmiiks? et miten kalliiks tulee jne..

Niin mie tekisin. :)

Vierailija
9/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sanalla sanan napostelu voi korvata?

Vierailija
10/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napostelusta tulee mieleen sellainen törröhampainen kaahottaja, joka nykertää koko ajan jotain, niin kuin joku jänis.

Hopm, homp, homp, homp...kokoajan suu täynnä. Napostelijalla on taskut täynnä ruokaa ja ne jäniksenhampaat louskuttaa koko ajan. homp homp homp

Napostelija ei syö, vaan naps naps naps, koko ajan nykertää jotain

Siksi itse syön iltapalaa ja tai tarjottavia.Napostelu on jotenkin niin, naps naps homp, homp, naps naps, homp......

Yksi suomenkielen rumimmista sanoista

Vierailija
11/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nämä kiusausten arkiversiot, jossa kiusausta tehdään ihan mistä vaan ja mielellään puolivalmisteista.

Jos tekisit ihan klassisen Janssonin kiusauksen alusta asti itse? Se on ihanaa ruokaa; googlesta löydät ohjeet. Viereen etikkapunajuuria. Olut sopii sen kanssa hyvin; monen mielestä se  vaatii kyllä snapsin, mutta se on ihan up to anybody. 

Pizza on myös mainio vaihtoehto, eikä haittaa jos se illan mittaan jäähtyy. Hyvä ruoka on hyvää haaleanakin. 

Yöpalaksi voileipiä, jotka jokainen voi tehdä itse. Juureen leivottua vaaleaa ja tummaa leipää, paria laatua hyvää juustoa, maukasta makkaraa tai (jos rahaa on) vaikka palvilammasta siivuina, ehkä sienisalaattia. Revi kulhoon erilaisia salaattilaatuja, tuoretta basilikaa. Laita viereen pullollinen (itsetehtyä) perus-vinaigretteä voileipien höysteeksi. 

(Tietysti, jos pääruokana on pizzaa, niin sitten voileivät ovat vähän leipää leivän päälle ...)

Vierailija
12/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan "napostella"-sanaa.

Mutta mutta. Tortillabuffa on ihan kiva idea, mutta sotkuista puuhaa. Toimii, jos kaikilla on pöytäpaikka ja paljon paperia. Ei toimi (salsat lattialla ja vaatteilla), jos pitää seisoa tai syödä luovissa paikoissa.

Salaattibuffa (eri salaatteja, kurkkua, kirsikkatomaatteja, fetaa, mozzarellaa, lohta, broileria, artisokkaa, oliiveja, krutonkeja, yrttejä...) toimii luovissakin paikoissa, sillä salaattia syödään haarukalla. Lisäksi esim. piirakkaa tai jotain pientä suolaista NAPOSTELTAVAA.

Vierailija
13/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen,että pikkunälkään vaan jotain naposteltavaa.Juominen ehkä pääasia?

Vierailija
14/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista pikkupalaa: teet ne kaksi pellillistä pizzaa miehekkäin täyttein ja niistä pieniä neliömäisiä paloja. Lisäksi real- leipää, philadelphia-juustoa ja kylmäsavulohta -- leikkaat nekin pieniksi suupalaneliöiksi. helppoa kuin heinän teko.  patonkia, ohut viipale brietä ja viipale vihreää omenaa -- suupalapaloina, eli ohuita siivuja patongista.  Vihreää salaattia isoon kulhoon ja viereen balsamicoa ja öljyä.

Makeaa: osta valmiita mutakakkuja -- ovat aika hyviä ihan sellaisinaan. leikkaa nekin pieniksi neliöiksi, laita päälle tuorejuuston ja kermavaahdon seosta (suhde 1 dl tuorejuustoa, 2 dl kouhukermaa, sokeria maun mukaan) ja koristele jokainen suklaaleivos vadelmalla. Lisäksi osta pirkka - pakastetuulihattuja, nekin ovat aika hyviä ihan sellaisinaan. 

Näin sinulla on helposti syötävää suolaista, joka sopii sekä olueen että viiniin ja helposti syötävää makeaa joka maistuu niin kahvin kuin liköörinkin kanssa, kuoharikin menee. Juhlavaa, edullista ja aivan älyttömän helppoa :)

Vierailija
15/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka kaikkia näitä:

Peltitolkulla pizzaa, mutta leikkaa melko pieniksi paloiksi

Ruisnappeja, ja niihin päälle eri makuisia tuorejuustoja

Rieskarullia, eli rieskan päälle levität tuorejuustoa, lehtisalaattia ja kinkkuleikkelettä, käärit rullalle ja leikkaat paloiksi

Hapankorppurullat, eli kasta hapankorput lihaliemeen, anna hetki kuivahtaa, levitä päälle töhkää johon olet sekoittanut chilitonnikalaa, majoneesia ja sipulia. Kääri rullalle ja leikkaa paloiksi

Sitten vielä jokin pastasalaatti siihen.

Ja toki voit laittaa tähän vaikka lihapullia lisäksi.

Vierailija
16/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta ruuasta sä itse ap tykkäät? Voisiko sitä kautta ryhtyä kokoamaan menua?

Vierailija
17/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäcarpaccio

sillikaviaari ja ruisnapit, tai mistä haluatkin tarjota

heavy kanaceasar

lohisashimi

saat tyytyväisyystakuun :)

Vierailija
18/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä vieraita on tulossa? n. suurin piirtein. 18-vuodesta ylöspäin vai?

Vierailija
19/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tortillabuffet -tyylinen ratkaisu?

Vierailija
20/22 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat on 25-35 vuotiaita. Vieraita tulossa n. 12