Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo Kiloklubi on p*ska

Vierailija
23.09.2013 |

Oikeasti. Minä syön maailman tavallisinta ruokaa, ja koskaan ikinä en löydä sitä oikeaa tuotetta tuon typerän ruokapuolen valikoista. Siis oikeasti. Mustikka, ihan tavallinen suomalaisessa metsässä kasvanut mustikka. Ei löydy. Joku Valion paska mustikka-mikäliekeitto löytyy kyllä. Ja sata muuta esimerkkiä.

Ja jos haluaisin oman salaattini sinne kirjata, pitäisi luetella näköjään joka ikinen erikseen, eli kurkku ja tomaatti ja viinirypäle.... siemensekoituksesta tuo klubi ei tiedä mitään, eikä myöskään Euroopan tavallisimmasta salaatinkastikkeestä.

Pah.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen huomannut saman. Ja ilmeisesti kaikki riista jutut on sinne ihan utopiaa. Tein savuporolaatikkoa, no ei sitä savuporoa siellä tietenkään ollut. Kalorit pitää sitten hakea jotain muuta kautta. Googlellakin löytyy aika hyvin.

Vierailija
2/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finelistä löytyy kaikakki kalorit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että minä kirjaan kiloklubiin useampana päivänä viikossa ihan tuoretta mustikkaa 100g syödyksi. Ne löytyy sieltä kyllä, pitää osata hakea oikein.

Vierailija
4/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka löytyy hakusanalla metsämustikka.

Vierailija
5/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka kannattaisi lukea ihan niitä ohjeita ennen kuin alkaa käyttämään ruokapäiväkirjaa. Siellä sanotaan, että sanat kannattaa katkaista ja käyttää edessä ja tai lopussa *merkkiä. Näin löytyy huomattavan paljon enemmän kuin kirjoittamalla esim. mustikka.

Lisäksi jos syö usein samoja ruokia (esim. omat salaatit) niistä kannattaa tehdä oma resepti, jolloin ruoka on helppo valita omista resepteistä ruokapäiväkirjaan, eikä kaikkia ainesosia tarvitse joka kerta erikseen hakea ja merkitä painoja.

Vierailija
6/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:14"]

Jännä että minä kirjaan kiloklubiin useampana päivänä viikossa ihan tuoretta mustikkaa 100g syödyksi. Ne löytyy sieltä kyllä, pitää osata hakea oikein.

[/quote]

Niin että mikähän se MUSTIKAN salainen hakusana sitten on? 

Wokitkin on näköjään kaikki valmispusseista... eihän kukaan tietenkään tee tuoreista vihanneksista mitään. Kasvispata, ei löydy. 

Vierailija
7/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla löytyy mustikka ihan sanalla mustikka myös. Pororuokia tulee iso valikoima hakusanalla poro, mukana savuporokiusaus. Siemeniä löytyy erilaisia, niistä voi itse koota sen seoksen tai ottaa keskiarvon sieminille valitsemalla jotain siementä sopivan määrän. Ei kaloreiden lasku ole mitään tähtitiedettä...

Vierailija
8/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tä? Minusta se on aivan upea ja ruokapäiväkirjasta on aina löytynyt kaikki tarvittava. Jostain valmisruoista ei löydy juuri sitä merkkiä mitä itse on käyttänyt mutta vastaava kyllä. Ja raaka-aineet yleensä löytyy kaikki. 

Esim. tuo mustikka. Minä kirjoitin hakukenttään ihan "mustikka", en mitään salaista hakusanaa, ja toinen hakutulos oli oikea: "Metsämustikka, mustikka, ka (dl) 26 kcal)... 

Ja joku kyseli siitä wokista... Sinne voi tehdä omia reseptejä johon kirjaa ihan käytetyt raaka-aineet ja monelleko hengelle valmistettu annos on, ja kiloklubi laskee kalorit ja ravintoarvot sille ruoalle. Nämä omat reseptit tallentuvat järjestelmään ja niitä voi käyttää uudestaankin, niin ettei tarvi  joka kerta raaka-aineista syöttää. ITselläni on paljon suosikkiruokiani syötettynä Kiloklubiin omiksi resepteiksi.

Vierailija
9/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanalla riista tulee vaihtoehtoja neljän sivun verran, ei tuo nyt kovin vaikealta vaikuta.

Vierailija
10/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä löytänyt mustikan ihan sanalla mustikka.

Vierailija
11/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:23"]

Sanalla riista tulee vaihtoehtoja neljän sivun verran, ei tuo nyt kovin vaikealta vaikuta.

[/quote]Kyllähän se hakukone on paska. Monesti onglema on se että osumia tulee just tyyliin 12 sivua, kun ei voi riittävästi rajata että mitä hakee.

En kyllä ymmärrä että miten ap. kuvittelee että hänen ties mitä sisältävä salaatti voisi muuten löytyä kuin kasaamalla raaka-aineet yksi kerrallaan, tai sitten ottamalla joku suurpiirteinen salaatti.

Itse tuskailin alussa näiden asioiden kanssa, mutta siten olen oppinut hakemaan mitä tarvitsen ja olen oppinut olemaan sopivan suurpiirteinen jos tarve vaatii.

Hintaansa nähden hyvä palvelu, olen käyttänyt kolme vuotta. Pudotin 27kg ja sitten oli vähän taukoa ja kiloja tuli takaisin, mutta nyt ollaan jälleen laskusuunnassa kun olen merkkailut syömisiä.

Tykkään.

Vierailija
12/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei löydy

Hakusanalla "mustikka" sain hakuun toiseksi ylimmäiseksi "metsämustikka, mustikka".

Hakusanlla "*siemen" löytyy liuta erilaisia sieminiä, erot ravintosisällöissä eivät ole merkittäviä, valitse joku joka on lähellä seostasi.

Vierailija
13/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riista juttu oli esimerkki, aika loogista että niitä vaihtoehtoja tulee paljon yleispätevällä sanalla, mikä voi pitää sisällään paljon eri ruokia. Paska se kai olisi silloin, jos hakemalla riistaruokia yleisesti vaihtoehtoja tulisi vaan muutama hassu.

Vierailija
14/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:15"]

[/quote]Kyllä se löytyy myös hakusanalla mustikka...

Vierailija
15/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:44"]

Tuo riista juttu oli esimerkki, aika loogista että niitä vaihtoehtoja tulee paljon yleispätevällä sanalla, mikä voi pitää sisällään paljon eri ruokia. Paska se kai olisi silloin, jos hakemalla riistaruokia yleisesti vaihtoehtoja tulisi vaan muutama hassu.

[/quote]Näistä on aika paljon keskustelua myös kiloklubin omalla foorumilla ja arvostellaan ruokahaun hankaluutta ja hakunimikkeiden kirjavaa käyttöä.

Toivottavasti nimikkeistön käydään joskus kunnolla läpi ja päivitetään ajantasalle.

Yksi mikä myös tuottaa välillä tuskaa on se että joku tuote voi olla merkitty mittayksiköllä purkki ja kaupuan hyllystä löytyy usean kokoista purkkia tai sitten voi tietää että purkin koko on juuri muuttunut. Tuotteissa pitäisi aina olla myös maininta että minkä kokoinen määrä oli kyseessä.

Vierailija
16/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:58"]

[/quote]

Joo, mutta metsämansikka -hakusanalla saa esille vain tämän yhden tietyn tuotteen. Mustikka -hakusanalla tulee tsiljoona muutakin mustikkaa sisältävää vaihtoehtoa.

Vierailija
17/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 14:58"]

[/quote]

Joo, mutta metsämansikka -hakusanalla saa esille vain tämän yhden tietyn tuotteen. Mustikka -hakusanalla tulee tsiljoona muutakin mustikkaa sisältävää vaihtoehtoa.

[/quote]

Siis metsämustikka, eikä -mansikka.

Vierailija
18/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne?! Laskeeko joku ihan oikeasti paljonko syö mustikoita ja salaattia. Ei hyvää päivää.

Vierailija
19/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 15:23"]

Ette voi olla tosissanne?! Laskeeko joku ihan oikeasti paljonko syö mustikoita ja salaattia. Ei hyvää päivää.

[/quote]

Ei kalorien takia, mutta Kiloklubi laskee myös sitä, paljonko ruoastaan saa kuitua, proteiinia, mitkä on makroravintoaineiden keskinäiset suhteet, saako tarpeeksi kasviksia päivässä jne. Sen takia minä ainakin tykkään kirjata kaiken. Mustikoiden ja salaatin kirjaaminen edistää vihreän kasvistensyöntipallon saamista ja kuituihinkin vähän vaikuttaa positiivisesti :)

Vierailija
20/23 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 15:23"]

[/quote]Ei niitä lasketa kaloreiden takia, vaan siksi että niitä tulee syöneeksi vähintään 600g päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi