Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kannattaa ostaa Intiasta?

Vierailija
23.09.2013 |

Onko jotain mitä turistin kannattaa tuoda Intian matkalta? Voiko esim. koruja ostaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä haluat ja tarvitset? Itse ostaisin varmaan pääasiassa vaatteita ja kankaita.

Vierailija
2/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet intialaisen ruoan ystävä, osta mausteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ennemmin käyttää rahat lomasta nauttimiseen ja paikaliseen kulttuuriin tutustumiseen. käy retkillä yms. ja vie vaikkapa paikalliseen kouluun tai lastenkotiin esim. paperia ja värikyniä.

Vierailija
4/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on sinne menossa, ja luulen että vaatteita ostaa :) Onko ne vaatteet oikeasti sellaisia että kannattaa ostaa? Tytär osti Englannista paljon vaatteita ja kenkiä, eihän ne mitään laadukkaita varmaan ollut, mutta halpoja. Intiassahan tehdään kyllä vaikka mitä, mutta minkälaisia kauppoja siellä on "länsimaiseen" makuun?

Vierailija
5/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata ostaa vaatteita. ovat halpoja, mutta huonolaatuisia. paljon väärennöksiä myynnissä erityisesti turistialueilla.

Vierailija
6/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:35"]

ei kannata ostaa vaatteita. ovat halpoja, mutta huonolaatuisia. paljon väärennöksiä myynnissä erityisesti turistialueilla.

[/quote]

Tuota mä epäilinkin. Tuoko sieltä kaikki itselleen jonkun sarin tai jotain? ap

Vierailija
7/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 13:35"]

[/quote]

Höpsis, tuo on ihan siitä kiinni mistä ja mitä ostaa. Intiassa valmistetaan paljon kansainvälisien merkkien vaatteita ym. lisenssillä, ja ne ovat usein edullisempia kuin länsimaissa. Itse olen ostanut työreissulta mm. Tommy Jeansia itselleni ja miehelle sekä Samsoniten premium-matkalaukut murto-osalla Suomen hinnoista. Väärennöksiä eivät olleet, kaikki on ostettu suurkaupunkien ostoskeskuksien merkkikaupoista.

Lisäksi paikalliset nahkatuotteet ovat kivoja ja edullisia, oma suosikkini on Hidesign, jonka liikkeet pyrin tsekkaamaan aina, jos minulla on aikaa työreissulla: http://hidesign.com/

Tietty myös teetä, mausteita ja pashminoita sekä kankaita kannattaa ostaa, mutta on hyvä ottaa joku paikallinen mukaan tsekkaamaan, ettet tule huijatuksi kankaiden laadun suhteen.

Vierailija
8/11 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on tulossa pian pois jo, ja kysyin että onko hän ostanut jotain, sanoi että kaikki halpa on paskaa:) Ja kalliimpi samaa kuin Suomessa. Hän on ollut töissä isossa kaupassa. ap

Vierailija
9/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin siis vaatteita ja kankaita, koska tykkään pukeutua muutenkin intialaistyylisiin ja hippivaatteisiin. Mistään Intian merkkivaatekopioista en sitten tiedä :D

t. 3

Vierailija
10/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarikankaat ovat niin ohuita etta ei niista mitaan lansimaalaista vaatetta voi ommella. Sariin kuuluva pusero ommellaan aina musliinivuoren kanssa, muuten saumat repeaisivat.

t.Intiassa asunut

Vierailija
11/11 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toisin Intiasta silkki- ja villakankaita, sillä ne ovat todella edullisia suomalaisiin hintoihin verrattuna. Ompeluttaisin kankaat Suomessa vaatteiksi omien mittojeni mukaan tai sitten ompelisin itse. 

Aidon silkin ja villan pystyy erottamaan keinokuituisesta tulitikkutestillä. Luonnonmateriaali palaa tasaisesti ja siitä tulee tuhkaa. Keinokuitu palaa niin kuin muovikin ja jättää jälkeensä kovan koppuran. Voit siis pyytää kangaskauppiasta polttamaan nähtesi kankaasta langan tai pari. Tai sitten varaat sytkärin mukaan ja käyt hotellihuoneessasi polttamassa ne langat, jos kauppias ei siihen ryhdy. 

Sarikangastakin voisin ostaa. Hyvälaatuisessa sarikaupassa on myös sellaisia kuoseja, jotka miellyttävät suomalaista hillitympää makumieltymystä.

Ostaisin myös mausteita, teetä ja nahkatavaroita, siis lähinnä laadukkaita käyttötavaroita, enkä mitään turisteille tarkoitettua rihkamaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi