Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen toppahaalari, kun nyt käytössä 74/80cm vaatteet?

Vierailija
23.09.2013 |

Osaako kukaan neuvoa, pitäisikö 1v lapselle ostaa 80cm vai 86cm toppahaalari talveksi? Nyt on käytössä 74/80, housuissa lähinnä tuo 80cm, bodyissa menee vielä 74 ja esim. syystakki on 74cm. Syyshaalari meillä on 80cm, mutta se on ehkä vähän turhan reilu, olisi saanut melkein olla kokoa pienempi jotta lapsen olisi helpompi liikkua.

Olen ajatellut ostaa Popin haalarin, eikö ne ole aika reilua mitoitusta? Windfleece kokoa 68cm meillä oli viime keväänä ja se menee vieläkin nippanappa päälle.. Toisaalta monissa keskusteluissa on sanottu, että Popin ulkovaatteet olisi kuitenkin naftia mitoitusta.

Vinkvink?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lapsen pituutta en osaa tarkkaan sanoa, mutta arvioisin että se on nyt jotain 74-76cm väliltä.

Vierailija
2/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä pähkäilen, poika 10 kk, bodyt menee kokoa 74-80, housut enimmäkseen 74. välikausihaalarit on kokoa 80, vähän isot ja hihoja joutuu käärimään. Ostin hölmöyksissäni jostain kesäalesta 86 cm Lassien toppahaalarit, mutta tällä hetkellä ne näyttävät aivan valtavilta, ja voi olla että jää tänä talvena käyttämättä. No, eivät kyllä maksaneet juuri mitään. Mutta odotan vastauksia mielenkiinnolla, vaikka taidankin vielä odotella pari kuukautta ennen kuin säntään ostamaan pienempiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ajatella että koko 80 olisi parempi. Mun lapsi on nyt 1v3kk ja olin varannut syksyksi 80cm haalarin, ja hän hukkuu siihen. Oli pakko ostaa sitten 74cm haalari ja sekin on todella reilun kokonen. Pituutta ehkä 78cm. Itse ajattelin ostaa talvihaalarin vasta sitten kun sille on käyttöä niin on helpompi valita oikean kokoinen.

Vierailija
4/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä ostanut halvempia haalareita, mutta aina saa olla kokoa pienenpi, ne on jostain syystä aina kauhean isoja, eli ostaisin sen 80cm.

Vierailija
5/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit ovat mitoitukseltaan aika reiluka. Ostaisin 80 cm.

Vierailija
6/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika nyt 83,6cm (painoa 11,3kg eli hoikka). 80cm reiman haalari on sopiva/hiukan reilu. Eli mahtuu taatusti alkutalven ja luultavasti vielä lopputalvenkin.

Vierailija
7/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko ne reiluja sen takia että sinne mahtuisi monta kerrosta vaatetta alle? Vai ovatko vaatekerrostenkin kanssa reiluja?

Vierailija
8/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen omaa ketjua. Osaako kukaan sanoa noista Popin mitoituksista? Taidan kallistua 80cm puolelle, kun tyttö on kuitenkin n. 1v1kk - 1v5kk kun on talvi, ja kuitenkin on aika pienikokoinen.... Olen tuon 80cm vk-haalarin kanssakin jo tuskaillut, kun ulkoilu tuntuu olevan aika hankalaa. En tahdo että sama ongelma on talvellakin... Hmm.

8: Ei kai sinne kauheasti tarvitse laittaa vaatetta alle. Kai kovimmillakin pakkasilla sisävaatteet + villapuku riittää?

Vierailija
9/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttöni on n. 75cm ja 10kk, ostin hänelle Ticketin puvun koossa 86cm. On vielä liian iso, mutta tarkoitus olisi alkaa käyttämään sitä tammikuussa. Koko 80cm oli nyt juuri sopiva, kun koitin haaroista, jäi sinne tyhjää voin 5cm ja villahaalarin kanssa tekisi varmasti tiukkaa tammikuussa. Meillä on siis toinen haalari nyt alkuun.

Vierailija
10/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti liikkumatilaa,ettei puku ole liian ahdas.Mahtuu paremmin villa/välivaatteet ja lapsi kuiten kasvaa koko ajan,ettei lopputalveksi tarvitse taas ostaa uutta pukua,joka ei taas ehkä mene ensi talvena.Itse ostin puvun mittamalla lapsen vieressä,että puvun olkapääkohdat olivat lapsen korvien kohdalla.Pystyy kyykkimään ja konttailemaan,eikä puku purista liikaa.

Vierailija
11/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 cm on varmasti sopivampi.

Vierailija
12/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalaria sovitetaan kengät jalassa. Ja jos lapsen laittaa istumaan suorin jaloin maahan niin lapsen ottaessa kengistään kiinni voi arvioida hihojen riittävyyttä. Jos hihat on tuossa asennossa ranteiden kohdalla niin puvudsa ei ole yhtään kasvunvaraa. 

Niska haaramuttaa voi arvioida lapsen pyllistäessä kädet maassa. Tuon ikäinen tarvii paljon pyllistystilaa kun maasta ylösnoustessaan joka ketta pyllistää.. Pyllistysvaraa pitää olla sen verran että villaåuku päällä haaroihin jää vielä kourallinen tyhjää tilaa. Mikä tietysti tarkoittaa sitä että haaray pussittaa lapsen seistessä. Jos seistessä hihat ja lahkeet on sopivat ja haarat kohdallaan niin haalari on auttamatta liian pieni. 

minusta popin mitoitus on ollu aika naftia, silti tuo 80cm voi olla riittävä, kannattaa sovitella.

Vierailija
13/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on noin 90cm pitkä ja hänellä on POP:n haalari kokoa 92, ihan hyvä päällä. Itse asiassa ostin sen hänelle, kun hän oli 80cm ja käytetään jo kolmatta kautta.

Vierailija
14/14 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 21:06"]

Nostelen omaa ketjua. Osaako kukaan sanoa noista Popin mitoituksista?

[/quote]

Kommentti Popin mitoituksesta eli meillä on kokoa 92 oleva, fleecevuorellinen (irroitettava) välihaalari. Haalari otettiin käyttöön aika tarkalleen 2-vuotiaana. Samaan aikaan oli neuvola ja pituutta oli 85 cm, mutta se haalari oli aivan sopiva, pienempi ei olisi voinut olla. Talvella oli siis käytössä Reiman kokoa 86 oleva toppahaalari, joka oli isohko. Nyt syksyllä tuo 92 saattaa mennä ilman fleecehaalaria, mutta toppiksena menee vieläkin se 86. Näissä on paljon eroja. Jos voit, niin sovita etukäteen. Nythän ei ole pitkä aika enää siihen tammikuuhun, jolloin tulee talvialet. Jos kuosilla ei ole niin väliä, niin osta aluksi käytetty, jonka voit laittaa pakkasilla päälle (kun ei välttämättä ole vielä lunta) ja haalari saa kulua. Osta alesta uusi haalari lumipakkasille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän