muita jotka eivät tykkää yöpyä toisen perheen luona?
En ole ikinä tykännyt olla yökylässä missään. Menen aina mieluummin hotelliin, en osaa selittää miksi, näin se vaan on. Eikä ole väliä olenko yksin matkassa tai ovatko lapset ollut mukana. Onko muita? En ymmärrä miksi toiset ovat monta yötä toisten luona, jopa viikkoja, huhu...
Kommentit (31)
Mulla riippuu vähän paikasta, esim. sellaisessa on kivaa olla yötä jossa vieraat nukkuvat eri kerroksessa tai on pari vessaa ja muutenkin tilaa. Mutta sitten jossain ahtaassa kämpässä on vaikeampi rentoutua nukkumaan, en oikein osaa. Mitä tulee tuohon tiskaamiseen, itse huuhtelen astiat juoksevan veden alla kun en tykkää että ne lilluisivat missään altaassa. Mutta onneksi tarvitseekin tiskata vain tyyliin paistinpannu:) En kaipaa että vieraat auttaisivat kotitöissä, siivoan kämpän heitä varten kuitenkin. Itselle tulee tosin joskus toimeton olo kun on vieraana eikä osaa oikein tehdä mitään, tuntuu hölmölle ehdottaa siivousta ettei tule loukanneeksi että ajattelisivat että olisi sille tarvetta... Toisaalta tekisi mieli tehdä jotain avuksi mutta ei oikein osaa ehdottaa mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 00:52"]
Ysi ei enää tunnukaan kovin symppikseltä rouvitteluineen... ;) et löytäisi oikeita kaappeja kuitenkaan, joten joutuisin koko ajan kertomaan, mihin mikäkin laitetaan ja samalla vaivalla tekisin itse. Enkä tykkäisi että vieras kollaisi kaikki kaapit. Mulla on yläkaapeissa tietyt lautaset ja alhaalla tietyt. Lasten astiat eri paikassa. Kihvelt ja kahvelit en ole varma mtä tarkoittaa, mutta veitset ja haarukat sekä pienet ottimet, juustohöylät yms. ovat isossa vetolaatikossa, mutta isot ottimet, lastat ja kauhat pienemmässä ja syvemmässä laatkossa hellan vieressä ;) mutta huom, salaattiottimet ja kakkulapiot ovat siinä kaapissa missä on servetit ja hopealusikat! :D että joo, tyhjennän jatkossakin itse koneen, kiitos vaan tarjouksesta ;)
Ja kaameinta on jos joku haluaa tiskata.. Meillä on massivipuutaso keittiössä, joka pitää pitää hyvässä kunnossa. Ei ole yks tai kaks kertaa, kun joku on läntännyt punaviinilasin tasolle niin, että siihen on jäänyt rinkula :( tai lotrannut tiskinveden kanssa niin, että taso on lainehtinut saippua vedestä. Siinä sitten paniikissa yrittää kuivata tasoa ja hinkata viini- ja rasvatahroja tasosta. Kun mtään muuta ei käsin kuitenkaan tiskata kuin isot rasvaiset padat yms. ja korkeimmat viinilasit, jotka ei mahdu koneeseen. Ne menee muuten siihen kaappiin, mihin servetit ja salaatinottimetkin ;)
T. "rouva" nro 12
[/quote]
Kuulostaa melkein suunnitteluvirheeltä sellainen keittiötaso, joka ei kestä tarkoituksenmukaista käyttöä, ainakin näin suunnittelijan näkökulmasta. Mutta onhan se varmasti kaunis :)
[/quote]
Ei se enää ole edes sanottavan kaunis. Viimeinen on kyllä meillä lajiaan todellakin. Muutama viinirinkula on muistona jostain juhlista ja pari rasvarinkulaa tonnikalapurkista tai vastaavasta. Voin vaan kuvitella, miltä taso näyttäisi jonkun satunnaisen rasvapatatiskaajan jäljiltä :O
Meillä käy harvoin vieraita, ja yleensä on kivaa, jos joku jää vielä yöksi. Mutta nyt viipyy eräs itse itsensä kutsunut jo toista viikkoa, eikä vaikuta olevan lähdössä mihinkään. Eikä todellakaan tiskaile.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:58"]
En minäkään tykkää. Mies taas ei halua hotelliin, vaan haluaa viettää aikaa siskonsa tai isänsä kanssa. No, mä en sitten lähde koko reissuun mukaan kuin kerran vuodessa, sillä säilyy sopu kaikkien kanssa paremmin.
[/quote]
Jos et halua olla miehesi sukulaisten kanssa tekemisissä niin miksi edes olet miehen kanssa? Muuta johonkin yksinäiselle saarelle jos et ihmisiä kestä
Meillä ei ole oikeastaan koskaan yövieraita, emmekä mene yövieraiksi kenellekään. Joskus lainasimme vanhemmiltani asuntovaunun perheemme yöpymispaikaksi ja se oli hyvä ratkaisu. Lomilla vuokraamme oman mökin jostakin kivasta paikasta mielummin kuin menemme yhdenkään sukulaisen tai tuttavan luokse, emme edes ajattele sellaista vaihtohtoa.
Tää on jännä homma, miten Suomessa keskustelu yövieraista tahtoo mennä asiattomaksi. Käykäähän vilkaisemassa vaikka haulla "hate houseguests" ja löytyy muualta maailmasta vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka eivät halua yövieraita ja ihan asiallisin perustein. Eivätkä yövieraita haluavat tuomitse ketään, erilaisuus sallitaan ja ymmärretään, ettei tarvii koettaa toista muuttaa. Eikä siedätyshoidattaa änkeämällä yöksi väkipakolla :)
Isäni ja mieheni. Mies ei tykkää edes kyläilyistä. Käytiin pitkän aikaa äidin kanssa kahdestaan hänen puoleisissa sukulaisissa just sen takia, että isä ei halunnut lähteä koska olisi tarvinnut yöpyä siellä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 01:13"]
Ysi ei enää tunnukaan kovin symppikseltä rouvitteluineen... ;) et löytäisi oikeita kaappeja kuitenkaan, joten joutuisin koko ajan kertomaan, mihin mikäkin laitetaan ja samalla vaivalla tekisin itse. Enkä tykkäisi että vieras kollaisi kaikki kaapit. Mulla on yläkaapeissa tietyt lautaset ja alhaalla tietyt. Lasten astiat eri paikassa. Kihvelt ja kahvelit en ole varma mtä tarkoittaa, mutta veitset ja haarukat sekä pienet ottimet, juustohöylät yms. ovat isossa vetolaatikossa, mutta isot ottimet, lastat ja kauhat pienemmässä ja syvemmässä laatkossa hellan vieressä ;) mutta huom, salaattiottimet ja kakkulapiot ovat siinä kaapissa missä on servetit ja hopealusikat! :D että joo, tyhjennän jatkossakin itse koneen, kiitos vaan tarjouksesta ;)Ja kaameinta on jos joku haluaa tiskata.. Meillä on massivipuutaso keittiössä, joka pitää pitää hyvässä kunnossa. Ei ole yks tai kaks kertaa, kun joku on läntännyt punaviinilasin tasolle niin, että siihen on jäänyt rinkula :( tai lotrannut tiskinveden kanssa niin, että taso on lainehtinut saippua vedestä. Siinä sitten paniikissa yrittää kuivata tasoa ja hinkata viini- ja rasvatahroja tasosta. Kun mtään muuta ei käsin kuitenkaan tiskata kuin isot rasvaiset padat yms. ja korkeimmat viinilasit, jotka ei mahdu koneeseen. Ne menee muuten siihen kaappiin, mihin servetit ja salaatinottimetkin ;)
T. "rouva" nro 12
Kuulostaa melkein suunnitteluvirheeltä sellainen keittiötaso, joka ei kestä tarkoituksenmukaista käyttöä, ainakin näin suunnittelijan näkökulmasta. Mutta onhan se varmasti kaunis :)
Ei se enää ole edes sanottavan kaunis. Viimeinen on kyllä meillä lajiaan todellakin. Muutama viinirinkula on muistona jostain juhlista ja pari rasvarinkulaa tonnikalapurkista tai vastaavasta. Voin vaan kuvitella, miltä taso näyttäisi jonkun satunnaisen rasvapatatiskaajan jäljiltä :O
Pistä siihen venelakka päälle. Kestää eikä ime mitään.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 22:58"]
En minäkään tykkää. Mies taas ei halua hotelliin, vaan haluaa viettää aikaa siskonsa tai isänsä kanssa. No, mä en sitten lähde koko reissuun mukaan kuin kerran vuodessa, sillä säilyy sopu kaikkien kanssa paremmin.
Jos et halua olla miehesi sukulaisten kanssa tekemisissä niin miksi edes olet miehen kanssa? Muuta johonkin yksinäiselle saarelle jos et ihmisiä kestä
Et vielä ole hokannut että mies ja sukulaisensa on eri ihmisiä.... Toisen kanssa voi viihtyä vaikkei toisen seura olekaan oman maun mukaan.
Me ei juuri yökyläillä, meitä on sellainen lauma ettei mihinkään säädyllisesti mahduttaisi edes :) Mutta muutamia vuosia sitten anoppi asui rannikolla monen sadan kilsan päässä. Siellä oltiin muutama kertaa yökylässä vauvan kanssa. Anoppi sitten ekalla kerralla pyyteli jo anteeksi jos herättää aamulla kun on niin aamuvirkku. me nukuttiin sellaisessa huoneessa olkkarin vieressä jossa verho ovena.
No, joka kerta kun ollaan siellä yötä oltu, pienin lapsi herättänyt mut viimeistään viiden maissa. Siinä sitten oon kahviniksoissani istuskellu pari tuntia että aamuvirkut herää. En uskaltanu kahvia laittaa kun anopin huone keittiön takana, ovi tietty auki. Ahdisti ne "yksinäiset" aamut että pidin kyläilyt minimissä.
Onneksi muutti kohtuumatkan päähän, voidaan ihan kyläillä ilman yöpymistä.
Toinen oli nuoruuden tuttavapariskunta, exän paras ystävä perheineen. Asuvat myös kaukana joten yöksi jäätiin kun käytiin. Ilta meni vaan aina tylsäksi kun olin pistänyt omat lapset nukkumaan, miehet istuivat terassilla, emäntä nukutti omia lapsiaan makaamalla vieressä parikin tuntia, yleensä nukahti itekkin siihen sitten. Mä lueskelin kirjaa kun kaljottelevien miesten jutut ei niin kiinnostanu..
[quote author="Vierailija" time="23.09.2013 klo 01:14"]
Ysi ei enää tunnukaan kovin symppikseltä rouvitteluineen... ;) et löytäisi oikeita kaappeja kuitenkaan, joten joutuisin koko ajan kertomaan, mihin mikäkin laitetaan ja samalla vaivalla tekisin itse. Enkä tykkäisi että vieras kollaisi kaikki kaapit. Mulla on yläkaapeissa tietyt lautaset ja alhaalla tietyt. Lasten astiat eri paikassa. Kihvelt ja kahvelit en ole varma mtä tarkoittaa, mutta veitset ja haarukat sekä pienet ottimet, juustohöylät yms. ovat isossa vetolaatikossa, mutta isot ottimet, lastat ja kauhat pienemmässä ja syvemmässä laatkossa hellan vieressä ;) mutta huom, salaattiottimet ja kakkulapiot ovat siinä kaapissa missä on servetit ja hopealusikat! :D että joo, tyhjennän jatkossakin itse koneen, kiitos vaan tarjouksesta ;)
Ja kaameinta on jos joku haluaa tiskata.. Meillä on massivipuutaso keittiössä, joka pitää pitää hyvässä kunnossa. Ei ole yks tai kaks kertaa, kun joku on läntännyt punaviinilasin tasolle niin, että siihen on jäänyt rinkula :( tai lotrannut tiskinveden kanssa niin, että taso on lainehtinut saippua vedestä. Siinä sitten paniikissa yrittää kuivata tasoa ja hinkata viini- ja rasvatahroja tasosta. Kun mtään muuta ei käsin kuitenkaan tiskata kuin isot rasvaiset padat yms. ja korkeimmat viinilasit, jotka ei mahdu koneeseen. Ne menee muuten siihen kaappiin, mihin servetit ja salaatinottimetkin ;)
T. "rouva" nro 12
[/quote]
Meilläkin on massiivipuutasot keittiössä. Eikä niihin ole jäänyt mitään tahroja tai saippuaveden lilluminen haittaa. Se taso kannattaa vahata tai öljytä, niin ei ime kaikkea.
Tuli kyllä mieleen, miksi olette hommanneet _keittiön työtasoiksi_ sellaiset pinnat mitä pitää suojella kaikelta? Ehkä jotkut haluavat tieten tahtoen tehdä elämästään vaikeaa.
Meillä saa tiskata ja tyhjentää astianpesukoneen. Kaappijärjestelymme on simppeli eikä häiriinny vaikka joku astia olisikin "väärässä" paikassa.
[/quote]
Älä muuta sano, ei enää ikinä puutasoa meille, aina siinä on joku jälki jos ei ole tarkkana. Edellisestä vahauksesta on kieltämättä aikaa mutta aina se on ollut herkkä materiaali. Uuttakaan ei ole varaa tai haluja laittaa, joten tällä mennään.
Jännä että kaikilla muilla mahtuu kaikki astiat ja ottimet yhteen kaappiin! No meillä tavaraa on paljon ja jos jotain inhoan niin kamojen etsiskelyä. Siksi kaikella tosiaan on meidän keittiössä oma paikkansa, jota en totisesti haluaisi vieraita sotkemaan. Enkä ikinä tyhjentäisi kenenkään astianpesukonetta samasta syystä. Harva tykkää että joku muu huseeraa keittiössä ja aukoo kaikki kaapit oikeaa etsiessään.