MasterCard Nordeasta.
Laitoin tiistai-iltana verkkopankissa hakemuksen Masterista ja tunti sen jälkeen sain viestin jossa kerrottiin hakemuksen olevan hyväksytty ja kortti tulee kotiin tai pankkiin toiveen mukaan. Ymmärsin tästä että okei, kortti on mulle myönnetty. Tyhmänä nyt sitten kyselen että tietokoneetko ne noita luottopäätöksiä tekee kun tosiaan tuo viesti hyväksymisestä tuli joskus 10 aikaan illalla?
Miten muilla homma on toiminut, kauanko kortilla on kestänyt saapua kotiin ja milloin se on ilmestynyt verkkopankkiin?
Kommentit (4)
Voi olla hyvinkin että tietokone tsekkaa sun tiedot ja joko antaa kortin tai sitten ei.
Sehän on vain matematiikkaa ja maksu historian tarkistus.
Arvelisin että reilun viikon vie kortin saapuminen. Verkkopankissa voi näkyä vähän aiemmin
En osaa vastata kysymykseesi, mutta veikkaan että pankeilla on ns. "luetteloituna" ihmiset joille luottokortin (TAI muun vastavan "palvelun") voi myöntää.
Aika usein pankista tulee erilaisia nimellä lähetettyjä mainoskirjeitä joissa mainostetaan ties mitä juttuja. Joten ihme olisi, jos esim. luottokortti (tai vastaava) mainos olisi tullut kotiin, ja sitten em. evättäisiin kun sitä hakee.
Se mitä kannattaa vielä miettiä on se, että kannattaako ottaa Nordean Mastercard. Monista paikoista tuon luottokortin saa täysin kuluitta (toki pankistakin joskus saa jos on lainaa/säästöjä riittävästi) mutta esim. minulle aikanaan olisi maksanut suoraan Nordeasta, otin sitten Stockmannin kautta Nordean Mastercardin, enkä maksa siitä euroakaan.
Kyllä, tietokoneohjelmat (jotka ovat yhteydessä toisiin ohjelmiin kuten luottotietopalveluihin) nämä päätökset tekee normaalitapauksissa joissa ei ole mitään epäselvää. Tiedän, kun olen itse ollut tekemässä sellaisia ohjelmia...
Saahan sitä Nordeasta nettiluottopäätöksen ihan parissa minuutissa ja maksu on suoritettu siltä istunnolta. Tää on sitä nykyaikaa.