Olen niin käsittämättömän tyhmä!
Alan jo oikeasti epäillä, että synnytyksessä on tapahtunut jotain, tai on muuten vain jotain häikkää jossain.
Osaan vain asioita, joita opetellaan ulkoa, mutta omaa ajattelua ei ole ollenkaan. On kiehtovaa kuunnella fiksumpien ihmisten keskustelua ajankohtaisista aiheista, kun tulee niin paljon sellaisia asioita esille, mitä itse en osaisi ajatellakaan. Monet asiat ei itse asiassa herätä mitään ajatuksia, saatika että voisin sanoa, miten yksi asia voi vaikuttaa moneen muuhun asiaan tietyllä tavalla.
Olen surkeaakin surkeampi kaikissa käytännön asioissa, jotenkin "hidas". Teoreettisiin asioihin taas olen liian tyhmä ja laiska.
Niin, mihin tällainen ihminen voi mennä töihin? Soppaan kun lisätään huonot sosiaaliset taidot (olen usein muiden mielestä "outo"), niin en saa edes mitään "sympaattisen hömpän" roolia.
Tunnen itseni niin luuseriksi, että kaikki "vittu sä oot vajaa" ja "oot vähän jäljessä" -kommentit tuntuu ihan oikeutetuilta.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:58"]
Osaan vain asioita, joita opetellaan ulkoa, mutta omaa ajattelua ei ole ollenkaan. On kiehtovaa kuunnella fiksumpien ihmisten keskustelua ajankohtaisista aiheista, kun tulee niin paljon sellaisia asioita esille, mitä itse en osaisi ajatellakaan. Monet asiat ei itse asiassa herätä mitään ajatuksia, saatika että voisin sanoa, miten yksi asia voi vaikuttaa moneen muuhun asiaan tietyllä tavalla.
[/quote]
Tää osu ja uppos, kuulostaa nimittäin niin tutulta. Kuuntelen ja ymmärrän minua viisaampien keskusteluja, mutta kun itse pitäisi sanoa jokin perusteltu mielipide johonkin, niin ei onnistu sitten millään. Teininä mulla oli, no, teinimäisiä ajatuksia ja mielipiteitä, mutta nykyään kaikki tuntuu ihan samalta. En edes halua muodotaa mitään kamalan jyrkkiä mielipiteitä mistään, tuntuu, että haluan olla avoin monenlaisille näkökulmille, mutta toisaalta tuntuu, että ei mulla vaan ole mielipidettä mihinkään. En osaa keskustella fiksusti mistään muusta kuin melko arkisista ja omakohtaisista asioista.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 18:20"]
Et ole ainoa, tyhmiä ihmisiä riittää.
Ehkä sinusta voisi tulla lähihoitaja?
[/quote] Sosiaalisesti taitamaton ei ole sopiva hoitoalalle.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 18:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:58"]
[/quote]
Tää osu ja uppos, kuulostaa nimittäin niin tutulta. Kuuntelen ja ymmärrän minua viisaampien keskusteluja, mutta kun itse pitäisi sanoa jokin perusteltu mielipide johonkin, niin ei onnistu sitten millään. Teininä mulla oli, no, teinimäisiä ajatuksia ja mielipiteitä, mutta nykyään kaikki tuntuu ihan samalta. En edes halua muodotaa mitään kamalan jyrkkiä mielipiteitä mistään, tuntuu, että haluan olla avoin monenlaisille näkökulmille, mutta toisaalta tuntuu, että ei mulla vaan ole mielipidettä mihinkään. En osaa keskustella fiksusti mistään muusta kuin melko arkisista ja omakohtaisista asioista.
[/quote]
Minulla on myös ongelma, että minulla ei ole mielipiteitä yhtään mistään. Ei mun kanssa ole kiva keskustella mistään, kun kukaan ei saa minusta mitään irti. Miten tällaisesta voi oppia eroon?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 18:20"]
[/quote]
Lähihoitajalla pitää olla hyvät sosiaaliset taidot ja käytännön älykkyyttä siinä työssä vasta tarvitaankin. Pitää osata soveltaa aiemmin opittua ja ratkaista yllättäviäkin tilanteita. Ihmisten kanssa työskennellessä kun niitä yllättäviä tilanteita saattaa sattua, oli sitten kyseessä vanhukset, lapset tai kehitysvammaiset. Ja samalla pitää muistaa toimia eettisesti ja potilaan tarpeet huomioon ottaen. Ei ihan tyhmä hoitoalalla pärjää. En tosin edes usko, että aloittaja on mikään tyhmä.
Lukekaa lehtiä, keskustelkaa netissä, kyllä se oma ääni löytyy.
Se että kaikkeen ei löydy mielipidettä, on myös kypsyyden merkki. Vaikka varsinaista mielipidettä ei ole, se ei merkitse sitä että ei olisi annettavaa keskusteluun. Keskusteleminen ei välttämättä merkitse mielipidetykitystä :) Silloin kun minusta tuntuu siltä, että en halua osallistua, eikä edes kiinnosta ajatella, "keskustelu" on ollut juurikin pelkkää tylsää mielipiteiden latomista. Ehkä liikutte tylsissä besserwissereiden ja mielipidejulistajien porukoissa?