Miten toimia. Haluaisin äitini vanhan vihkisormuksen kihla/vihkisormuksekseni.
Miten kun siinä on kaiverrus, niin voiko sitä poistaa vai annanko vain olla? Uutta kaiverrusta ei pysty laittamaan, koska sormus sen mallinen.
Kommentit (8)
Niin, eihän sinne kukaan katsele. Mutta mietin siis, että voiko vanhaa kaiverrusta poistaa ja laittaa uutta tilalle?
-ap-
Kaiverruksen poisto on ihan helppoa ja halpaa. Mulla on useita kanista ostettuja timanttisormuksia ja kaikista oli kaiverrus valmiiksi poistettu. Vähän pyyhkäistään jollain säämiskällä sisältä niin kaiverrrus on poissa, kulta on niin pehmeää. Mutta haluatko tosiaan poistaa äitisi kaiverruksen, eikö se olisi hieno muisto?
Jäin miettimään omalta kohdaltani, että äidilläni on käytössä omansa, että miten siis vois "pyytää" edes.. Mutta eihän kaikkien vanhemmat ole elossa.
Miksi et kysy jostain kultasepänliikkeestä, osaisivat vastata heti. Luultavasti se riippuu ihan sormuksesta.
Äitini on elossa, isäni ei. Erosivat, kun olin tosi pieni. Sormusta ei ole pitänyt enää ja sain sen. Minusta kaunis sormus.
-ap-
Meillä mieheni kanssa on käytössä vanhempani kihla- ja vihkisormukset. SOrmukset käytettiin koruliikkeessä puhdistuksessa ja samalla vanhat kaiverrukset poistettiin ja uudet tehtiin tilalle. Maksoi joitakin kymppejä.
Äitini itse tarjosi vanhoja sormuksiaan minulle. Isäni on koullut jo vuosia sitten ja äidillä ei sormukset ole olleet käytössä pitkään aikaan.
Minulla on kihlasormuksenani isän isoäidin vanha sormus :) En ole itseasiassa varma, onko se mikään entinen kihlasormus tms. mutta käyttänyt hän on sitä kuitenkin. Pitäisikin ottaa selvää:)
Kuka sen sun sormuksen sisään katsoo. Minulla on useita sormuksia, jotia vaihtelen sekä kihla- että vihkisormuksen paikoille. Kukaan ei ole tullut tivaamaan, mitä niissä lukee tai kenen perua ovat.