Hyviä puolia, joista rangaistaan
Kerro ihmisessä hyväksi puoleksi miellettyjä asioita, joista kuitenkin useimmiten rangaistaan/joiden takia joutuu kärsimään.
Kommentit (32)
Vaatimattomuus
Ei-huomionhakuisuus
Kohteliasuus
Joo toi on totta, lapsenmielisyys/leikkimielisyys, "totinen ja kuiva aikuinen sen täytyy olla". Itekki jos pidän joskus hauskaa, niin naama väärinpäin aletaan siitä huutamaan, lähetään johki ryyppäämään
vaihtoehtosesti niinku "aikuiset hauskaa pitää".
Niin, ja toki absolutisti, siinä saa osakseen paheksuntaa.
Rehellisyydestä en ole joutunut kärsimään. Mutta kiltteys ja ystävällisyys on asia, jota ihmiset yrittävät käyttää helposti hyväksi. Mä olen kiltin näköinen, mutta oikeasti en ole kovin kiltti. Tosi monesti ihmiset yrittävät käyttää mua röyhkeästi hyväksi, mutta pettyvät aina pahemman kerran. Mä olen olen oikeasti tosi kova luu ja uskallan pitää puoleni. Ulkonäkö voi pettää.
Mä en oo koskaan ymärtänyt tota että "ihmiset yrittävät käyttää hyväksyyn kilttiä" - KAIKKIA yritetään käyttää hyväksi! :D Oli sitte minkä näkösiä tahansa. Mutta kiltin näkösten OLETETAAN myös olevan kilttejä, se on totta - ja siinä on myös hyviä puolia , mutta myös huonoja esim ihmiset tulee pyytämään apua jossain yms.. :D
Ja joo yks tähän ketjuun olis ehdottomasti elämästä nauttiminen!!! Suomessa EI SAA nauttia elämästä, elämän täytyy olla kurjaa! Tää on huomattu monet kerrat ja ihmiset on myös pyytänyt olemaan hymyilemätt mikä on aika järjetöntä.
Ainiin ja ISO PEPPUU !!!! Tää täytyy mainita. :DD Etenki vanhemmissa ikäluokissa tätä.
"Lauman ulkopuolella oleminen", itsenäinen ja muista poikkeava ajattelu
Ystävällisyys, ihmisistä hyvän ajattelu, reiluus ja rehti luonne, luottamus ihmisten järkevyyteen ja reiluuteen. Se mikä on hyvä puoli ja josta ei rangaista on kyky huomata kun ihminen oivaltaa että tässä on hyväksikäytettävä idiootti sen jälkeen kun on itse toiminut noilla rangaistavilla tavoilla. Silloin on lupa kusettaa niin paljon kuin vain pystyy tai kehtaa.
Asioiden pohtiminen usealta eri kannalta.
Asiallisten keskustelujen aloituksesta "rankaistaan" sillä, että vaiva menee hukkaan, koska
- se hukkuu provojen alle tai
- trollit poistattavat ketjun.
Rentous ja joustavuus parisuhteessa. Jos naista ei käskytä ja alista joka asiassa, se lähtee menemään.
Rauhallisuus. Tulkitaan nykyaikana virheellisesti hitaudeksi.