Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomalla masennuksen ja ahdistuksen ja unettomuuden takia

Vierailija
28.08.2020 |

Olenko minä mielenterveyspotilas? Miten kaipaankaan sitä entistä aikaa kun töistä menin kauppaan, nyt yhtä häpeämistä kaikki olla töistä pois ja ei tiedä mitä sanoa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen, samanlainen! Ei hävetä olla töistä pois! Päin vastoin, se on ihanaa. Ja en pidä itseäni mielenterveyspotilaana. Lääkärille esitän ahdistunutta, jotta saisin saikkua ja bentsoja.

Vierailija
2/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kummallista tuossa.

Monet, liian monet ihmiset nykyisin ovat sairaslomalla samasta syystä.

Pitäisin enemmenkin pohtia sitä, miksi niin monet ovat masentuineita, ahdistuneita ja kärsivät uniongelmista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin vanhempi ja ikääntyneempi töissä oleva väestö ei ole sairalomalla noista syistä, mitä ap mainitsee.

Täytyy olla jokin perustavan laatuinen ongelma nuorissa ja nuoremmissa työntekijöissä, kun noista syistä määrätään niin runsaasti sairaslomia.

Ja samoista syistä poistutaan kokonaan työmarkkinoilta.

Jossain mättää ja pahasti.

Onko totuttu liian helppoon elämään, ja pienestikin ongelmista työelämässä ahdistutaan ja masennutaan.

Miksi vanhempi polvella ei noita ongelmia ole, vaikka toimivat samoilla työpaikoilla ja tekevät samaa työtä.

Kas tässäpä olisin aihetta väitoskirjoihin, ja luultavasti aiheesta on niitä jo tehtykin.

Vierailija
4/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun elämän sisältö oli työt ja kaupassakäynti? Ei ihmekään, että masennuit. Sun pitää nyt yrittää keksiä tekemistä mistä saisit jotain iloa ja vaihtelua elämään.

Vierailija
5/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ap on joku perähikiän heikkoälyinen jämämies, jolla on harhaisia ennakkoluuloja kaikkia mielenterveysongelmiinsa apua hakeneita kohtaan. Itsellä saa vipata vaikka miten, mutta yrittää pönkittää olematonta itseluottamustaan halveksimalla itsestään poikkeavia ihmisiä ja ihmisryhmiä.

Vierailija
6/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mt-potilas, mutta siinä ei ole mitään pahaa tai hävettävää.

Vierailija
7/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin vanhempi ja ikääntyneempi töissä oleva väestö ei ole sairalomalla noista syistä, mitä ap mainitsee.

Täytyy olla jokin perustavan laatuinen ongelma nuorissa ja nuoremmissa työntekijöissä, kun noista syistä määrätään niin runsaasti sairaslomia.

Onko totuttu liian helppoon elämään, ja pienestikin ongelmista työelämässä ahdistutaan ja masennutaan.

Miksi vanhempi polvella ei noita ongelmia ole, vaikka toimivat samoilla työpaikoilla ja tekevät samaa työtä.

Kas tässäpä olisin aihetta väitoskirjoihin, ja luultavasti aiheesta on niitä jo tehtykin.

Jos nämä vanhemmat työntekijät olisivat nyt nuorempia, niin heilläkin olisi vastaavia ongelmia. Nykysillä nuoremmilla työntekijöillä ei vastaavasti olisi näitä ongelmia, jos olisivat 30 vuotta vanhempia.

Vierailija
8/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä sairaslomakierteessä olen myös, tosin fyysisistä syistä. Kohta heittävää varmasti jo masennuksen puolelle. Tiedän tasan tarkkaan miltä tarkoitat ap. Se tunne kun menet normaalisti ruokaostoksille, normaalin työpäivän jälkeen. Nykyään normaalin sijaan, käyn kaupassa mahdollisimman aikaisin aamulla, etten vaan törmäisi työtovereihin/tuttuhin ja joutuisi tilanteeseen että pitäisi jotain puhua tai sairaslomaansa selitellä.Pienellä paikkakunnalla kaikki tuntevat lähes kaikki.

Vierailija
9/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vanhempi sukupolvi ei ilmeisesti osannut kasvattaa meitä. Tai heidän vastuullahan on ollut kasvattaa meitä kestämään elämää.

Vierailija
10/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työuupumus/mt-saikuilla ja hävettää h*lvetisti. Käskettiin käymään kävelemässä päivittäin, mutta en kehtaa. Istun/makaan vaan himassa ja lihon lisää.

Vierailija
11/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vanhempi sukupolvi ei ilmeisesti osannut kasvattaa meitä. Tai heidän vastuullahan on ollut kasvattaa meitä kestämään elämää.

Aika on erilainen. Kaikkia ilmiöitä pitää tarkastella siinä ajassa, jossa ne tapahtuu.

Vierailija
12/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likat kun tästä toivutaan ollaan entistä ehompia

Vierailija
13/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä kasvattamisellla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millaiseen suuntaan kehitys on mennyt tuossa 30 vuoden aikana! Ihmisen pitää hallita enemmän asioita, laitteita ja sovelluksia, joista ei 30 vuotta sitten osttu unelmoida. Samalla työtekijöitä on vähennetty ja virkoja yhdistetty.

Vierailija
14/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likat kun tästä toivutaan ollaan entistä ehompia

V*tut, säröillä menneestä ei enää ehjää saa.

Vierailija
15/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työuupumus/mt-saikuilla ja hävettää h*lvetisti. Käskettiin käymään kävelemässä päivittäin, mutta en kehtaa. Istun/makaan vaan himassa ja lihon lisää.

Ai. Minä olen laihtunut 15 kiloa. Ei maistu ruoka enää.

Vierailija
16/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olette olleet AP ja muut sairaslomalla? Miten tulette taloudellisesti toimeen? Räpiköin vielä työelämässä mutta tiedän että voin mt-oireineni pudota tästä minä päivänä hyvänsä, se pelottaa etukäteen jo.

Vierailija
17/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan olette olleet AP ja muut sairaslomalla? Miten tulette taloudellisesti toimeen? Räpiköin vielä työelämässä mutta tiedän että voin mt-oireineni pudota tästä minä päivänä hyvänsä, se pelottaa etukäteen jo.

Minä olen ulosotossa muutenkin, joten eipä väliä.

Vierailija
18/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ap on joku perähikiän heikkoälyinen jämämies, jolla on harhaisia ennakkoluuloja kaikkia mielenterveysongelmiinsa apua hakeneita kohtaan. Itsellä saa vipata vaikka miten, mutta yrittää pönkittää olematonta itseluottamustaan halveksimalla itsestään poikkeavia ihmisiä ja ihmisryhmiä.

Tämä viesti oletuksella, että aloituksen lisäksi ensimmäinen kommentti on myös ap:n.

Vierailija
19/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle ihan yllätyksenä, että ihmiset on erilaisia. Toiset lihoo, toiset laihtuu ja toisilla paino pysyy ennallaan. Mut onnittelut, että olet laihtunut!

Vierailija
20/32 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle ihan yllätyksenä, että ihmiset on erilaisia. Toiset lihoo, toiset laihtuu ja toisilla paino pysyy ennallaan. Mut onnittelut, että olet laihtunut!

Kiitos.

Ei tule yllätyksenä. Kaveri lihoi 30 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän