Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulee vieraita ruokailun aikaan niin

Vierailija
22.09.2013 |

tarjootteko niillekkin ruokaa?

Mulla oli vähän noloa tänään kun miehen sukulaisia tuli ja tää kuhtui niitki syömään, onneks ne sano syöneensä jo.

meil olis ollu vaan purkkihernekeittoo.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu, ei riitä muille

Vierailija
2/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhtun, jos ruokaa on riittävästi. En kuhtu, jos sitä on liian vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille tulee vieraita ruokailun aikaan, heidät on kutsuttu syömään. Ei meille kutsumatta vieraita tule.

Vierailija
4/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa on riittävästi, tietysti kutsun pöytään, enkä häpeile sitä, mitä on tarjolla, vaikka sitten ärtsoppaa purkista. Vieraat saavat tyytyä siihen, mitä tarjolla on. On eri asia, jos on sovittu edeltä, että tulevat. Silloin pöydässä on jotain vähän parempaa, muttei mitää pröystäilevää eikä mitään hifistelyä, kuten monen mielestä pitäisi olla. Tavalliste rehellistä kotiruokaa sen olla pitää.

Vierailija
5/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tulee meille ruoka-aikaan, keskeytän joko minä tai mies syömisen. Tulijan asia selvitetään ja hänen lähdettyään jatketaan syömistä.

Vierailija
6/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa riittää, kysyn haluaako syödä. Muuten saa istua tuohon tuvan sohvalle odttelemaan / juttelemaan meidän kanssa samalla kun me muut dyödään loppuun. Jos ruoka ei ole vielä pöydässä, niin ei me sitten aleta syödä samalla, jos ruoka on sellaista että voi odottaa eikä olla kuolemassa nälkään.

Vieraalle keitetään kahvit.

Vierailija
7/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olin asuntoa ostamassa ja menin näytölle sovittuna aikana (pariskunta möi itse),niin ne oli just syömässä. Odottelin sitten olkkarissa kunnes he olivat syöneet. Sen jälkeen esittelivät asuntoa. Jotenkin outoa. Kotona sitten tarkistin lehdestä olinko ollut oikeassa asunnossa oikeaan aikaan.

Olisko tälle pariskunnalle sattunut erehdys.

Vierailija
8/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin kans kerran turussa asuntonäytössä kun asukkaan ruokailemassa. Oli vähän ihme fiilis siinä sitten...

Vierailija
9/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätytvieraat ovat yleensä hyvin läheisiä tuttuja kuten vaikka minun tai miehen vanhemmat, veljeni perhe tai joku hyvä ystävä. Mikäli ruokaa riittää saatan pyytää pöytään. Ei minua nolota jos yllätysvieras syö luonamme tavallista arkiruokaa. Viimeksi menimme mieheni siskon perheen luokse kylään. Meidät oli kutsuttu kylään "lauantaina päivällä" mutta tarkkaa aikaa ei sovittu. Kun menimme, he olivat sattumalta juuri syömässä ja meille tarjottiin pannulla paistettua jauhelihaa ja keitettyä makaronia ketsupin kanssa. Salaattina oli kurkku- ja tomaattiviipaleita. Ei se pahalle maistunut ja nälkä lähti. Olin ihan hyvilläni kun kutsuivat pöytään. Olinkin hieman nälkäinen ja lapselle tuo ruoka maistui oikein hyvin.

Meillä on yleensä arkisin tarjolla vaikkapa pastaruokia, sosekeittoja tai risottoja. Yllätysvieraiden sattuessa paikalle voisin avata vaikka viinin risoton kaveriksi ja kaivaa pakastimesta jälkkäriksi jäätelöä. Ateria ei tuntuisi niin arkiselta. Jos ruokaa ei riitä niin pahoittelisin että kattila pääsi tyhjäksi ja tarjoaisin vaikka voileipää tai hapankorppua sulatejuuston kanssa. Ruokalun jälkeen keittäisin kaikille kahvit. 

Ymmärrän että joku istuttaa yllätysvieraan olohuoneeseen odottamaan enkä loukkaantuisi siitä ollenkaan mutta minusta on kiva tarjota edes jotain.

Vierailija
10/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule vieraita kutsumatta, tai joku naapuri voi ovella käväistä, mutta en kutsu heitä sisälle ja eivätkä he niin ole edes ajatelleet. Teen ruokaa viikonloppuisin niin, että sitä on vain omalle porukalle ja jos isomman satsin teen, niin se on tarkoitettu koululaisten syötäväksi alkuviikolla, ei vieraiden napaan. En siis kutsu ketään syömään ellei tästä ole erikseen sovittu.

Vierailija
11/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun. Jaetaan, oli paljon tai vähän jaettavaa.

Vierailija
12/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:05"]

Meille ei tule vieraita kutsumatta, tai joku naapuri voi ovella käväistä, mutta en kutsu heitä sisälle ja eivätkä he niin ole edes ajatelleet. Teen ruokaa viikonloppuisin niin, että sitä on vain omalle porukalle ja jos isomman satsin teen, niin se on tarkoitettu koululaisten syötäväksi alkuviikolla, ei vieraiden napaan. En siis kutsu ketään syömään ellei tästä ole erikseen sovittu.

[/quote]

Niin suomalaista, suomalaista. Kuvottavan ikävää.  :(

Vierailija
13/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:07"]

Kutsun. Jaetaan, oli paljon tai vähän jaettavaa.

[/quote]

En kyllä jaa, jos jaettavaa on vähän. Tärkeintä, että oma porukka saa vatsan täyteen eivätkä ole heti vieraiden lähdettyä kaivelemassa kaapista jotain muuta.

Vierailija
14/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saisivat ruokaa roskakuski, rehurekan kuljettaja , eläinlääkäri , seminologi, sähköyhtiön asentajat jne, eli kiitos ei. Maalla väkeä kulkee pihassa pitkin päivää eikä todellakaan käy mielessä, että kun joku tulee hakemaan nimeä kuormakirjaan niin täytyy tarjota myös ruuat.

Vierailija
15/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 16:05"]

[/quote]

Niin suomalaista, suomalaista. Kuvottavan ikävää.  :(

[/quote] En minäkään tunge itseäni ja perhettäni muille syömään, ei tulisi edes mieleen ja harvalla meidän perheen teineille ja vanhemmille ruokaa tarpeeksi olisikaan. Valitettavasti oma napa on se lähin napa, rahaa ja mielenkiintoa ei riitä naapureiden ruokkimiseen, he pärjäävät ilman hyvin ilman mun sapuskojakin. Kuvottavaa olisi jos meille joku työntäisi itsensä pyytämättä syömään - hänellä olisi silloin ongelma, ei meillä.

Vierailija
16/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meilla soi ovikello tai puhelin kun olemme syomassa, niin ei vastata eika avata. Ruokailu on meilla perheen yhteista kiireetonta aikaa. Silloin ei edes vastata puhelimeen. Ihmiset voi aina soittaa uudelleen myohemmin. Kutsumattomat vieraat saavat luvan sopia visiitistaan etukateen.

Vierailija
17/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu tulemaan vieraita ruoka-aikaan, niin he ovat yleensä tuttuja: läheisiä sukulaisia ym. Vieraammat sopivat aina tulostaan etukäteen, mutta nämä läheiset saattavat vaan soittaa, että oletteko kotona, sopiiko jos piipahdetaan nopeasti. Kutsun heidät syömään, jos ruokaa on riittävästi. Ellei ole, pahoittelen ettei riitä heille ja tarjoan jotain teetä ja keksiä kuitenkin.

Vierailija
18/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole varmaan ikinä kukaan tullut kutsumatta. Miehen vanhemmat saadaan hädintuskin kutstuttuina synttäreille. SIkäli surullista, ettei kukaan ole niin kiinnostunut meidän perheen elämästä että poikkeisi käymään muuten vaan. Molempien suvut asuu samalla paikkakunnalla

Vierailija
19/20 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kYsyn etukäteen tulevatko syömään jos,ruoka-aikaan ovat tulossa. Jos ilmoittavat syövänsä kotona niiN  syödään sitten joko tavallista aiemmin tai myöhemmin perheen kesken. Meillä ei käy yllätysvieraita kuin harvoin , mutta silloinkin olen kyllä tarjonnut ruokaa jos sitä suinkin vieraille riittää. 

Vierailija
20/20 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vanha ketju, muuta tuli tänään ajankohtaiseksi. Tässä on pitkin viikkoa käynyt niin, että miehen kaverit ovat käyneet syömässä meillä kun ovat tulleet kylään. Ei kai tuo muuten haittaisi, mutta olen sitten itse jäänyt ilman ruokaa kun se on mennyt muiden suihin.

Tänään jouduin sanomaan miehelle, että ei saa tarjota ruokaa kaverilleen joka oli tulossa käymään. Kahvia vieraat saa tottakai, mutta musta jokainen saisi itse huolehtia ruokansa jos ei toisin sovita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi