Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö miehesi ruokaa ja käykö kaupassa

Vierailija
22.09.2013 |

Mitä syödään. Niin vastaus on aina sama -ei minulla ole nälkä/en tiedä.. Tai jos ehdotan että mies tekisi ruokaa niin HÄNELLÄ ei ole nälkä... Olen miettinyt että alan tekemään itelle ja lapselle ruokaa pelkästään.

Kauppaankaan ei mene jos en pyydä..

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama oli mulla ja exällä. Mutta kyllä ruoka sitten maistuikin kun minä olin sen tehnyt. Sama ei vaan toiminut toisinpäin.

Vierailija
2/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, yleensä tykätään kyllä käydä yhdessä. Mies tekee ruokaa lähes aina, niin minulle kuin lapsellekkin, KOSKA OLEMME PERHE! Joten älä sinäkään hyvä ihminen ala sitä teidän perhettänne hajottamaan, jos mies ei osaa tai halua tehdä ruokaa, hän tekee jotain muuta. Kai olette heti yhyeen muuttaessanne sopineet kotitöistä? Jos sekään ei toiminut, miksi teitte lapsen?

Oli miten oli, nyt on aika kantaa vastuu siitä perheestä. Ei se sinulta paljoa vaivaa maksa että teet ruokaa miehellesi asti. Jos haluat että mies käy yksin kaupassa, laadi kauppalista, äläkä nallita vaikka mies toisi väärää tai jokin unohtuisi.

Käytkö itse töissä? Jos et, nämä jutut ovat jo luonnostaan sinun hommasi. Toinen hoitaa kodin, toinen rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ruokaa ja käy kaupassa. Opetteli ruoanlaittoa suhteemme alkuaikoina. Minusta kokkaava mies on seksikäs.

Vierailija
4/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään yleensä yhdessä kaupassa. Ruokaa mies laittaa aika harvoin ja silloinkin yleensä minun pyynnöstä. Tämä ei haittaa minua, koska mies siivoaa enemmän kuin minä.

Vierailija
5/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee ruokaa ja hyvää tekeekin, kamalan sotkun vaan saa aikaiseksi mutta siivoan mielelläni jäljet kun saan niin hyvää ruokaa :) ja käy kaupassakin, tehdään lista yhdessä ja jos ei satu juuri sitä mitä olen tarkoittanut, ei haittaa, vaihtoehtoja kun on niin paljon. Pääasia että edes käy. Ja muistan kyllä kehua ruokia, yhä enemmän innostuu ja suunnittelee. Kokataan paljon myös yhdessä ja se on tosi kivaa.

Vierailija
6/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä useimmiten mies käy kaupassa ja kokkaa :) Tosin mä joudun aina miettimään ruuat koska hän ei tiedä mitä voisi tehdä :D

Vierailija
7/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa ja kokkaa. Meillä menee aika fiftysixty:). Molemmat tykätään ruoan laitosta ja kokkaillaan yhdessä koko perhe, joten ei ongelmaa. On vähän jouduttu keskustelemaan siitä, kun ruokaa menee hukkaan, siis molemmat on ostaneet joitain tuoretuotteita ja pakkanenkin pullistelee... Se siis on vaan organsointikysymys, joka korjattavissa.

Molemmat käymme toissä ja kolme lasta. Joka päivä tehdään kotiruokaa. 

Vierailija
8/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, ei tee ruokaa. Kotitöistä minä vastaan meillä ruuanlaitosta ja pyykeistä, mies melkeinpä kaikesta muusta, etenkin nyt kun olen väsynyt ja huonovointinen alkuraskaudessa.

Vierailija
9/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa tehdä ruokaa juuri ja juuri sellaisia "ruskista jauheliha, lisää pussin sisältö" -risottoja ja patoja. Käy kaupassa ja palaa mukanaan lenkkimakkaraa, olutta ja iltapäivälehtiä, tai sitten jotain ihan outoa ja tarpeetonta, "kun halvalla sai".

Vierailija
10/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yleensä aina kaupassa Ja teen ruuat viikolla, koska teen luhennettyä työpäivää. Miehen kanssa suunnitellaan viikonlopun ruuat, jotka mies yleensä tekee tai teemme yhdessä. Tämä toimii meillä hyvin, kumpikin on tyytyväisiä.

Vierailija
11/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käy arkisin kaupassa ja yhdessä käymme viikonloppuna. Hän siis hoitaa kauppaostokset useimmiten. Ruuanlaitossa jako mennyt toistaiseksi niin että minä kokkaan arkena työajoista johtuen ja hän viikonloppuna. Mieheni on parempi kokki ja nauttii ruuanlaitosta joten viikonloppuna syömme aina parempia ruokia.

Vierailija
12/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa ja laittaa ruokaa. Minä kannan kuitenkin vastuun ruokahuollosta.

Vierailija
13/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa, mutta ei kokkaa, paitsi joskus pyttipannua. Kun mä olen matkoilla, mies ja lapset syö ulkona tai hakee takeawaytä. Tai joskus myös einesjauhelihaperunasoselaatikkoa. Lapset kyllä osaa laittaa ruokaa, mutta niilläkin on kiireensä.

Vierailija
14/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä. Ihan normaalia meillä. 

Vierailija
15/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy usein kaupassa, tosin minä hahmottelen yleensä listaa. Mies on kotiasioissa vähän hajamielinen. Kaupasta kotiin tullessaan hänellä on yleensä kassissa suurin osa listan sisällöstä ja sitten jotain ihan omituista. Jos kaupassa on joku esittelijä esittelemässä vaikka sinihomejuustoja niin mies saattaa ostaa kaksi homejuustopakettia vaikka kukaan meistä ei edes oikein välitä sinihomejuustosta. Lisäksi mies ei ymmärrä vertailla hintoja ollenkaan. Jos kirjoitan listaan vaikkapa "leikkele leivän päälle" niin todennäköisesti tuo lihatiskistä jotain hirvileikkelettä. Viimeksi kirjoitin listaan kiireessä "levite" jolla siis tarkoitin margariinia, niin mies toi rapulevitettä. Me ei siis yleensä osteta sellaista. Ymmärtäisin jos rapulevitettä löytyisi aina jääkaapistamme. Jos pyydän tuomaan vaikka kaurahiutaleita niin mies löytää varmasti kaupan kalleimmat käsintehdyt luomuhiutaleet. Minä taas ostaisin halvinta Pirkkaa mitä hyllystä nopealla silmäyksellä löytyy. Ihan hauskaa jännittää aina että mitä mies on kaupasta löytänyt. Samalla lyön myös hieman mielessäni vetoa siitä että kuinka paljon mies on saanut käytettyä rahaa ruisleipään, maitoon ja riisiin. 

Kokkaamisesta meillä huolehtii aina mies. Hän on huippuhyvä kokki ja harrastanut ruoanlaittoa kovalla innolla siitä saakka kun muutti pois lapsuudenkodistaan. Hän valmistaa erinomaista arkiruokaa mutta melko säännöllisesti hän innostuu kokkaamaan myös fiinimpiä dinnereitä isommalle porukalle. Minä teen ruokaa oikeastaan vain silloin jos tiedän että miehellä menee myöhään töissä ja silloinkin kokkaan jotain yksinkertaista miehen opettamaa kanapastaa tms. Olen aika iso vitsi keittiössä. Muuten tykkään hoitaa kotia. 

Vierailija
16/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, mikset voi kirjoittaa siihen listaan levitteen sijasta margariini? Ei se miehen vika ole, jos kaupasta tulee rapulevitettä, jos listassa lukee vain "levite", niitä levitteitä kun on montaa sorttia. Kaikista helpointa on, jos käytätte aina samaa margariinia (esim. Keijua), kirjoitat listaan "Keijua" tai "Keiju-margariinia".

Vierailija
17/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mies kokkaa ja käy kaupassakin useammin kuin minä.

Vierailija
18/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri nuo ovat niitä kotitöitä, joita mies tekee.

Vierailija
19/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄy kaupassa ja kokkaa joka arkipäivä kun on kotitoimistolla:) Mun mies on paljon kokeilevampi kokki kuin minä, testaa uusia reseptejä jatkuvasti ja innostuu mm kasvisruuista. Minä teen sitten perinteisempää ruokaa pitkän kaavan mukaan viikonloppuisin. Kun tulee perhettä tai kavereita syömään mies on "seremoniamestari" ja haluaa ideoida ja toteuttaa ihania ruokia, huolehtii kattaukset ja illan onnistumisen. Minä vaan nautin:)

Vierailija
20/40 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia säännöllisesti.