Tekeekö miehesi ruokaa ja käykö kaupassa
Mitä syödään. Niin vastaus on aina sama -ei minulla ole nälkä/en tiedä.. Tai jos ehdotan että mies tekisi ruokaa niin HÄNELLÄ ei ole nälkä... Olen miettinyt että alan tekemään itelle ja lapselle ruokaa pelkästään.
Kauppaankaan ei mene jos en pyydä..
Kommentit (40)
Kyllä se pakaste pitsoja uuniin joskus laittaa..
Käy harvoin kaupassa,on hieno mies.......
Tekee ruokaa ja käy kaupassa. On parempi kokki kuin minä.
Mies käy kyllä kaupassa, suunnittelee ostos- ja ruokalistaa ja laittaa ruokaa. Aiemmin minä suunnittelin ostoslistan aina valmiiksi miehenkin kauppareissuille ja kokkasin arkisin, mutta nyt kun olen palannut töihin, ostokset ja ruuanlaitto on 95-prosenttisesti miehen hommaa. Hän tekee nimittäin osa-aikaa ja on kotona pari tuntia minua aiemmin. Homma toimii ihan hyvin näin, mies osaa onneksi tehdä ruokaa yhtä hyvin kuin minäkin. Ainoa vika on, että ruokalistalla tuppaa nykyään olemaan turhan usein runsaasti pekonia sisältäviä ruokia, miehen lemppareita :)
Meillä mies on innokas viikonloppukokki, ja kun työhön ryhtyy, kokkaa myös sitten kunnolla! Nytkin pakaste on täynnä lihapullia, joita voi sitten kiireisempinä arkipäivinä sulatella. Minä sitten siivoan enemmän - mies kyllä pitää tavaroistaan huolta järjestelee paikkoja ihan käskemättä - ja teen vaatehuollon. Toimii meillä!
Ei tosin yhtään harvinaista ole, ainakaan pk-seudulla. Miehen kaverit kokkaavat, samoin minun kavereideni miehet. Muutaman niillä pakastepizzoilla elävän parikymppisen poikamiehen kyllä tunnen, mutta yleensä siinä vaiheessa, kun muutetaan yhteen naisen kanssa, ainakin grillaus alkaa poikia kiinnostaa.
Mä käyn kaupassa, yhdessä yleensä mietitään seuraavan viikon ruokalista. Mies tekee ruuan useimmiten, mä silloin tällöin.
Mies ei osaa tehdä ruokaa, jos on lasten kanssa kotona ilman ruuan laittajaa, lämmittää pakastepitsaa tms. Eikä mies halua missään nimessä käydä kaupassa, koskaan, kun odotin kaksosia, miehen oli pakko tulla kantajaksi mukaan, mutta muuten ei koskaan vapaaehtoisesti mihinkään kauppaan. Minä ostan miehelle kaikki vaatteet ja kengätkin. Autoon liittyvät osat on ainoat mitä mies ostaa, minä kun en niiden päälle ymmärrä sitäkään vähää mitä mies. Sen verran mies käy kaupassa, että lähisalessa voi lasten kanssa ulkoillessaan käydä ja ostaa lapsille limsat ja jotkut karkit, mutta sehän nyt ei ole mitään ostoksilla käyntiä, antaa lasten valita mitä haluavat ja maksaa.
Mä hoidan meidän keittiön ja siihen liittyvät jutut ml kaupassa käynnit. (mies kyllä tarjoutuu tulemaan kantamaan ostoksia ja välillä otankin kantajan mukaan. Ihan mielelläni. Meillä on perheessä erityisuokavalioita useita ja tän osion hoitaminen sopii mulle. Rakastan myös kokeilla uusia juttua kuin myös perinnereseptejä. Niin, taisittekin arvata että olen kotiäiti... Mutta oikein onnellinen sellainen.
Tekee käytännössä kaikki ruoat ja käy kaupassa vähän vähemmän kuin minä. Mies on ammatiltaan kokki ja tällä hetkellä työttömänä, joten tämä järjestely sopii meille oikein hyvin :)
N26
Mies tekee kaikki kotityöt.Kuten käy kaupassa,tekee ruuat,tiskaa,pyykkää,silittää vaatteet,siivoaa päivittäin,hoitaa lapset,vaihtaa vaipat,pesee lapset,ym.
Kokkaa ja käy kaupassa, leipoo myöskin. Mies on kotona ennen mua, ja saattaa aloittaa ruuanlaiton jo silloin. Minä olen yleensä se, joka suunnittelee, mitä syödään. Mies menis varmaan pelkällä jauheliha-makaronimössöllä ihan tyytyväisenä, mutta laittaa kyllä hyvää ruokaa, kun saa ideoita. Mies myös leipoo aika usein, yleensä kuivakakkuja, viime viikonloppuna teki korvapuusteja. Herkullisia olivat.
Meillä hoitaa kans kaiken. Synnytti nuo kaksosetkin.
meillä mies käy useammin kaupassa kuin mä ja tekee useammin myös ruoan. aika usein tehdään yhdessä.
Ex ei pahemmin käynyt kaupassa, eikä tehnyt ruokaakaan. Hieman paloi käpy välillä kun itse oli koko päivän ollut reissussa, eikä mies voinut edes ruokaa tehdä vaikka oli kotona. Ja jos kysyi mielipidettä mitä syödään, vastaus oli aina en minä tiedä, päätä sinä, miks mun tarvii aina päättää. Hyvä kun sai sen maitopurkin haettua kaupasta välillä.
Nykyinen onkin erimaata, käy kaupassa ja tekee ruokaa, tehdään jopa ruokaa yhdessä, ah sitä ihanuutta :)
Ei tee KOSKAAN ruokaa (yhdessä oltu yli 10v.). No, joskus puuroa keittää lapsillekin. Kauppaan menee vain jos pyydän ja aika on sopiva ja laitan listan. Tosin en voi koskaan laittaa sellaista listaa kuin itselleni (ylimalkaista ja kilometrin mittaista), sitten soittelisi minuutin välein sieltä kaupasta.
Yhdessä suunnitellaan viikon ruokalista. Minä käyn kaupassa maanantaisin ja perjantaisin. Mies ei pidä kaupassa käymisestä, enkä minä pidä siitä, että kauppalasku on aina isompi jos hän hoitaa kauppareissun jostain syystä (aina tarttuu siis mukaan jotain ylimääräistä kauppalistan ohi, minä olen 'kurinalaisempi'). Pääasiassa minä kokkaan, mutta hän kysyy joka kerta tarvitsenko apua ja välillä sitten pyydänkin avuksi. Ei tämä järjestely minua haittaa, sillä yleensä sillä aikaa mies hoitaa muita hommia pihalla tms kun laitan ruokaa. En minäkään vaihda talvirenkaita, kanna puita sisälle ja lämmitä takkaa päivittäin talvella, leikkaa nurmikkoa jne. Kukin tekee sitä, minkä parhaiten taitaa ja pääasia lienee se, ettei kumpikaan tunne oloaan 'riistetyksi' vaan tarpeelliseksi perheenjäseneksi.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:13"]
Mitä syödään. Niin vastaus on aina sama -ei minulla ole nälkä/en tiedä.. Tai jos ehdotan että mies tekisi ruokaa niin HÄNELLÄ ei ole nälkä... Olen miettinyt että alan tekemään itelle ja lapselle ruokaa pelkästään.
[/quote]
No ei miehet sellaisia tiedä tai osaa sanoa!!!!! meillä ei käy kaupassa eikä tee ruokaa, ehkä osaa hakea ruokakerman jos pyydän. minä hoidan nää jutut ja hän tuo rahaa kotiin ja ostelee meille sitten vähän isommat ostokset. näin meillä, emmekä todellakaan ole tasa-arvoisia!!!!!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:13"]
[/quote]
No ei miehet sellaisia tiedä tai osaa sanoa!!!!! meillä ei käy kaupassa eikä tee ruokaa, ehkä osaa hakea ruokakerman jos pyydän. minä hoidan nää jutut ja hän tuo rahaa kotiin ja ostelee meille sitten vähän isommat ostokset. näin meillä, emmekä todellakaan ole tasa-arvoisia!!!!!
[/quote]
Niin, ja joskus pyydän hänet kanssani laittamaan ruokaa, eli pilkkoo mielellään esim juureksia ja salaattiaineksia. usein näin kun laitetaan "ruokaa meille :)" eli valmistellaan vähän parempaa tunnelmaa. varma nakki saada mies keittiötöihin, on myös kuoria vihannekset lavuaariin suoraan, jolloin hän tulee mielellään pilkkomaan ne, ettei mene viemäriin :) avaa myös viinipullot ja vie roskat ja siivoaa ällöt pakkaukset, joten ei mulla ole valittamista. ruokkikaa niitä miehiänne miehisillä tehtävillä ja antakaa ottaa päivätorkkuja, niin ne tekee vaikka mitä!!!!
Me käydään yleensä yhdessä kaupassa kerran, pari viikossa. Joskus käyn minä yksin, joskus taas mies. Mies osaa ostaa ruokia kotiin ilman kauppalistaa, siis osaa itse katsoa jääkaappiin, mitä tarvitaan.
Arkisin mies tekee yleensä ruuat, hän kun ehtii töistä kotiin ennen minua. Mies on aika luova kokki, ruokaohjeita hän ei lue ja yhdistelee aineksia suht mielikuvituksellisesti. Lähes aina ruoka on hyvää, mutta joskus olemme todenneet, että hyvä ettei tätä tule toista kertaa.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 11:07"]
16, mikset voi kirjoittaa siihen listaan levitteen sijasta margariini? Ei se miehen vika ole, jos kaupasta tulee rapulevitettä, jos listassa lukee vain "levite", niitä levitteitä kun on montaa sorttia. Kaikista helpointa on, jos käytätte aina samaa margariinia (esim. Keijua), kirjoitat listaan "Keijua" tai "Keiju-margariinia".
[/quote]
Kirjoitinkin jo viestiini että hieman kiireessä sutaisin vain tuon "levite" sanan listaan sen paremmin ajattelematta. Minusta se vain oli hauskaa kun kaupasta tosiaan tuli rapulevite vaikka meillä ei koskaan sellaista ole (eikä mies edes sitten halunnut laittaa sitä leivälleen eikä kukaan muukaan) vaikka meillä on kaikki vuodet ollut jääkaapissa Oivariinia. Lisäksi meillä käytetään tuota sanaa levite arkisin ihan puheessa. Leivonnan yhteydessä mies puhuu yleensä margariinista tarkoittaen leivontamargariinia. Leivän päälle hän laittaa levitettä joka on siis aina aikaisemmin meidän perheessä tarkoittanut margariinia :) Eli tosiaan tiedossa on että kauppalistan tulisi ollan vankkumattoman eksakti, aina ei vain jatka tai ehdi ajatella asiaa sen kauemmin. Jos kirjoittaisin listaan "Oivariini" niin voin olla varma että kaupasta tulisi juoksevaa Oivariinia. Pitäisi siis kirjoittaa "kiinteässä olomuodossa oleva Oivariini". Kun listaa ylös viikonlopun ruokaostoksia, alkaa listan laatiminen vaatimaan työtä. Mielummin jännitän lopputulosta.