Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa perusterve?

Vierailija
28.08.2020 |

??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvää vastau juusta tuohon en kykene antamaan. Lääketieteessä perusterve tarkoittaa, ettei henkilöllä ole mitään pitkäaikaissairauksia, toisaalta on perusteltua myös kysyä, onko esimerkiksi tupakoia, alkoholisti tai ylilihava perusterve.

Mitä mieltä olette?

Mutta mikä on pitkäaikaissairaus? Onko sellainen vaikka allergia, kun niitä on vähintään joka toisella ja haitta vaihtelee yksilöllisesti täysin olemattomasta lähes invalidisoivaan?

Vierailija
22/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ei ole kroonisia sairauksia kuten diabetes jne.

Ettei ole todettu kroonisia sairauksia.

Niinpä. Jokaisella jolla todetaan jjoku sairaus, se sairaus oli jo ennen kuin se todettiin, koska eihän sitä voida todeta, jos sitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä on pitkäaikaissairaus? Onko sellainen vaikka allergia, kun niitä on vähintään joka toisella ja haitta vaihtelee yksilöllisesti täysin olemattomasta lähes invalidisoivaan?[/quote]

Kyllä myös allergiat pitkäaikaissairauksia. Kaikkien sairauksien kohdalla oireet ovat yksilöllisiä.

Vierailija
24/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt sairaalassa valittamassa vaivoistaan.

Kun ei ole mitään todettu, on perusterve.

Vierailija
25/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvää vastausta tuohon en kykene antamaan. Lääketieteessä perusterve tarkoittaa, ettei henkilöllä ole mitään pitkäaikaissairauksia, toisaalta on perusteltua myös kysyä, onko esimerkiksi tupakoia, alkoholisti tai ylilihava perusterve.

Mitä mieltä olette?

Tupakoia? Mun aivot sulaaa 🥶

Vierailija
26/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole sairastanut kondyloomaa. Sen kun saa niin koskaan se ei kropasta katoa etkä ole enää perusterve.

Höps. Kroppa nitistää useimmat kondyloomaa aiheuttavat papilloomavirukset viimeistään 1,5 vuodessa, usein nopeammin. Se että virus jää vuosiksi on harvinaista, ja mikään loppuiän juttu se ei todellakaan ole. Papilloomavirukset vaan ovat niin yleisiä, että ihmiset saavat niitä uudestaan, eivätkä kaikki saa oireita.

Olisi mukavaa, että ihmiset eivät levittäisi tätä vanhaa harhakäsitystä. Se on jo aikoja sitten vanhentunut tieto.

Valitettavasti ei ole. Itse sain 12 vuotta sitten. Pilannut seksielämän täysin. Edelleen ilmaantuu takaisin säännöllisesti. Älä itse levitä väärää tietoa.

Vierailija
27/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

persuterve= ei lievää törkeämpää öyhötystä

Vierailija
28/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvää vastausta tuohon en kykene antamaan. Lääketieteessä perusterve tarkoittaa, ettei henkilöllä ole mitään pitkäaikaissairauksia, toisaalta on perusteltua myös kysyä, onko esimerkiksi tupakoia, alkoholisti tai ylilihava perusterve.

Mitä mieltä olette?

Taidat olla erikoisherkkä.

Vierailija
29/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla ei ole diagnosoitu PYSYVÄÄ sairautta -olet perusterve. Tällaisen vastauksen olen itse joskus saanut. Eli -ei hoidolla poistuvat sairaudet.

Moni on "perussairas", mutta diagnoosin puuttuessa luetaan perusterveiksi.

Vierailija
30/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani perusterve koska on sairauksia joihin liittyy säännöllistä seurantaa ja lääkitystä.

Vierailija
31/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette?

Alkoholistit, tupakoivat ja lihavat voivat olla toki perusterveitä, mikäli heillä ei ole perussairauksia, kuten esimerkiksi verenpainetauti.

Vierailija
32/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette?

Älä pelkää, tuskin aivosi sulavat tupakoi'isen takia.

Vierailija
33/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekoon/kurssille kykenevä perusterve on sellainen jolla on sepelvaltimotauti,haimasyöpä ja jalat amputoitu.

Vierailija
34/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö mitään voi googlettaa? Onko AV aina ykkösvaihtoehto?

Onko AV ainoa kanava valittamiseen?

Parempi kuin google. Google taas on parempi tiedonhakuun. Ymmärrätkö, mikä ero näillä on?

Vierailija
35/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekoon/kurssille kykenevä perusterve on sellainen jolla on sepelvaltimotauti,haimasyöpä ja jalat amputoitu.

Kyllä jos nämä ovat tulleet akuutisti.

Vierailija
36/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve lienee somesukupolven keksimä uudissana. Typerä ja ärsyttävä möläytys. Eiköhän riittäisi kuten ennenkin yksinkertainen sana, terve. Terve ihminen. Kukaan ei ole niin idiootti ettei tiedä mitä se tarkoittaa. Vai onko ihmisten äly jo niin vähäistä?

Vierailija
37/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina lääkärien papereissa perusterve, vaikka on allergioita, anemiaa, autoimmuunisairaus, nivelrikko ja aurallinen migreeni. Ehkä sillä tarkoitetaan jotain vakavaa sairautta.

Vierailija
38/38 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ettei henkilöä ole tutkittu riittävästi, eli ei ole diagnosia vielä.