Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun kuolette, haluatteko hautauksen vai polttohautauksen?

Vierailija
21.09.2013 |

itse haluan polttohautauksen...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä rahoja vuosikymmenet? Hautapaikka maksaa käsittääkseni muutamasta kympistä muutamaan sataseen riippuen seurakunnasta ja siitä, onko haudattava omalta vai toiselta paikkakunnalta. Hinnat ovat samat, kuuluu kirkkoon tai ei. Se on laki.

Vierailija
22/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkaus ja tiettyyn paikkaan tuhkat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK

Vierailija
24/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri muistotilaisuudessa, jossa omaiset olivat sirotelleet tuhkan mereen. Oli melkoinen myrsky, eikä tehtävä ollut helppo. Helpommalla olisi päässyt, kun olisi haudattu uurna maahan, valmiiksi kaivettuun kuoppaan. Muistotilaisuudessa puhuttiin lähinnä merenkäynnistä ja tehtävän vaikeudesta.

Vierailija
25/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys vähän asian vierestä, mutta voiko ihminen eläissään kieltää kuoleman jälkeisen ruumiinavauksen? Tiedän että se suoritetaan yleensä kun ihminen kuolee epäselvissä olosuhteissa, mutta inhottava ajatus että jos kuolen vaikka yllättäen sydäriin niin kohta sitä mun ruumista on joku tuntematon avamaassa ja tonkimassa päästä varpaisiin brutaalisti. Kai ihmisillä on joku oikeus koskemattomuuteen kuoleman jälkeen? 

Vierailija
26/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuolen  niin kaikki käyttökelpoiset elimet kierrätykseen. Tähteiden kohtalosta päättäkööt omaiset, se asia ei enää kuulu minulle.

Body Worlds - näyttelyyn en siltikään haluaisi jäänteitäni näytille. Se 8kk raskaana olevan naisen kalmo on kaunis mutta järkyttävä.

Vierailija
27/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

polttohautaus, mutta ennen sitä ehdottomasti kaikki käyttökelpoiset elimet eteenpäin niitä tarvitseville.

Kai olette kaikki tehneet elintenluovutustestamentin, joka on aina mukananne? Minulla kortti kulkee aina lompakossa ja olen selkeästi ilmaissut tahtoni myös omaisilleni. Kun ihminen kuolee, luulisi olevan ihan yhdentekevää, mitä osia ruumiista jää haudattavaksi. Ennen hautausta siis kaikki käyttökelpoinen talteen. En ymmärrä, miksi se on jostain etova ajatus - luovutuksellahan voi auttaa niin monia..

Vierailija
28/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 20:58"]

Hirveitä rahoja vuosikymmenet? Hautapaikka maksaa käsittääkseni muutamasta kympistä muutamaan sataseen riippuen seurakunnasta ja siitä, onko haudattava omalta vai toiselta paikkakunnalta. Hinnat ovat samat, kuuluu kirkkoon tai ei. Se on laki.

Hautapaikka edellyttää myös sitä, että paikasta pidetään huolta: kukat kesällä, havut talvella, kynttilät pyhäinmiestenpäivänä jne. Hieman hankalaa varsinkin, jos itse asuu toisella paikkakunnalla. 

Vierailija
29/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttohautaus, mutta sekin niin kallis niin ihan riippu hautaantoimittajista kumman ne mulle laittaa:D

Vierailija
30/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en mä siinä vaiheessa enää pysty haluamaan mitään. Omaiset päättäköön.

Vierailija
31/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut tuhkausta ja mereen. En halua mitään hautaa, siitä on vain riesaa jälkeläisille.

Vierailija
32/32 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan sen etukäteen ilmoittaa kumman haluaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi