Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaat painajaiset vievät minut kohta mielisairaalaan

Vierailija
28.11.2013 |

Olen viikon verran nähnyt melkein samaa painajaista. Unessa olen kotonani, ikkunat ovat tosi suuret. Parvekkeen kattopuomissa roikkuu pää alaspäin joku ihmeen kotkaihminen, jolla on vitivalkoiset suuret silmät ja se katsoo minua. Olen pakokauhun vallassa, näen sen jokaisen huoneen ikkunasta. Jostain syystä en saa verhoja ikkunoiden eteen. Viime yönä unessani olin menossa nukkumaan ja kuulen rapinaa ja tämä hirviö on kotonani sisällä. Yritän piilottaa lapsia kaappiin turvaan ja tämä hirviö seisoo oven suussa ja katsoo valkoisilla silmillään. Herään joka kerta tästä painajaisesta hiestä märkänä hirveässä paniikissa, enkä uskalla nukahtaa. Olen nukkunut nyt kolmesta viiteen tuntia yössä ja olen ihan naatti. Pidän iltaisin sälekaihtimia kiinni ja olen ihan vainoharhainen. Elämässäni ei ole tapahtunut mitään mullistavaa, erostakin on jo vuosi. Mitä teen, olen niin väsynyt ettei edes normaalit kotityöt suju :(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talounia sanotaan selityksiksi omasta itsestäsi. Sinä olet se talo. Mieti mikä symboliarvo tulla roikkuvalla kauhistuksella on ja miksi et saa suljettua itseäsi, vaikka tahdot. Pelkäätkö, että sisimpään salaisuuteesi näkee koko maailma vai pelkäätkö joakin uhkakuvaa ulkopuolella jne.

Vierailija
2/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis eronnut. Kuule se painajainen kertoo että et ole käsitellyt eroa etkä päässyt siitä yli. Luultavasti olet lasten takia vain selviytynyt eteenpäin mutta nyt on tullut stoppi. Ero on konkurssi, vaikka siihen olisi hyvät syytkin. Se ravistelee ihmistä ja jos ihminen ei itse sitä tietoisesti huomaa, mieli ja/tai keho prakaa. Suosittelen että haet apua, keskustelet jonkun kanssa. Mene terkkariin tai työterveyshuoltoon ja pyydä keskusteluapua psykologilta/psyk sairaanhoitajalta tai psykiatrilta. Sellaista ei pidä pelätä. Et ole missään nimessä hullu, vaan normaali ihminen jonka psyyke reagoi isoon elämänmuutokseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ekaa vastaajaa. Talo on aina unessa minä itse. Näin aikanaan vuosikausia samaa painajaista: Pakenin hitaasti lähestyviä karhuja taloon, jonka ovia en saa pidettyä kiinni tai lukossa vaikka kuinka yritän. Talosta puuttui usein ikkunoista lasit, tms. Uni päättyi aina siihen kun viimeisillä voimilla yritän pitää ovea kiinni, mutta karhu saa sen avattua.

Selitys oli häkellyttävän yksinkertainen. Elin vuosia parisuhteessa jossa rajojani ei kunnioitettu. Jos mies halusi jotain, hän otti sen vaikka puoliväkisin,painostamalla, syyllistämälllä, miten vaan. Minun mielipiteilläni ei ollut väliä. Kun erosin miehetä vuosi sitten, en ole kertaakaan nähnyt tuota unta, ja sentään näin sitä vuosia lähes kerran viikossa.

Alitajunta viestittää sinulle jotain.

Vierailija
4/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdun sana: kun "ratkaiset" unen, niin se todennäköisesti jättää sinut rauhaan ja pääset työstämään unen esittämää asiaa ihan konkreettisesti, ulos alitajunnasta. :) Yleensäkin jos jokin uni toistuu noin intensiivisesti niin se yrittää paljastaa jotakin omasta elämästäsi. Voi ollakin että kyse on erostasi, tai sen tuomista muutoksista... tai sitten jostakin muusta, mitä et ole vain vielä tiedostanut. Yksi tapa on kirjoittaa joka uni ylös kaikkine yksityiskohtineen ja tutkia, istuuko jotkin asiat/esineet/tunnelma tämänhetkiseen elämääsi. Unikirjoista voi olla apua, mutta varauksella - se tärkein unikirja ja symbolit ovat omassa päässäsi. :) 

Apua kannattaa hakea esim. psykologilta. Voi olla että toinen näkökulma uniisi voi paljastaa niiden alla kytevän asian. 

Vierailija
5/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erossa pelkäsin kuollakseni menettäväni lapset isällensä. Suhteessamme minä olin se, joka myöntyi kaikkeen. Eksä uhkaili aina, että jos otan eron, hän helposti itkee poliisille ja väittää minun pahoinpitelevän lapsia. Hän sanoi voivansa lavastaa minut helposti hulluksi ja menettäisin lasten tapaamisoikeuden. Eksä jätti minut kuitenkin rauhaan löytäessään uuden naisen, joten minulla on lasten yksinhuoltajuus. Mies kun halusi aloittaa puhtaalta pöydältä, minä vain jatkoin elämääni. Kenties nuo vanhat pelot nousee alitajunnasta? Jos unessa piilotan lapsia kaappiin turvaan... Pelkään mennä puhumaan psykologille, koska pelkään että minut leimataan hulluksi ja menetän lapseni :( olen aivan sekaisin, eksäni oli narsisti ja elän edelleenkin pelossa ja ahdistuksessa. Kiitos, kun jaksatte auttaa. Pelkästään tänne avautuminen helpottaa. Enpä ole aikaisemmin sanonut eksääni narsistiksi. Nyt se vasta valkeni...

Ap

Vierailija
6/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli jo paljon asiaa, mitä unesi ehkä haluavat kertoa. :) 
Psykologille menemistä ei tarvitse pelätä. Siellä käydään niin monesta eri syystä, jotkut käyvät vaikkei olisikaan mitään isompaa (esim. minä käyn nykyään lähinnä "tarkastuskäynneillä"). 
Ja ihan todennäköistäkin, että juuri nuo vanhat asiat kumpuavat nyt pinnalle. Itse asiassa olisi ihme, jos tuollaiset asiat (narsistipuoliso, lasten huoltajuuden menettämisen pelko, hulluksi lavastaminen...) eivät olisi jo nousseet jollakin tasolla pinnalle. 

Ehkä unet nyt alkavat rauhoittua, kun pääset työstämään tätä asiaa tietoisesti? 

Vierailija
7/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi kuulostaa hölmöltä vinkiltä, mutta koita nukkua villasukat jalassa. Sain vinkin eräältä tuttavaltani kun olin stressaantunut ja näin paljon painajaisia. En oikein uskonut siihen, mutta kokeilin ja se auttoi!

Vierailija
8/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana samanlainen liitto kuin sulla + ex on toteuttanut uhkauksensa ja yrittänyt saada lapset itsellensä.

Minunkin unissa talooni tunkeudutaan koko ajan. Usein se on ihan peittelemättömästi ex joka tulee hakemaan jotain, enkä saa häntä ulos.

Ei sua pidetä hulluna jos kerrot unesi jollekin, narsisti syö ihmisen pahasti

t toinen jolla menee varmaan loppuelämä toipuessa

Vierailija
9/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aina ei tarvita psykologia. Joskus voi selvittää unensa yksin tai ystävien avulla. Olen onnelinen, että näen unia, oli unet sitten pelottavia ta ei. Osaan tulkita niitä pääpiirteissään heti herättyäni. Pieniä yksityiskohtia mietin kauemmin. Osa unista on niin tärkeitä, että niitä en unohda, mutta unipäiväkirjaa olisi varmasti hyvä kirjoittaa. Kirjoitan harvoin.

Vierailija
10/10 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mä olin lapsena ja nuorena tosi "suojaton" henkisesti, ei mitään kykyä eikä voimaa puolustaa itseäni, ainut tapa selvitä maailmassa oli yrittää miellyttää kaikkia niin hyvin kuin pystyn. Mä näin juuri mm. noita jonkun jo mainitsemia karhu-unia. Karhujen lisäksi myös muut pahikset yrittivät sisään. Mä yritin aina saada eläimiä turvaan. Heräsin siihen, kun taistelin oven kanssa yrittäen saada sitä lukkoon (onnistumatta siinä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi