Miksi joogaat?
Trendikkyys?
Insta-kuvat?
Aito kiinnostus filosofiaan?
Terveys?
Kommentit (13)
Terveys, selkävaivoihin ainoa mikä auttaa.
Ainoa asia joka pitää mun selän kunnossa ja kropan vahvana ja notkeana.
Se sopii omalle keholleni hyvin. Joogaa voi harrastaa matalalla kynnyksellä kotona mihin kellonaikaan tahansa. Matto vaan maahan ja menoksi. Voi tehdä vartin tai tunnin treenin. Rauhallista tai intensiivisempää. On kiva kun konkreettisen edistyksen huomaa aika nopeasti. Esim itse en ole ikinä ollut näin taipuva, selkävaivat ovat poissa, tasapaino ja kehonhallinta huomattavasti parantuneet. Pääsen vaivattomasti siltaan ja käsilläseisontaan. On palkitsevaa huomata kun oma keho pystyy uusiin asioihin. Suosittelen joogaa ihan kaikille.
Mukavaa puuhaa. Mulla on joogaan sellane on-off -suhde, mulla ei oo aina varaa käydä ohjatussa ja oon laiska liikkumaan niin kotosalla en osaa joogata, huonekalutkin on aika tiellä tässä pilkukämpässä. Aikoinaan kun löysin ihanan shalan Tampereella niin kävin parikin kertaa viikossa ja olin mukavan jäntevässä kunnossa, muutenkin tein fyysistä työtä. Sitten ne joutu lopettaan. Jäin kaipaamaan sitä tunnelmaa ja varsinkin yhtä ohjaajaa.
Mulle tunneilla käyminen on niitä harvoja hetkiä jolloin teen mitään ihmisten ilmoilla. On kivaa kuulua johonkin porukkaan vaikka en minä ikinä mitään höpöttelekään muiden kanssa. Mulla on ollu tosi hyviä hetkiä joogamatolla, viimeksi tässä kesällä ohjaajan kauniit sanat myötätunnosta itseään kohtaan sai mut itkemään vuolaasti siinä kesken ja jälkeen harjoituksen. Mulle jooga ei ole hammas irvessä suorittamista, oli joskus, vaan oman kehon kuuntelua ja pyllähdyksille hörähtelyä.
Selässä fasettilukot ja skolioosi. Joogalla tai pilateksella selkä pysyy kunnossa kun liikkuvuus paranee. Filosofiapuoli ei kauheasti kiinnosta.
Haluan vahvistaa yhteyttäni Saatanaan!
Inhoan liikuntaa, mutta tiedän että pitäisi harrastaa sitä. Joogaan tykästyin, se tuntuu hyvältä, vahvistaa kehoa, rentouttaa, nivelet tykkää, venyttää lihaksia ihanasti, auttaa suolentoimintaan ja jopa nukun paremmin. Joogafilosofiaan en ole perehtynyt sen kummemmin, mitä nyt lukenut joitain joogaopettajien haastatteluja, mieleen jäi Kylli Kukkin haastattelu, jossa hän sanoi jotenkin, että joogafilosofian ydin on rakkaus kaikkea kohtaan. Sopii kyllä minunkin ajatusmaailmaani. Nykyään joogailen 3-4 kertaa viikossa, tunnin kerrallaan. Lisäksi harrastan pitkiä kävelylenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Haluan vahvistaa yhteyttäni Saatanaan!
Kas, hei. Mukava, että olet yhtä hyväksyvä ja suvaitseva ihminen kuin Jeesuskin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Se sopii omalle keholleni hyvin. Joogaa voi harrastaa matalalla kynnyksellä kotona mihin kellonaikaan tahansa. Matto vaan maahan ja menoksi. Voi tehdä vartin tai tunnin treenin. Rauhallista tai intensiivisempää. On kiva kun konkreettisen edistyksen huomaa aika nopeasti. Esim itse en ole ikinä ollut näin taipuva, selkävaivat ovat poissa, tasapaino ja kehonhallinta huomattavasti parantuneet. Pääsen vaivattomasti siltaan ja käsilläseisontaan. On palkitsevaa huomata kun oma keho pystyy uusiin asioihin. Suosittelen joogaa ihan kaikille.
Juuri näin! Mä käyn myös tunneilla mutta enimmäkseen joogaan kotona, tai näin kesäaikaan pihalla ja oma kehitys ilahduttaa.
Auttaa selkävaivoihin ja pitää muutkin kivut poissa, helppo harrastaa missä vaan. Rauhoittaa mieltä meditoinnin ohella.
Aikoinaan kävin kuntokeskuksen joogatunneilla ja tykkäsin. Yhtään somepäivitystä en ole tehnyt. Suhtaudun treenaamisena, en filosofiana. Venyttelyä ja kevyttä lihastreeniä. Illalla jotain televisiosta auki ja sohvalla makoilun sijaan teen 30-45 minuutin joogasession olkkarissa.