Ei seksiä kolmeen vuoteen
Olen 46 vuotias mies. Kolmeen vuoteen en ole puolisoni kanssa harrastanut seksiä. Menimme naimisiin vuosi sitten, mutta tämä ei ole tuonut muutosta asiaan.
Oikeusministeriö valmistelee lakia, jonka mukaan seksin ponnekas ehdottelu on raiskaus. Parisuhteessa ei saa vaatia seksiä ja sen yrittäminen on raiskaus. Puolisoni sanoo että hän haluaa seksiä mutta ei koskaan näytä sille vihreää valoa, milloin saisi sitä yrittää. Olen pyytänyt että hän tekisi näin, mutta koskaan ei tule lupaa siihen että saisi yrittää.
Mitä tulisi tehdä? En ole 46 vuotiaana vielä valmis luopumaan seksistä kokonaan. Tähän asti olen tyytynyt itsetyydytykseen pari kertaa viikossa, kun muuta ei ole. Tulisiko minun hankkia seksiä avioliiton ulkopuolelta vai tyytyä siihen että tässä ollaan? Eipä silti, kyllähän tässä on taidotkin jo kadonneet. Ehkä vain pitäisi hyväksyä se ettei puoliso koskaan ilmoita haluavansa seksiä ja raiskaajaksi en halua päätyä, kun parisuhteessahan suurin osa raiskauksista tehdään.
Olisin vain halunnut normaalin seksielämän, mutta sitä ei näytä minulle suodun. Olenko kohtuuton, kun joskus kyselen sen perään että voisiko meillä joskus olla seksiä ja voisiko puoliso jokus ilmoittaa että hän sitä haluaisi? Onko se ahdistavaa jos aviomies kysyy että voitaisiinko vaikka kerran vuodessa seksiä harrastaa?
Kommentit (10)
Voi teitä onnettomia miehiä. Hoitakaa, hiplatkaa vaimoanne ja huomioikaa päivittäin, jo alkaa seksiä irtoamaaan. Jos ei sillä irtoo niin antaa olla. Ei ne sen enempää vaadi.
Mies 55+ vastaa.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 11:31"]
Voi teitä onnettomia miehiä. Hoitakaa, hiplatkaa vaimoanne ja huomioikaa päivittäin, jo alkaa seksiä irtoamaaan. Jos ei sillä irtoo niin antaa olla. Ei ne sen enempää vaadi.
[/quote]
Jospa olisikin noin helppoa.
Vaimo ei halua, että edes katselen hänen kauniita muotoja.
On ilmoittanut ettei siedä minkäänlaiista läheisyytä taholtani.
Pienikin kosketus on kuulema painostus seksiin.
Vaimo on monesti ilmoittanut, että tekee sitten itse aloitteen, kun on valmis.
Samalla toivoi, että antaisin hänelle lisää "tilaa" ja olla rauhassa siihenasti.
Rauhassa vaimo on saanut olla, samoin minä ei minkäänlaista lähestymistä.
En ala pakottamaan ketään seksiin kanssani.
Jos ainut asia mitä vaimo haluaa on olla rauhassa, niin kyllä se sopii minulle.
Saa olla aivan rauhassa, mutta sitten omassa asunnossaan (ero).
Minusta parisuhde terapia olisi hyvä vaihtoehto, kun ei asioista voi keskenään keskustella iman, että menee riitlyksi.
Onneksi lapset on aikuisia ja muutaneet pois kotoa, joten tekee asian paljon helpommaksi.
Mies 55+
Kykyisen lainsäädännön mukaan puolison hiplaaminen, mikäli hän ei sitä halua on seksuaalista häirintää, koska myös parisuhteessa on oikeus täydelliseen koskemattomuuteen.
Vähissä ovat siis miehen eväät kun on täydellinen koskemattomuus taataan laissa, eikä mitään velvoitetta kanssakäymiseen ole, eikä koskaan ilmaista että sellaiseen olisi haluakaan, ei lähestytä, ei ilmaista että nyt saisi hiplata tai jotain enemmänkin.
Muutaman kerran olen yrittänyt viimeisen vuoden aikana, mutta vastaus on ollut eri syistä ei. Sitten minulle kerrotaan puoli vuotta myöhemmin että silloin talvella olisin kerran yhtenä päivänä halunnut seksiä, mutta etpäs mies sitä silloin älynnyt tarjota vaikka hän ei millään tavalla vinkannut että nyt olisi se päivä vuodesta.
Sekin on sitten minun syy että kun kerran vuodessa kinostaisi niin "ei sitten kelvannut". Miten vaikeaa olisi esimeriksi sanoa että "tänään voitaisiin"? Aina kun minä taasen yritän se on ei-ei ja ei huvita, ei kiinnosta.
Mitä hyötyä on sanoa aina kuukausia myöhemmin että silloin olisin halunnut mutta etpäs tehnyt mitään. Alan uskoa että tuo on pelkkää selittelyä, ei voi olla niin vaikeaa puolison jotenkin ilmaista että nyt hän haluaisi seksuaalista kassakäymistä.
Jos yrittäisin saada puolisoni parisuhdeterapiaan, niin mitä olette mieltä mitä siellä sanotaan? Syyllistetäänkö minut vai onko mahdollista että puolisoni muuttuisi siten että hän kertoisi milloin hän haluaa seksiä ja sitä myös edes joskus olisi?
Tilanne on siten kurja että jos eroan niin minulta menee talo alta ja hän taas saa huomattavan hyödyn. Ehkä minuun ei vain kannata panostaa tai välittää koska puolisoni ei voi hävitä vaikka ei koskaan enää harrastaisi seksiä kanssani.
Ehkä se vain on helpointa luopua seksistä.
Koitas nyt herätä! Joko veivaat aivan kakkii, tai sitten vaimos pelaa semmosta peliä et siinä ei paljon talojen pitäs painaa.
Jos tarkoitat että petänkö puolisoani, niin en ole pettänyt.
Olen nuorempana ja vielä kolmekymppisenä ollut aktiivinen seksin suhteen ja kumppaneitakin on ollut paljon, siksi nyt on ollutkin aika muutos olla kokoaan ilman. Ilman itsetyydytystä olisi varmaan hermo mennyt jo aikaa sitten, mutta silti en ole ihan vielä päässyt eroon siitä ajatuksesta että joskus olisi vielä fyysistäkin seksiä.
Toisaalta kun puolison vaihtaminen maksaa 400 000 euroa, niin kyllä sitä on ihan hetki mietittävä onko se seksi oikeasti välttämätöntä. Puolisohan on pidettävä tyytyväisenä ettei lähde, eikä hänellä toisaalta ole mikään pakko tyydyttää minun tarpeitani.
No, itsepä valinnan tein, mutta kun saattavat nuo ihmiset muuttua hyvinkin nopeasti toisenlaisiksi.
Meillä ei ole oltu ihan kolmea vuotta ilman, mutta eipä tässä ikääkään ole vasta kuin 35. Normaali tahti on n. kerran 4 kk:ssa. Pisin tauko on ollut reilu vuosi. Tätä jatkunut noin 6 vuotta.
Olen hiplannut ja kutitellut, hieronut ja halaillut, mutta ei se muuta mitään. Myös minun vaimoni tuntuu kammoavan kaikkea intiimiä. Ainakin minun kanssani. Häpeää jopa vaatteiden vaihtamista minun nähteni.
Olemme käyneet tilanteesta kaksi vakavaa ja kiihkotonta keskustelua, joilla ei kuitenkaan ole ollut mitään vaikutusta.
Nyt on mittani täysi. Olen jo alkanut etsiä uutta suhdetta. Keväällä aion ottaa eron, kun saan yhteisen talomme valmiiksi ja myyntikuntoon. Meillä on kaksi pientä lasta, joiden puolesta tilanne itkettää, mutta ei se ole hyväksi heille sekään, että isä ja äiti eivät voi edes koskea toisiaan.
Kysymys #7:lle.
Miten sait tun summan 400 000.
Se on minusta mahdollista jos omistat vain ison maatilan, jonka arvo no liki miljoona (tila ja laitteet).
Oletko kuullut osituksesta. Katso Googlesta. Avioeon jälkeen osituksessa omaisuus ja velat jaetaan tasan. Kämppä myyntiin valat maksuun ja jälje jäävä raha jaetaan tasan. Lapsista tietenkin voi joutua maksamaan elatusapua, mutta sekin riippuu tilanteesta, kuten omat ja puolison tulot.
Osituksessa on mahdollista myös kohtuullista omaisuudenjakoa, kuten esim tuo maatilajuttu.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 14:19"]
Toisaalta kun puolison vaihtaminen maksaa 400 000 euroa, niin kyllä sitä on ihan hetki mietittävä onko se seksi oikeasti välttämätöntä. Puolisohan on pidettävä tyytyväisenä ettei lähde, eikä hänellä toisaalta ole mikään pakko tyydyttää minun tarpeitani. [/quote]
Mies 55+
Puolitettu omaisuus on noin 400 000, hänellä hyvin mitään yhteiseen tuotua.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 15:30"]
Puolitettu omaisuus on noin 400 000, hänellä hyvin mitään yhteiseen tuotua.
[/quote]
Vaikea tilanne. Meillä paljon pienempi omaisuus, mutta sikäli sama, että joudun jakamaan avioliiton aikana saamaani toista perintöä vaimon kanssa.
Tosin oma varallisuuteni oli naimisiin mennessäkin isompi (isompi ei huomattava)
Jälkiviisaana kaikille neuvoksi jos varallisuutenne puolison kanssa on kovin erillainen tehkää avioehto. No eipä tuo jälkiviisaus paljon auta, ei auta minuakaan nyt.
Sen kuitenkin tiedän, että jos joskus viellä menen naimisiin, niin asia on varmasti tapetilla. Samaa virhettä en tässäkään asiassa tee kahdesti.
Mies 55+
Lähes sama tilanne (olen mies 55+).
Vaimo ei ehdottele seksiä, meillaä seksiä on kuitenkin ollut muutaman kerran vuodessa ja aina minun aloitteestani.
Aina selityksiä väsynyt, ei haluta....
Pahinta on se, että snoo herätän sut, kun tulen nukkumaan niin sitten rakastellaan. Näin ei kuitenkaan koskan käy.
Parisuhdeterapiaan vaimo ei halua lähteä, useasti ehdoteltu.
Nyt tilanne seuraava. Avioerohakemus jätetty ja harkinta-aika meneillään.
Avioreon toinen hakemus lähtee 2 viikok kuluttua.
En elä seksittömässä avioliitossa.
Katsotaan sitten haluaako puolisi jatkaa normaalia pariruhdetta ilman avioliitoa.
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu minusta seksi.
Jos tuo normi parisuhde ei onnistu, niin sitten muutetaan erilleen.
Minulle käytännön tilanne hiukan helompi, sillä kun yhteinen koti menee myyntiin ei sillä käteenjäävällä rahalla osteta uutta asuntoa (edes pientä), mutta minulla on toinen asunto johon puolisolla ei ole omistus, eikä perintöoikeutta.
Vaimo saa päättää miten jatketaan, mutta muutos tilanteeseen tulee VARMASTI.
Kaikille pihtareille tiedoksi näin voi oikeassa elämäss todellakin käydä.
Mies 55+