Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bellan blogit ja yhteistöiden ilmoittaminen

Vierailija
20.09.2013 |

Seuraan useita blogeja Bellablogeista ja ihmettelin jossain vaiheessa että miksei heillä ole lainkaan yhteistyökuvioita mutta äskettäin tajusin heidän ilmoittavan nämä yhteistyöt vain tekstin "kategoriassa". Eli siis tekstistä ei itsestään paljastu että tuote olisi saatu tai maksettu mainos vaan yhteistyö naamioidaan johonkin yhteen sanaan, joka on pienellä präntätty tekstin alle!!? Mua ei oikeasti haittaa kuka saa ja mitä mutta miksi mainokset pitää piilotella eikä asioita ilmoiteta reilusti? Tässä kai syy siihen miksi niitä mainostusohjeita bloggaajille tehdään...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä?

Vierailija
2/16 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja ihmetellyt. Bloggareiden saamat lahjat ja yhteistyöt on ihan ok ja tätä päivää mutta niistä olisi reilua ilmoittaa niin että lukijat ne näkevät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on tullut huomattua, varsinkin yhdessä Bellablogissa. Tuntuu kuin bloggaaja häpeäisi kun saa niin paljon juttuja ja yrittää siksi mahdollisimman huomaamattomasti ilmoittaa että on yhteistyössä saatu? Menee jo melkein piilomainonnan puolelle kun lukija ei tiedä mikä on saatua ja mikä itse ostettua.

Vierailija
4/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä blogi, kolmonen?

Vierailija
5/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä puhuutaanko samasta blogista, mutta minua on myös häirinnyt tuo asia. En edes tajunnut ennen kuin vasta hiljan, että yhteistyöt on merkattu vain tunnisteissa alhaalla. Luulin esimerkiksi, että vanerinen teetetty pöytä oli ihan omilla rahoilla ostettu, oman maun mukaan kun teetetty oli. Kävipä hyvä tuuri, että tämmöistä yhteistyötä hänelle sitten tarjottiin! Samoin netflix postauksesta luulin, että kirjoittaa vain omista kokemuksistaan eikä ns. mainostamisen vuoksi. Olihan noissakin tosiaan ilmoitettu alhaalla yhteistyö-tunniste, mutta itse en koskaan noita tunnisteita juurikaan edes katso. En ole kateellinen ja mielestäni on oikeasti hienoa, että kirjoittaja saa työstään korvaustakin, mutta vähän selkeämmin voisi nämä asiat ilmaista. Blogista tykkään kyllä noin muuten ja kirjoittaja vaikuttaa mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
6/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää kun tuntuu että erityisesti yhdessä Bellablogissa tulee aina vähän sellainen tunne, että bloggaaja kalastelee tuotelahjoja tyyliin: "pitäisi ostaa talvikengät, olen miettinyt tätä (jonkun tuotemerkin malli a) tai tätä (saman tuotemerkin malli b), mitä olette mieltä? Täytyy varmaan käydä liikkeessä tutustumassa jne jne" Voihan tuo olla ihan aitoa halua kuulla kokemuksia, mutta samalla mulle tulee aina sellainen olo, että bloggaaja toivoo että ko.firma lähettäisi sitten nuo tuotteet kokeiluun. Tämä nyt oli vain esimerkki, mutta jostain syystä tuossa tietyssä blogissa nämä pistää aina silmään, etenkin kun usein kyseessä on joku sellainen tuote jonka kanssa bloggaaja on ehkä ennenkin ollut yhteistyössä tai ko. firma on ollut yhteistyössä muiden bloggaajien kanssa. Ja varsinkin kun tuntuu että tällä bloggaajalla on suht paljon yhteistöitä noin yleisesti ottaen.

Mutta en ole seurannut kyseistä blogia niin säännöllisesti ja pitkäjänteisesti että onko tässä oletuksessa mitään perää.

Vierailija
7/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pöytä-juttu oli muuten todella epäselvästi merkitty! Ei mitään mainintaa yhteistyöstä tekstissä, vain tagi. Jos muuten katsoo tuon blogin Yhteistyössä-tagilla merkittyjä postauksia, niin siinähän on melkein kaikki blogipostaukset. Ei kovin montaa jää ulkopuolelle... 

Vierailija
8/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistyö- yhteistöiden :D 

Vierailija
9/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä blogia 6 tarkoittaa?

Vierailija
10/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä toista helsinkiläistä mammablogia, joka ei ole tuo aiemmin mainittu netflix-/vaneripöytäblogi. Mutta saattaa olla että olen itse liian herkkä tässä asiassa, eli todennäköiseti ihan vilpittömästi kyselee kokemuksia. 

Etsin muuten tästä blogista yhteistyä-postauksia, ja commercial-tagilla merkittyjä löytyi kyllä vuodelta 2012 ja tältä vuodelta ehkä yksi, mutta muissa vuoden 2013 postauksissa ei kyseistä tagia ollut. Olin ihan varma että yhteistyöpostauksia on kuitenkin ollut, ja nyt kun selasin blogia, niin huomasin että näiden yhteistyöpostausten alkuun oli kirjoitettu sana 'sponsoroitu', mutta se ei ollut tagi! Eli tässäkin blogissa on ollut vaikka kuinka paljon arvontoja, tuotetestauksia ja muuta, mutta kivasti näkyy se commercial-tagi sivupalkissa todella pienellä, kun kaikki yhteistöitä ei ole sen alle merkattu. Kätevää?!

Vierailija
11/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksei voi sanoa selkeästi että kyseessä on mainos? Kun moni bloggaaja tuntuu valittavan että miksi ihmeessä se pitäisi sanoa, niin miksi EI pitäisi sanoa?

Vierailija
12/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 10:56"]

Mikä blogi, kolmonen?

[/quote]

Tarkoitin juuri tuota pöytä- ja netflix-postauksia tehnyttä blogia.

T. 3

Vierailija
13/16 |
21.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.09.2013 klo 12:59"]

Tarkoitan sitä toista helsinkiläistä mammablogia, joka ei ole tuo aiemmin mainittu netflix-/vaneripöytäblogi. Mutta saattaa olla että olen itse liian herkkä tässä asiassa, eli todennäköiseti ihan vilpittömästi kyselee kokemuksia. 

Etsin muuten tästä blogista yhteistyä-postauksia, ja commercial-tagilla merkittyjä löytyi kyllä vuodelta 2012 ja tältä vuodelta ehkä yksi, mutta muissa vuoden 2013 postauksissa ei kyseistä tagia ollut. Olin ihan varma että yhteistyöpostauksia on kuitenkin ollut, ja nyt kun selasin blogia, niin huomasin että näiden yhteistyöpostausten alkuun oli kirjoitettu sana 'sponsoroitu', mutta se ei ollut tagi! Eli tässäkin blogissa on ollut vaikka kuinka paljon arvontoja, tuotetestauksia ja muuta, mutta kivasti näkyy se commercial-tagi sivupalkissa todella pienellä, kun kaikki yhteistöitä ei ole sen alle merkattu. Kätevää?!

[/quote]

Tarkoitatko OMM-blogia?

Vierailija
14/16 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Mulla on menny ihan ohi, että oikeesti todella moni tänkin bloggaajan postaus onkin yhteistyö.

http://mamigogo.bellablogit.fi/2014/04/17/lasten-kanssa-lasten-paivilla-syomassa/

Tässä uusimmassakaan postauksessa ei mainita sanallakaan postauksen olevan yhteistyötä ennenkuin vasta tägeissä.

Mua ei mainospostaukset haittaa, mutta toivoisin niiden tulevan selkeesti esille itse kirjotuksesta eikä niin, että joutuu etsimään jostain lopun pikkupräntistä-

Vierailija
15/16 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ lukeehan se heti kuvien jälkeen.

Vierailija
16/16 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 22:23"]^ lukeehan se heti kuvien jälkeen.

[/quote]

Ei kyllä varmasti lukenu kun ton mun viestin kirjotin :) siellä taidetaan olla bellablogeista linjoilla, et muoksmuoks vaan