Pystytkö kuuntelemaan äänikirjaa jos itse ajat autoa?
Bluetoothilla kuuntelen itse, Storytelin suurkuluttaja olen. Nyt menossa Christian Rönnbackan Ruska.
Kommentit (29)
Työmatkani on suoraa maantietä 40 min suuntaansa ja kyllä kuuntelen äänikirjoja aina ja viihdyn mainiosti. Oikein odotan töihin lähtöä. Tosin kirjan pitää olla tietynlainen. Syvällisemmät pohdintakirjat jätän perinteiseen lukuun että voin sulatella ajatuksia. Kuunteluun sopivat juonivetoisemmat kirjat.
Ainoa mitä minun pitäisi matkalla tarkkailla on että joku ei tule kolmion takaa kylkeen tai hirvi ei loiki tielle. Eli tilanteita joille en voisi muutenkaan mitään. Ajan rauhallisesti, en ohittele juurikaan.
Pystyn ja kuuntelen paljon. Bluetoothilla
Vierailija kirjoitti:
En ole kuunnellut yhtäkään äänikirjaa. Pääseekö siinä edes kirjan fiilikseen samalla tavalla?
Hyvässä äänikirjassa pääsee. Se riippuu paljon lukijasta.
Pystyn. Tosin en tykkää kuunnella romaaneja vaan luen ne mielummin. Jos kuuntelen kuuntelen elämänkertoja (joita en taas tykkää lukea).
Pystyn ja kuuntelen. Yleensä käytän kuulokkeita autolla ajaessa
Voin kuunnella ajaessa, mutta teen sitä vain jos olen yksin autossa. Minusta on outoa uppoutua kuulokkeiden taakse jos on muita kyydissä :)
Vierailija kirjoitti:
Voin kuunnella ajaessa, mutta teen sitä vain jos olen yksin autossa. Minusta on outoa uppoutua kuulokkeiden taakse jos on muita kyydissä :)
Ylipäätään autoa ajaessa olisi outua uppoutua kuulokkeiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en pysty keskittymään ajamiseen ja huomioimaan muuta liikennettä tarpeeksi. Kuuntelen samalla kun teen kotitöitä, niissä ei tarvita samanlaista keskittymistä. Ruska oli muuten jotenkin odottamaton, luin sen viime viikolla.
Et varmaan kuuntele autoradiota.
Oikeassa olet, en kuuntelekaan. Enkä käy syvällisiä keskusteluja muiden autossa olijoiden kanssa. Kun ajan, keskityn ajamiseen ja muun liikenteen tarkkailuun.
Et taida hirveästi ajaa, jos autolla ajo vaatii noin paljon keskittymistä?
Ennen korona-aikaa noin 3-4 päivänä viikossa, koska meillä on vain yksi auto. Minulla on ollut kortti 24 vuotta. Ei käy helpommaksi ajan mittaan. Ongelma ei ole varsinainen ajaminen, vaan muut autot, kävelijät, lapset, polkupyörät, mopot, moottoripyörät, koirat taluttajineen ja satunnaiset ratikat. Jos keskityn kuuntelemaan kirjaa, en kykene havainnoimaan niitä tarpeeksi tarkasti, ne kun eivät tajua pysyä paikoillaan, että eivät jäisi autoni alle. Parempi siis kuunnella kotona. Mutta nyt tuli kyllä mieleen, että en kyllä kävellessäkään oikein kykene kuuntelemaan äänikirjaa, kun pitäisi kuitenkin olla jäämättä polkupyörien alle tai kävelemättä punaisilla tielle tai tekemättä muuta liikenneturvallisuutta vaarantavaa. 🤔
Tietenkin pystyn. Pystyn myös keskustelemaan vierustoverin kanssa tai kuuntelemaan uutisia. Mutta minä olenkin erityislahjakkuus auton ratissa.