Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin kahvin ja unettomat yöt loppui siihen

Vierailija
27.08.2020 |

Olen kärsinyt koko aikuisikäni (20-36v) unottomuudesta. Olen yrittänyt kaikki vippaskonstit miten pääsisin tästä vaivasta, mutta joka viikko olen joutunut 2-3 yötä valvoa ilman unta.

En ole koskaan ollut kahvinjuoja, koska se on pahaa ja tuntuu että siitä tulee "tärinää" ja humalatilan tyylisiä oireita. Silti olen silloin tällöin ottanut kohteliaisuuttani töissä puoli kuppia ja välillä ystävien kanssa kahvilassa ison mukillisen lattea. Koska en ole koskaan "juonut" tavan/riippuvuuden vuoksi kahvia, en myöskään ole ajatellut sen vaikuttavan yöuniin.

No nyt sit heinäkuun lopussa jätin kaikki kofeiinin pois ja samantien loppui unettomuuskin. Aivan uskomatonta! En ymmärrä miksei lääkärit ole edes epäillyt minulla olevan kofeiini yliherkkyyttä yms. No onneksi tilanne on nyt hoidettu. Kyllä tuntuu elämä hyvältä kun saa nukkua öisin ♡

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kofeiini_yliherkkyys sinänsä näy missään. Jos on unettomuutta, kannattaa kokeilla kofeiinittomuutta. Riippuu nimittäin adenosiinireseptorin A1:n geneettisestä variaatiosta, kuka saa kofeiinista unettomuusoireita ja kuka ei. Sitä ei lääkäri voi määritellä.

Vierailija
2/2 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kärsinyt unettomuudesta koko ikäni Alkaen noin 7-8 vuotiaasta asti. Kokeilin tuota kahvin pois jättämistä jo teininä. Ei mitään vaikutusta. Olen kokeillut käytännössä kaikki konstit. Rääkki liikunan ja pahanmakuisen kuuman maidon. 

Meditaatiot kaikenlaisine rentoudut nyt olen yrittänyt. Höpön löpön luontaistuotteita ties kuinka monta. Ainoa mikä nukutti on laitonta. Sitähän ei saa lääkkeeksi enkä ole sitä ehdottanut ettei mene muut lääkkeet. Nykyään sinnittelen vähällä. Usein valvon ja kun liikaa unettomuutta niin otan napin. Sillä nukkuu mutta lääkärien mielestä sen jatkuva käyttö on pahempi kuin unettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi